Mitä pojalle päälle rippijuhliin?
Siis kyseessä pojan omat rippijuhlat toukokuussa... Onko kaikilla pojilla yleensä puvut päällä? Kiitos etukäteen :)
Kommentit (50)
Vain luuserit käy kälysen riipikoulun mammojensa mieliksi ja siksi että saaavat riippilahjat.noloo.
Ostetaanko pojille eka puku rippijuhliin? Meillä on aina sopivan kokoinen puku kaapissa. Mielestäni rippijuhlat eivät ole pukujuhlat siinä missä jotkut muut juhlat ovat. Poika saa olla ilman pukuakin, jos haluaa. Ne ovat hänen juhlansa ja hän määrää pukukoodin. Ei varmaan saisi määrätä jos vaarana olisi goottibileet tms. En todellakaan vaadi hänen juhliltaan enempää kuin hän itse haluaa. Hänen ei tarvitse puvulla edustaa meidän perheen mainetta kirkossa tai sen ulkopuolella. On myös juhlia joihin vaadin tumman puvun. Eli ei hän aina saa itse päättää. Omat juhlansa saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos teille! :) ehkä lähdemme puku ostoksille:)
Jos poika saisi päättää hän pukeutuisi verkkareihin ja huppariin joten häneltä ei kysytä ;)
-ap
Juuri näin. Hyvä aika viimeistään nyt alkaa opetella hyviä tapoja ja pukukoodia, joita jokainen ennemmin tai myöhemmin jossain määrin tarvitsee. Tilanteen mukainen pukeutuminen on hyvä hallita.
T. Se kolmen pojan äiti ylempääNo eipä ole vielä tarvetta ollut pukukoodille, vaikka ikääkin on jo yli 40 vuotta. Samoin omalla pojalla ei ole koskaan ollut pukua päällä, ei edes omista sellaista, mutta toisaalta ei ole ollut tarvettakaan laittaa.
Me ollaan niin taviksia, niin ei ole tarvetta juhlavaatteille, kun ei noita juhliakaan koskaan tule vastaan.
Minun mielestä rippijuhliin riittää esim. chinot ja kauluspaita, sekä siistit kengät.
Olen samaa mieltä. Ne juhlat pitää olla juhlittavan näköiset eikä mitään feikkiä. On olemassa virallisia feikkibileitakin. Olen todellakin samaa mieltä vaikka meillä tummat puvut kuuluu juhlaan kuin juhlaan ja ihan sunnuntai päivällisillekin. Mutta en ymmärrä miksi toiset pitää omissa juhlissa pakottaa johonkin ihme kuosiin ja poikkeavia kauhistellaan. Tällä palstalla on kauhisteltu verkkarihemmojen napapaita glitteri mammoja. Eli ei riitä, että pukeutuu omanlaisesti vaan pitää pukeutua niin ettei toisten rippilasten sukulaiset kauhistele, niinkö?
Pojilla on puku, ja yllättävää kyllä palstan oppositiolle vieläpä poikien omasta tahdosta.
Me päädyimme vuokraamaan poikiemme puvut.
Poika halusi puvun jo 13-vuotiaana juhliin. Viihtyy puvussa.
Itseasiassa tytöille rippipukukoodi on tiukempi kuin pojille.
Vierailija kirjoitti:
Miten te, joiden mielestä rippijuhliin ei tarvitse pukeutua juhlavasti, opetatte lapsillenne juhlapukeutumista? Mikä olisi sitten riittävän hieno juhla, minne hankittaisiin vaikka juuri se tumma puku?
se missä on virallinen pukukoodi. rippijuhla on lapsen oma juhla.
Vierailija kirjoitti:
Puku kaikilla poislukien muutama periaategootti/hevari ja ne pari tulevaa pikkurikollista. T. Kolmen rippikouluiän jo ylittäneen pojan äiti
Kannattaa siis laittaa puku ettei muoden rippilasten sukulaiset arvostele? Jos lapsi haluaa puvun, niin ei puvussa ole mitään ongelmaa. Mutta mielestäni juhlasta ei tarvitse väkipakolla ja muiden ihmisten takia tehdä lapselle epämieluisaa. Goottilapsen kanssakin voi löytää kompromissejä ja joka gartegoriasta löytyy juhlavia variaatioita. Jotenkin surettaa tuo kommentti, että rippijuhlassa kiinnitetään huomio ihan vieraiden pukeutumiseen ja arvotetaan heidät sillä.
Tytöillä pitää olla olkapäät peitettyinä, ei avonaista kaula-aukkoa ja tarpeeksi pitkä hame. Se kuuluu etikettiin. Voimme sitten yhdessä kauhistella mitä tulee tytöistä joilla olkapäät vilkkuvat. Tämä ei ole tyttövihaa vaan esimerkki kuinka voisi arvioida lapsia rippijuhlissa.
Vierailija kirjoitti:
Poika halusi puvun jo 13-vuotiaana juhliin. Viihtyy puvussa.
Tuleva Kokoomuslainen alistaja??
No eipä ole vielä tarvetta ollut pukukoodille, vaikka ikääkin on jo yli 40 vuotta. Samoin omalla pojalla ei ole koskaan ollut pukua päällä, ei edes omista sellaista, mutta toisaalta ei ole ollut tarvettakaan laittaa.
Me ollaan niin taviksia, niin ei ole tarvetta juhlavaatteille, kun ei noita juhliakaan koskaan tule vastaan.
Minun mielestä rippijuhliin riittää esim. chinot ja kauluspaita, sekä siistit kengät.