Suomalaiset miehet ja naiset lähes yhtä lihavia.
Suomalaisten naisten keskipituus on 164 cm ja paino 70,5 kiloa. Miesten 178 cm ja 85,5 kiloa. Naisten BMI on siis 26,2 miesten 27. Ero on siis naisten hyväksi vain pari kiloa, joten sukupuolten välinen syyttely on turhaa.
Mikä on oma tilanteesi?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten keskipituus on siis vähentynyt. Pari vuotta sitten useiden tilastojen mukaan se oli vielä 166 (165.9).
BMI 26 ja BMI 27 on iso ero. Miehet on lihavampia.
Ei pelkän painoindeksin perusteella voi päätellä kumpi sukupuoli on lihavampi. Eihän tuo huomioi edes sitä, että miehet ovat keskimäärin 14 cm pidempiä, ja pituus korreloi suuremman painoindeksin kanssa. Eikä se huomioi miesten suurempia luita, suurempaa nestemäärää, suurempaa lihasmassaa jne. Asiaa havainnollistaa hyvin se, että miesten painoindeksi on kansainvälisesti keskimäärin 2 kg/m2 suurempi kuin naisten, Suomessa ero on 0,9 kg/m2.
Höpö höpö - ikuinen mantrasi. Usko vain tilastoja.
Niinhän minä uskonkin. Miesten keskimääräinen rasvaprosentti on 23.3, naisten 33.5. ;)
Vierailija kirjoitti:
Naisten keskipituus on siis vähentynyt. Pari vuotta sitten useiden tilastojen mukaan se oli vielä 166 (165.9).
BMI 26 ja BMI 27 on iso ero. Miehet on lihavampia.
Miehet voivat olla lihavampia keskimäärin, mutta tosiläskejä on enemmän naisissa, tarkoitan tyyliin 165 cm ja yli 120 kg.
Nykyajan nuoret ovat isokokoisempia kuin vanhemmat. Huomattavasti isompia.
Vierailija kirjoitti:
Ylipainoko ylivoimaa? kirjoitti:
Minua huvittaa, että naiset ovat vielä enemmän pihalla miesten painosta kuin miehet naisten. Monen naisen mielestä 90 kiloinen mies on ihannepainossaan.
Johtuu ehkä osin siitäkin, että moni liikuntaa harrastava mies painaa tuon verran. Jos kuntosalilla käyvän miehen bmi on 27, se on aika kyseenalaista "ylipainoa".
Riippuu rasvaprosentista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylipainoko ylivoimaa? kirjoitti:
Minua huvittaa, että naiset ovat vielä enemmän pihalla miesten painosta kuin miehet naisten. Monen naisen mielestä 90 kiloinen mies on ihannepainossaan.
Johtuu ehkä osin siitäkin, että moni liikuntaa harrastava mies painaa tuon verran. Jos kuntosalilla käyvän miehen bmi on 27, se on aika kyseenalaista "ylipainoa".
Riippuu rasvaprosentista.
Juuri siitä, ellei nyt ihan mahtilihaksista puhuta. Nivelten ja sydämen rasittumisen kannalta kun kaikenlainen ylipaino on haitallista.
Miehet on hieman painavampia suhteessa pituuteensa, mutta naisilla on enemmän läskiä.
En ymmärrä tätä keskustelua. Olen nainen ja haluan pysyä hoikkana. Todella ärsyttävä tunne, jos vaate alkaa kiristää vyötäröltä. Ikääkin on jo eli ei kannata tulla selittämään iän tuomasta läskistä. Liikun paljon ja syön, kun on nälkä. En siis millään tavalla rääkkää itseäni, vaan voin erittäin hyvin.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tätä keskustelua. Olen nainen ja haluan pysyä hoikkana. Todella ärsyttävä tunne, jos vaate alkaa kiristää vyötäröltä. Ikääkin on jo eli ei kannata tulla selittämään iän tuomasta läskistä. Liikun paljon ja syön, kun on nälkä. En siis millään tavalla rääkkää itseäni, vaan voin erittäin hyvin.
Ethän sinä olekaan tämän ketjun aiheena.
172 ja 54. Suuret rinnat löytyy myös.