Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi miehet alkaa haluamaan lapsia nykyään vasta nelikymppisenä?

Vierailija
17.04.2017 |

Ystäväpiirissäni on useita 38-45 -vuotiaita sinkkumiehiä, jotka ihan avoimesti meille ystäville puhuu siitä, että haluaisi lapsen ja perheen, ja etsii aktiivisesti parisuhdetta, jossa voisi perustaa perheen. Olen itse käynyt treffeillä kymmenien noin nelikymppisten miesten kanssa, ja suuri osa heistä on suunnilleen jo ekoilla tai tokilla deiteillä ottanut puheeksi, että haluavat lapsia. Muutama miespuolen yli nelikymppinen ystäväni on lopettanut parisuhteen äskettäin siitä syystä että se nainen ei halunnut lasta ja mies halusi. En muista, että vähän yli kolmikymppisenä kukaan tuttu mies olisi mitenkään ilmaissut haluavansa lasta, päin vastoin. Mikä siinä on että nykyään miehet yhtäkkiä nelikymppisenä "heräävät" siihen, että he haluavat lapsen ja perheen ja yhtäkkiä pitäisi jostain sitten saada se parisuhde, jossa voisi sen perheen perustaa. Miksi miehet ei kolmikymppisinä halua vielä lapsia? Ja joo, tiedän että mies voi lisääntyä vanhempana kuin nainen, mutta nyt ei ole kyse siitä. Sillä mies tarvii sen naisen kuitenkin perheen perustamiseen, ja keskimäärin ihmiset nyt pariutuu kuitenkin suunnilleen oman ikäisten kanssa.

Kommentit (84)

Vierailija
21/84 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet eivät tajua sitä, että vaikka heidän olisi biologisesti helppo saada lapsia vielä neli-viiskymppisenä, synnytysikäisen naisen löytäminen päälle nelikymppisenä ei enää olekaan helppoa. Päinvastoin se vain koko ajan vaikeutuu mitä enemmän ikää tulee lisää. Toki on miehiä, jotka perustavat perheen vasta 5-kymppisinä. Mutta se mikä on mahdollista jollekulle George Clooneylle, ei ole mahdollista suomalaiselle perusjampalle. Jos meinaa saada 10-20 vuotta itseään nuoremman naisen, miehen pitää olla älykäs, menestyvä, hyvin säilynyt, kivannäköinen, sosiaalisesti taitava, kokenut, hauska, mukava jne. Moniko päälle nelikymppinen sinkkumies on, siis noita kaikkia?

Vierailija
22/84 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksipä ei, yleensä toimivimmat parisuhteet on noin kymmenen vuoden ikäerolla ja tuossa iässä molempien halut kohtaa. Neljäkymppisellä miehellä on myös todennnäköisemmin enemmän rahaa kustantaa lapsen kasvatus.

No ei ainakaan mulla toiminu. Nainen(25) halus kovasti viettää viokonloppuja vanhempensa kanssa ja minä(36) oisin halunnu olla perheenä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/84 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 38 ja "kaikki" kaveripiirin (samanikäiset) miehet on saaneet esikoisensa 28-33-vuotiaana.

Vierailija
24/84 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieheni kävi nelikymppisenä steriloinnissa kun lapset on jo teini-ikäisiä. Kaikki eivät kuitenkaan halua lapsia vanhemmalla iällä ja haluaa viettää eläkepäiviään ilman vastuita ja velvoitteita alaikäisistä.

Vaikka tekee lapsen nelikymppisenäkin, ei itse ehdi eläkkeelle ennen kuin lapsi on täysi-ikäinen. Ei meillä ainakaan ole 58 eläkeikä.

No miehellänipä on ja vielä alempikin. Riippuu ammatista.

Vierailija
25/84 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pitkässä avoliitossa, jossa mies ei halunnut lapsia, koska hän halusi opiskella ensin ja matkustaa ensin. Kuulemma halusi kanssani lapsia "sitten myöhemmin". Minä olisin halunnut jo vähän alle 30-vuotiaana. Mies oli siis minua viisi vuotta vanhempi. Päädyimme eroon, koska minä halusin edetä elämässä esim lasten saamisen muodossa, ja hän ei. Nyt tuo mies on 43-vuotias, ja harmittelee että miksi ei ole lapsia. Pidämme satunnaisesti ystävinä yhteyttä edelleen. Hän heräsi lastensaamishaluun 39-vuotiaana, siis eromme jälkeen. Hänellä on toki uusi avovaimo jo, mutta tämä on myös nelikymppinen jo, niin ei se nii  helppoa sitten ole enää...

Vierailija
26/84 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet eivät tajua sitä, että vaikka heidän olisi biologisesti helppo saada lapsia vielä neli-viiskymppisenä, synnytysikäisen naisen löytäminen päälle nelikymppisenä ei enää olekaan helppoa. Päinvastoin se vain koko ajan vaikeutuu mitä enemmän ikää tulee lisää. Toki on miehiä, jotka perustavat perheen vasta 5-kymppisinä. Mutta se mikä on mahdollista jollekulle George Clooneylle, ei ole mahdollista suomalaiselle perusjampalle. Jos meinaa saada 10-20 vuotta itseään nuoremman naisen, miehen pitää olla älykäs, menestyvä, hyvin säilynyt, kivannäköinen, sosiaalisesti taitava, kokenut, hauska, mukava jne. Moniko päälle nelikymppinen sinkkumies on, siis noita kaikkia?

No niimpä. Sillä kolmikymppiset naiset tietää, että ns. "parhaat miehet" on jo varattu. He ovat pariutuneet alle kolmikymppisenä. Ne miehet, jotka ovat vapaana yhä 35-vuotiaina, tai toisella kierroksella, niin heissä on jotain "vikaa". Ehkä "parhaat miehet" saisikin nuoren naisen, mutta ei tosiaan se suomalainen perusjamppa saa.

Vierailija
27/84 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummasti vaan ikäerot parisuhteissa ovat olleet suurenemaan päin, että en nyt allekirjottas tota siun väitettäs. Nää julkkikset vaan tulevat esille, mut kyllä näitä "Dannyjä" löytyy joka kylältä.

Vierailija
28/84 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummasti vaan ikäerot parisuhteissa ovat olleet suurenemaan päin, että en nyt allekirjottas tota siun väitettäs. Nää julkkikset vaan tulevat esille, mut kyllä näitä "Dannyjä" löytyy joka kylältä.

Jotain sugardaddy-ilmiötä voi olla, mutta turha luulla että nää neitokaiset mitään lapsia tekisi näiden pappaikäisten kanssa.

Vierailija
29/84 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti löytyy, mutta silti nuo vanhempi mies - nuorempi nainen -liitot ovat poikkeus. Tottakai yksittäisiä sellaisia tapauksia on. Mutta suurimmalle osalle miehistä se ei silti ole mahdollista. Ehkä 5-10 % miehistä voi saada nuoremman naisen.

Vierailija
30/84 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tossa on se ongelma, että kaikki naiset eivät ole kiinnostuneita irseään vanhemmista miehistä. Itse en ole koskaan ollut. Mueluummin niin, että mies on joko samanikäinen tai vähän nuorempi.

Vierailija
31/84 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tossa on se ongelma, että kaikki naiset eivät ole kiinnostuneita irseään vanhemmista miehistä. Itse en ole koskaan ollut. Mueluummin niin, että mies on joko samanikäinen tai vähän nuorempi.

Sama täällä, haluan joko oman ikäisen miehen tai pari vuotta nuoremman.

Vierailija
32/84 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhalla iällä isäksi tulleiden lapsissa näkyvät sitten nämä nykyvitsaukset: mt-ongelmat (skitsofrenia), autismi, masennus ja päihdeongelmat, jotka näyttäytyvät vasta lapsen kasvaessa aikuiseksi. Vaikka mies voi lisääntyä vanhalla iällä, lisääntyvät samalla mutaatiot ja muut poikkeamat, kun vanhat kivekset tuottavat yhä enemmän viallisia siittiöitä. Biologisesti paras lisääntymisikä on kummallakin sukupuolella parikymppisenä, kulttuurisesti (ura, asema, kyky huolehtia jälkeläisistä aikuisuuteen saakka) paras ikä tulla vanhemmaksi on noin kolmikymppisenä.

Vierailija
33/84 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mies 42 vuotias, itse. 25. Lapsia kumpikaan ei halua, alussa ikäero vähän mietitytti mutta ollaan samassa elämäntilanteessa niin hyvin menee. Hän on mun oma George Clooney 😉

34/84 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksipä ei, yleensä toimivimmat parisuhteet on noin kymmenen vuoden ikäerolla ja tuossa iässä molempien halut kohtaa. Neljäkymppisellä miehellä on myös todennnäköisemmin enemmän rahaa kustantaa lapsen kasvatus.

10v. vanhempi mies? yök

Vierailija
35/84 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma mies 42 vuotias, itse. 25. Lapsia kumpikaan ei halua, alussa ikäero vähän mietitytti mutta ollaan samassa elämäntilanteessa niin hyvin menee. Hän on mun oma George Clooney 😉

Mutta ei sinunkaan tuttavapiirissä ole monellakaan naisella vanhempaa miestä, eikös niin.

Vierailija
36/84 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä1576 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

10v. vanhempi mies? yök

Tämä on ihan totta, jopa viisi vuotta vanhempi mies alkaa olla aika yök. 10 vuotta vanhempi tuntuu jo ihan sedältä. 

N32

Vierailija
37/84 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hahhaa, joo, rahaa voi olla, mutta ei halua. Palstamiehet nyt ainakaan eivät laita perheen elatukseen senttiäkään enempää mitä naisillaan on varaa. Haluavat vaan lastensa äidiksi parikymppisen opiskelijan ja sitten haukkuvat naista lompakkoloiseksi, jonka pitää velkaantua miehelle hoitovapaan aikana.

Vierailija
38/84 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan kyse siitä, että lasten haluaminen vanhemmalla iällä koetaan sosiaalisesti hyväksytyksi syyksi merkittävästi itseä nuorempien naisten jahtaamiselle, kun taas pelkän ulkonäön vuoksi nuorempia etsiviä karsastetaan?

Vierailija
39/84 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin opiskeluajat venyvät ja sen jälkeen monella miehellä työ ja ura vie kaiken ajan. 40 iässä alkaa  elämän perusasiat, vakityö, talous, asunto, jne. olemaan siinä kunnossa jotta pystyy elättämään perheen. Joku nainen tietysti nyt sanoo tähän että tuilla pärjää, mutta miehet ajattalevat yhä pääosin vanhanaikaisesti että omilla on tultava toimeen.

Vierailija
40/84 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 47- vuotias mies perustaa perheen 37- vuotian naisen kanssa, niin ei sitä nyt niin outona pidetä. Mun tuntemista myöhään isäksi tulleista suurin osa opiskeli pitkään, lisäksi oli aikaavieviä harrastuksia. Monella myös ura ja työ vei myös paljon aikaa. Muesten ei tartte sitä päätöstä kovin aikaisin tehdä, joten sitä vain lykkää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän