Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi miehet alkaa haluamaan lapsia nykyään vasta nelikymppisenä?

Vierailija
17.04.2017 |

Ystäväpiirissäni on useita 38-45 -vuotiaita sinkkumiehiä, jotka ihan avoimesti meille ystäville puhuu siitä, että haluaisi lapsen ja perheen, ja etsii aktiivisesti parisuhdetta, jossa voisi perustaa perheen. Olen itse käynyt treffeillä kymmenien noin nelikymppisten miesten kanssa, ja suuri osa heistä on suunnilleen jo ekoilla tai tokilla deiteillä ottanut puheeksi, että haluavat lapsia. Muutama miespuolen yli nelikymppinen ystäväni on lopettanut parisuhteen äskettäin siitä syystä että se nainen ei halunnut lasta ja mies halusi. En muista, että vähän yli kolmikymppisenä kukaan tuttu mies olisi mitenkään ilmaissut haluavansa lasta, päin vastoin. Mikä siinä on että nykyään miehet yhtäkkiä nelikymppisenä "heräävät" siihen, että he haluavat lapsen ja perheen ja yhtäkkiä pitäisi jostain sitten saada se parisuhde, jossa voisi sen perheen perustaa. Miksi miehet ei kolmikymppisinä halua vielä lapsia? Ja joo, tiedän että mies voi lisääntyä vanhempana kuin nainen, mutta nyt ei ole kyse siitä. Sillä mies tarvii sen naisen kuitenkin perheen perustamiseen, ja keskimäärin ihmiset nyt pariutuu kuitenkin suunnilleen oman ikäisten kanssa.

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä just toisinpäin... Miehille on ok tulla isäksi jo nuorina, kun taas naiset haluavat lapsia vasta 30-40v nykyään, lähempänä 40v.

Vierailija
62/84 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä itse ole havainnut tuollaista, en sitten ollenkaan... Tunnen PALJON nuorena isäksi tulleita!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-ikäinen sinkkumies kirjoitti:

Väittäisin että mies alkaa olla noin yleensä ottaen henkisesti kypsä vanhemmaksi vasta noin 30 - 40 ikävuoden välillä. Ainakin itse ajattelen näin.

Varmaan riippuu miehestä aika paljon. Itse 28v ja kolme lasta ja hyvin mennyt ja mielellään perhe elämää vietän.

Vierailija
64/84 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten synnytysikä keskimäärin on 30v paikkeilla. Edelleenkin miehet sekä naiset molemmat saavat lapsia yleensä siinä 30v tienoilla tai pari vuotta suuntaan tai toiseen.

Vierailija
65/84 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä taas. Olen itse pk-seudulla asuva korkeasti koulutettu, ja tuttavapiirini muodostuu oikeastaan täällä pk-seudulla asuvista korkeasti koulutetuista ihmisistä, joista moni tosiaan on opiskellut yliopistossa melkein kolmikymppiseksi tai ylikin, ja sitten panostanut uraansa. Ehkä tämä ilmiö näkyy vain tällaisissa porukoissa?

Vierailija
66/84 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasektomia kolmikymppisenä on hyvä vakuutus näitä myöhemmän iän mielenhäiriöitä vastaan. Kun ymmärtää viimein oman kuolevaisuutensa, voi tulla juuri tällaisia irrationaalisia lisäätymishaluja, joilla kuolemaa vastaan koetetaan kamppailla.

Vierailija
67/84 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän monta noin nelikymppistä miestä, jotka haluavat lapsia. Ja jotka ovat halunneet lapsia jo pitkään, yli kymmenen vuotta. Mutta he eivät ole saaneet sellaista naista, joka haluaisi (heidän kanssa?) lapsia. He kyllä kaikki tajuavat että ikää tulee vain lisää koko ajan ja lasten saamiselle tulee yhä suurempi kiire koko ajan. Eikä todennäköisyys saada naisia mitenkään kasva iän myötä.. He varmaan kuuluvat tähän aloituksessa kuvattuun joukkoon, vaikka he itse asiassa eivät ole halunneet lapsia vasta nelikymppisenä vaan jo paljon aiemmin. Mutta jos he tutustuvat uuteen naiseen, niin se nainen saattaa saada kuvat, että nämä miehet haluavat lapsia "vasta nyt kun ovat nelikymppisiä". Ei ne miehet sitä varmaan tunnusta heti, että aiemmin ei ole onnistunut, kun ei ole naista siihen löytynyt.

Vierailija
68/84 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska nykyään elämää joutuu käynnistämään sinne 35-vuotiaaksi asti. Ennen riitti kun käveli koulusta töihin, nykyään pitää kouluttautua ties kuinka pitkään ja tehdä pätkäduunia ja sitten pitää kuolettaa opintovelat ja löytää kunnon työpaikka ja vasta sen jälkeen voi alkaa miettimään "aikuisuutta".

Osa tietenkin tekee sossun rahoilla mukulansa, mutta niistähän kasvaa aina sellaisia rääkyjiä ja muita ongelmatapauksia, ja eihän tavallinen ihminen sellaista halua tehdä.

Vierailija
69/84 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 27-vuotias, korkeakoulutettu ja vakituisessa työssä käyvä nainen. Pidän itsestäni huolta ja olen mielestäni ihan perusnätti.

Katselen ihan suosiolla 35+ -vuotiaita miehiä, sillä nuoremmilla ei näytä olevan mielenkiintoa perheen perustamiseen. Vanhemmilla miehille on ainakin osalla jo herännyt halut isyyteen ja vakiintuneeseen perhe-elämään. Minua ikäero ei sinänsä haittaisikaan, sillä olen aina ollut luonteeltani rauhallinen ja ikästäni kypsempi.

Vierailija
70/84 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen 27-vuotias, korkeakoulutettu ja vakituisessa työssä käyvä nainen. Pidän itsestäni huolta ja olen mielestäni ihan perusnätti.

Katselen ihan suosiolla 35+ -vuotiaita miehiä, sillä nuoremmilla ei näytä olevan mielenkiintoa perheen perustamiseen. Vanhemmilla miehille on ainakin osalla jo herännyt halut isyyteen ja vakiintuneeseen perhe-elämään. Minua ikäero ei sinänsä haittaisikaan, sillä olen aina ollut luonteeltani rauhallinen ja ikästäni kypsempi.

Eli sinäkin tunnistat tämän ilmiön, että korkeakoulutetut miehet eivät halua lapsia ennen kuin ovat noin 40-vuotiaita?

Vierailija
71/84 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin pidän aika epätodennäköisenä, että nelikymppinen mies tuosta vaan nappaa 25-vuotiaan naisen. Eikä tuo nyt muutenkaan ihanneyhtälöltä vaikuta, seksihalutkin menevät todennäköisesti ihan ristiin. Siinä vaiheessa kun nainen alkaa kukkia, mies on jo teränsä menettänyt.

Vierailija
72/84 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olispa hirveä jos miehellä olisi vauvakuume ja itsellä ei. Minulla sitä ei ole koskaan ollut, eikä onneksi 42v miehellänikään. Jos olisin sinkku ja mies ilmoittaisi ekoilla treffeillä haluavansa lapsen, juoksisin kiireesti pakoon. Jotenkin mua ahdistaa ihmiset jotka ovat asiassa kuin asiassa liian vaativia ja tahtovia. Varsinkin jossain vauva-asiassa. Parisuhdehan se on se perheen perusta, ensin pitää olla hyvä ja vahva parisuhde jossa sitten lastenhankinta tulee tai ei tule ajankohtaiseksi. Jokaisella lapsella on oikeus onnelliseen ja ehjään perheeseen. Ja parisuhde voi olla täysin onnellinen ilman lapsiakin, lapsi taas ei välttämättä ole onnellinen ilman sitä perhettä. 

Vierailija
73/84 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minäkin pidän aika epätodennäköisenä, että nelikymppinen mies tuosta vaan nappaa 25-vuotiaan naisen. Eikä tuo nyt muutenkaan ihanneyhtälöltä vaikuta, seksihalutkin menevät todennäköisesti ihan ristiin. Siinä vaiheessa kun nainen alkaa kukkia, mies on jo teränsä menettänyt.

Ja vaikka nappaisikin, niin ei avioliitto ja pitkä parisuhde ole vain seksiä ja lasten saamista. Kyllä se ikäero kuitenkin vaan usein näkyy niissä henkisissä jutuissa, ja se vaikeuttaa hyvää pitkää parisuhdetta. Täytyy olla tietty henkinen yhteys ja sama aaltopituus, jotta suhde pysyy ja jatkuu. Tietysti on poikkeustapauksia, jossa se henkinen yhteys ja henkisesti samalla tasolla oleminen natsaa vaikka ikäeroa olisi 15 vuotta, mutta harvinaistahan se on.

Vierailija
74/84 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttu pari on mies reilusti yli 50 ja nainen hintsusti yli 30. Pieni lapsi heillä on. Molempien ensimmäinen.

Vierailija
75/84 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen seksuaaliset halut kasvaa mitä vanhemmaksi hän tulee. Huipussaan ne naisella on suunnilleen nelikymppisenä. Miehellä halut taas laskee aika tasaisesti iän myötä, huipussaan ne on parikymppisenä. Nelikymppinen mies alkaa jo olemaan sellainen, että joka päivä ei enää halua tai onnistu. 

Seksuaalisesti yhteensopivin liitto on siksi sellainen, jossa mies on nuorempi naista.

Ajatelkaa sellaista pariskuntaa, jotka ovat alkaneet seurustelemaan kun nainen oli 35 ja mies 50. Saavat lapsen, menevät naimisiin. Jo 10 vuoden päästä nainen on 45 ja mies 60, naisella himot kovat koko ajan ja miehellä aika hiipunut tuo homma. Ompa hyvä liitto.

Vierailija
76/84 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ainakin oli niin kiire 'uraa' luodessa, jatko-opintoja tehdessä, matkustellessa ja muutenkin ettei siihen väliin parisuhde perheestä puhumattakaan olisi mahtunut. Sitten kun oli talot hankittu ja pahvit taskussa niin aloin siinä miettimään, että jos en nyt hanki perhettä niin en tee sitä koskaan.

Kävin muutaman suomalaisen kandidaatin läpi mutta päädyin sitten 'postimyyntimorsiameen' eli vaimo on Aasiasta. Yli 10 vuotta ollaan tässä yhdessä taivallettu ja hyvin ollaan yhteen sovittu, jälkikasvuakin on siunaantunut. Niille jotka näkevät punaista kun aasialaiset naiset vievät meidän miehemme, niin mikään taloudellinen pakko ei meitä ainakaan pidä yhdessä, tai jos niin on niin roolit ovat meillä päinvastoin koska vaimo hoitaa nykyään perheen liiketoimia ja minä olen tällainen jäähdyttelijä.

Vierailija
77/84 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska nykyään elämää joutuu käynnistämään sinne 35-vuotiaaksi asti. Ennen riitti kun käveli koulusta töihin, nykyään pitää kouluttautua ties kuinka pitkään ja tehdä pätkäduunia ja sitten pitää kuolettaa opintovelat ja löytää kunnon työpaikka ja vasta sen jälkeen voi alkaa miettimään "aikuisuutta".

Osa tietenkin tekee sossun rahoilla mukulansa, mutta niistähän kasvaa aina sellaisia rääkyjiä ja muita ongelmatapauksia, ja eihän tavallinen ihminen sellaista halua tehdä.

Mitään tavallista koulutusta ja työtähän ei ole. Vaihtoehdot ovat sossupummi tai tohtori? Aika moni elättää ihan duunarin tai maisterin papereilla ja työllä perheensä.

Vierailija
78/84 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet eivät tajua sitä, että vaikka heidän olisi biologisesti helppo saada lapsia vielä neli-viiskymppisenä, synnytysikäisen naisen löytäminen päälle nelikymppisenä ei enää olekaan helppoa. Päinvastoin se vain koko ajan vaikeutuu mitä enemmän ikää tulee lisää. Toki on miehiä, jotka perustavat perheen vasta 5-kymppisinä. Mutta se mikä on mahdollista jollekulle George Clooneylle, ei ole mahdollista suomalaiselle perusjampalle. Jos meinaa saada 10-20 vuotta itseään nuoremman naisen, miehen pitää olla älykäs, menestyvä, hyvin säilynyt, kivannäköinen, sosiaalisesti taitava, kokenut, hauska, mukava jne. Moniko päälle nelikymppinen sinkkumies on, siis noita kaikkia?

Kummasti vaan ikäerot parisuhteissa ovat olleet suurenemaan päin, että en nyt allekirjottas tota siun väitettäs. Nää julkkikset vaan tulevat esille, mut kyllä näitä "Dannyjä" löytyy joka kylältä.

Tietysti löytyy, mutta silti nuo vanhempi mies - nuorempi nainen -liitot ovat poikkeus. Tottakai yksittäisiä sellaisia tapauksia on. Mutta suurimmalle osalle miehistä se ei silti ole mahdollista. Ehkä 5-10 % miehistä voi saada nuoremman naisen.

Kyllä perusjamppakin voi, jos hakee Thaimaasta...

Ja se voi olla joillekin vaikea uskoa, et kaikki miehet ei edes halua nuorta naista vaan oman ikäisensä.

Vierailija
79/84 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet eivät tajua sitä, että vaikka heidän olisi biologisesti helppo saada lapsia vielä neli-viiskymppisenä, synnytysikäisen naisen löytäminen päälle nelikymppisenä ei enää olekaan helppoa. Päinvastoin se vain koko ajan vaikeutuu mitä enemmän ikää tulee lisää. Toki on miehiä, jotka perustavat perheen vasta 5-kymppisinä. Mutta se mikä on mahdollista jollekulle George Clooneylle, ei ole mahdollista suomalaiselle perusjampalle. Jos meinaa saada 10-20 vuotta itseään nuoremman naisen, miehen pitää olla älykäs, menestyvä, hyvin säilynyt, kivannäköinen, sosiaalisesti taitava, kokenut, hauska, mukava jne. Moniko päälle nelikymppinen sinkkumies on, siis noita kaikkia?

Kummasti vaan ikäerot parisuhteissa ovat olleet suurenemaan päin, että en nyt allekirjottas tota siun väitettäs. Nää julkkikset vaan tulevat esille, mut kyllä näitä "Dannyjä" löytyy joka kylältä.

Tietysti löytyy, mutta silti nuo vanhempi mies - nuorempi nainen -liitot ovat poikkeus. Tottakai yksittäisiä sellaisia tapauksia on. Mutta suurimmalle osalle miehistä se ei silti ole mahdollista. Ehkä 5-10 % miehistä voi saada nuoremman naisen.

Kyllä perusjamppakin voi, jos hakee Thaimaasta...

Ja se voi olla joillekin vaikea uskoa, et kaikki miehet ei edes halua nuorta naista vaan oman ikäisensä.

Niimpä. Minulla on tuttavapiirissä näitä selvästi nuorempaa naista kokeilleita miehiä. He ovat muutamassa vuodessa kyllästyneet nuorempaan naiseen, kun nuo nuoremmat eivät ole olleet henkisesti samalla levelillä heidän kanssaan. Nyt ovat omanikäisten naisten kanssa onnellisina yhdessä.

Vierailija
80/84 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma mies 42 vuotias, itse. 25. Lapsia kumpikaan ei halua, alussa ikäero vähän mietitytti mutta ollaan samassa elämäntilanteessa niin hyvin menee. Hän on mun oma George Clooney 😉

Mutta ei sinunkaan tuttavapiirissä ole monellakaan naisella vanhempaa miestä, eikös niin.

Ei ole, tottahan se on. Mutta olen myös varma ettei hän halua yhtäkkiä nyt nelikymppisenä haikailemaan perhettä. Kyllä miesten jotka ensin haluavat viettää perheetöntä vapaata elämää nelikymppiseksi, pahimmassa tapauksessa vieden parhaat lisääntymisvuodet naiseltaan, pitäisi katsoa peiliin. Ainahan voi mieli muuttua mutta vähän pitäisi osata elämäänsä suunnitella jos edes mielessä on perheen perustaminen.

Kyllä teidän naistenkin on vain vaivattava pikku päätänne sillä, että mietitte ihan itse, mitä haluatte, ja otatte vastuun omaa elämäänne koskevista päätöksistä. Ellette sitten ole holhouksenalaisia tai ddlg-suhteessa. Ei keneltään voi viedä vuosia, mutta kuka tahansa voi tuhlata omat vuotensa.

Hmm. Paitsi jos on erityisesti luvannut että esimerkiksi lapsia on tulossa sitten kun...mutta pettää lupauksensa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän