Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

** EnSkAtTaRiEn VkL (pE. 24.3-Su. 26.3.) **

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

suuresta vauvahaaveestamme huolimatta me emme ainakaan ole pyhittäneet elämää vauvan saamiselle. Se olisi aivan ihana ja mahtava asia, mutta kuten olemme jo tähän mennessä huomanneet, niin siinä saattaa kestää pitkänkin aikaa. Joten ihan normaalia elämää elämme siihen saakka kunnes plussa - toivottavasti joskus - pärähtää testiin.

Jos sinua huvittaa mennä baariin viettämään iltaa, niin mene ihmeessä!

Emma (joka näköjään viettää iltaa netissä kun mies pelaa :D)

Vierailija
42/56 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania plussauutisia! Hyvän plussajunan aloitit cactus!

Onnea Fio! Muistan sut, kun aloitin tammikuussa itse kirjoittelemaan! Tuntuu hienolta, että teillä rohkeat elämänmuutokset ja yritys palkitaan.

Aurora: hyvä että elämä hymyilee sielläkin päin! Nyt kovasti peukkuja! bdbdbd

Jessicalle kans onnea haamusta, toivotaan että se siitä vahvistuu vielä!

Uusille: hilasin tuota palstaslangiviestiä ylöspäin, se on kätevä aloitusopas tänne palstailuun! Siis pikatie sisäpiiriin iloiseen, jonne kaikki kelpaa! :)

Ja galluppiin, meillä ei ole eläimiä perheenjäseninä allergian vuoksi.

Viikonloppuja!

nellamaija

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

N11nu; voit ihan huoletta mennä baariin ja juodakin, sillä kuten kaikki aina jokapaikassa sanoo, niin kauan kun et ole varmuudella raskaana/ tiedä olevasi, ei mistään mitä syöt tai juot voi oikeasti olla mitään haittaa vauvalle!

Kuten huomaatte, mä käyn teitä täällä vähän väliä vakoilemassa ;)) Kiva lueskella kuulumisia täälläkin, vaikka uusia enskoja on tuonne o-puolellekin ilmaantunut.

Omasta navasta jotain: Olo on edelleen välillä " epätodellinen" , oireena mulla on ollut vaan väsymystä ja rintojen arkuutta. Tulee vaan turhan kalliksi hypätä ultrassa kerran viikossa ihan vaan tarkistamassa, että on raskaana ;)) Joten ei auta kuin odottaa seuraavaa " todistusta" eli np-ultraa reilun parin viikon päästä :D

Plussatkaas joukolla

t. Ope ja Ahaa rv 9+5

Vierailija
44/56 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blueviolet]Olittepas pitkän pinon saaneet jo aikaan! Katotaan kenelle muistan nyt tässä kommentoida... :)

Jessica: olipa ihania uutisia! Toivon että vahvistuu ne viivat vielä! *bd*

Auroralla oli hienoja uutisia! Parin viikon päästä pääset sit piinailemaan oikein kunnolla!

Anskuliini: mainio toi sun mies! :D Älä sure, varmasti kaikki on olleet ihan pihalla -aloittaessaan palstailua- näistä termeistä! Sitten vaan kyselet, jos joku juttu ei tunnu aikeevan ja tosiaan toi palstaslangi kantsii lukea läpi.

Niinu (mä kirjoitan sut näin jos sopii, kun käy vähän nopeemmin): mä oon koittanut elää mahdollisimman normaalia elämää yritysaikana ja hyvä että olen, kun nyt tässä on jo kohta 8kk kulunut ilman plussaa. Voisi vähän harmittaa jos ei tekisi mitään kivaa eikä kuitenkaan tulostakaan tulisi. Mä kylläkin tosi harvoin juon itseäni oikein kunnon känniiin, mutta muutama siideri ja punkkulasillinen kyllä maistuu. Olen sitten oviksen jälkeen koittanut ottaa vaan kohtuudella, vaikka ois mitkä bileet ollut. Sitä paitsi punkunhan pitäisi kohtuudella nautittuna edistää alkion kiinnittymistä kohtuun, joten otan oviksen jälkeen hyvällä omallatunnolla sitä lasillisen tai pari... ;)

Hapö: toisille tuo vuoden lopussa syntynyt lapsi tuntuu olevan niin iso asia, että jättävät kierron väliin. Näin tuntuvat varsinkin monet miehet ajattelevan. Tosi tylsää, ymmärrän että sua harmittaa! Ja kyllä musta tuntuu, että mun mies aina välillä panikoi jostain syystä koko vauva-asiaa, vaikka ollaan puhuttu ihan selväksi tää asia, eli molemmat ollaan tosissaan tässä jutussa mukana. Toivotaan, että saat kuitenkin miehen mukaan touhuun jo tässä kierrossa!

Omaan napaan ei erikoista kuulu: kp 10/28-41. Mietin, että josko tässä kierrossa jättäisi ovistestit käyttämättä... Mies lähtee reissuun reilun viikon kuluttua, joten jos ovis ei oo ennen sitä, ei olla samalla suunnalla sen tullessa. Ton viikon ennen sen reissua voisi koittaa mennä jtp-taktiikalla. No katotaan maltanko olla testailematta!

Killa

Vierailija
45/56 |
26.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan pitkä letka on juttuja taas kertynyt ja mielenkiintoisia aiheita.

Ensiksi Fiolle ONNEA ja plussia myös kaikille piinailijoille, joita olikin useampi! Uusi vko olisi ihana aloittaa plussauutisilla!

G: Meidän taloudesta löytyy kaksi koiraa(mopsi ja saksanseisoja), kaksi maatiaiskissaa sekä kaksi gerbiiliä. Luulen, että nyt alkaa olla eläinten osalta kiintiö täynnä. Toisenlaisia lapsukaisia saisi nyt tulla.

Yrityksen aloituksen jälkeen en ole alkoa ottanut eikä enää tee edes mieli. Mieskin on jo kauan ollut melkein tipattomalla linjalla ja itse silloin tällöin olen saunasiiderin juonut. Ei vain enää alkoholi maistu niin kuin nuorempana.

Meillä mies sai sitten tämän minua koetelleen kovan flunssan. Vieläkin näyttää olevan nukkumassa, kun taisi tuo kellojen siirtäminen sekoittaa molempien unet viime yönä. Aamupuolella löysin itseni nukkumasta puoliksi miehen päällä, nukuin poikittain sängymme jalkopäässä! Eipä ollut mies saanut herättyä, vaikka kuinka oli yrittänyt. Kyllä onkin nyt joka paikka kipeänä.

Uusille kuumeilijoille tervetuloa ja rohkeasti mukaan! Äkkiä teillekin termit tulee tutuksi ja paljonhan täälä ihan arkielämän asioista puhutaan!

Omassa navassa ei ovulaatiosta tietoakaan. Kiertokalenteri oli hukassa, mies piilottanu, kun oli kavereita kylässä. Jäin muutes vasta kiinni miehen siskolle, kun se kävi meidän koneella ja oli kiertokalenteri avoimena pöydällä ja vauvasivut koneella auki! Olen aloittanut yrityksen aloituksen aikoihin " vauvakalenteriksi" nimetyn kalenterin, johon kirjoitan kaikki tuntemukset, ovulaatiot ym. ylös. Siitä on helppo katsoa mitä milloinkin on tapahtunut ja miltä kropassa tuntunut. Taitaa muillakin olla näitä " kalentereita" . Nyt siis kp 16. Näyttää kierto venyvän taas pitkäksi. Aivan sama, kunhan ovulaation bongaisin, niin kierron pituudella ei väliä.

Nyt täytyy lähteä valmistelemaan töihin lähtöä!

Vierailija
46/56 |
26.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa, mä ihan kuvittelin että mun pitää nyt sitten koko ajan ottaa se mahdollinen vaavi huomioon. HUOH, vähänkö helpotti. Ei kyllä eilen lähdetty mihinkään. Ei ole just nyt sellainen tanssimis- tai juomisfiilis. Ensi viikonloppuna olisi taas hyvät kaverit liikkeellä, ja saatetaan sitten lähteäkin. Ollaan muuttoapuna, ja sen jälkeen olis kiva käydä jossain.

Mulla on alavatsa niin helv. turvonnut että tavalliset farkut ei tahdo mennä kiinni. Mutta en kai ole viikossa voinut lihoa näin paljon. Turvotukselta tuntuu. Menkat ehkä? Tulis jo jotain tietoa tähän tilanteeseen :/. Tällä hetkellä kauheen ristiriitaisia tunteita. Tuntuu että mies ei voi ymmärtää mieleni vuoristorataa. Se vaan sanoo että älä stressaa. Keho tuntuu jotenki pöhöttyneeltä, ja tunnen itseni rumaksi. Jännittää se ensi viikonlopun testaaminen. En tiedä kumpaa tulosta toivon...

Hyvä että tänne voi kirjottaa ja joku ymmärtää.

Vierailija
47/56 |
26.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mulla on nyt niin omaa napaa tämä. Pää ihan sekasin :I

Vierailija
48/56 |
26.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoh-hoijaa...*haukottelee*...kylläpäs uni viime yönä maistui! Herättiin vasta äsken...ihana oli nukkua pitkään!

G: Meillä ei ole eläimiä...ollaan mietitty, että jos otettaisiin joku pikkuinen koiruli, mutta ehkä sitten joskus tulevaisuudessa:) Eläimistä tykätään molemmat, mutta mies on allerginen ainakin kissoille, joten ehkä tosiaan koira joskus meidän perheeseen tulee...saas nähdä. N11NUn kysymykseen ulkona käymisestä vastailen, että ennen olin jossain menossa aina joka viikonloppu (parhaassa tapauksessa kaksi kertaa viikonlopun aikana), mutta nykyisin ei tule käytyä baareissa ym. usein. Ja juominenkaan ei enää innosta...en edes muista, milloin olisin viimeksi ollut edes kännissä...*huoh*...siitä on varmaan aikaa ainakin vuosi. Olisi välillä ihan mukava käydä kavereitten kanssa bilettämässä, mutta kun ei juomiset enää maistu eikä enää oikein jaksa lähteä yöelämään, niin en sitten viitsi väkisinkään lähteä. Ehkä olen saanut jo biletyskiintiöni täyteen:) Olen tosin nykyään huomannut, että aina kun täti yllättää ja joutuu pettymään, tekisi mieli unohtaa koko asia ja lähteä pitämään hauskaa kavereitten kanssa! Mutta pääpointtini asiasta on se (heh...miten näin sekavasta jutusta voi löytyä pääpointtia), että ajattelen, että vaikka tässä yritetäänkin raskautua, ei koko elämää tarvitse yrityksen ajaksi sulkea pois...tekee varmasti ihan hyvää käydä välillä tuulettautumassa, jotta jaksaa taas jatkaa harjoituksia;)!

Plussaisia onnenmurusia kaikille ihanuuksille!

Vierailija
49/56 |
26.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli sitten vihdoin täti kylään eilen, eli kp35:sta tulikin kp1. Kierto jäi siis ihan siedettävän pituiseksi, vaikkakin normaalia (29-31) hieman pitemmäksi. Mutta voi itku, jos tämän kierron mukaan arvioin seuravaaa ovulaatiota, se osuisi juuri sille ajalle, kun lähden sukuloimaan ilman miestä. Siinä tapauksessa menisi tämä kierto ihan sivu suun. Täytyy yrittää taivutella miestä tulemaan mukaan..

Mies taitaa olla vihdoin vähän innoissaan tästä yrityksestä - ihan hyvä sikäli, että nyt se siis alkoi :) Hän eilen sanoi miettineensä, miten kertoisi plussauutisista asiasta vanhemmilleen. Ihanaa! Siis että näytti vihreää valoa!

N11nu, ehkäpä turvotus enteilee vain tädin tuloa. Itse huomaan aina kihlasormuksen puristuksesta, että taitaa olla menkat tulossa.

Ja tuosta baariin menosta - itse ainakin aion juoda silloin tällöin niin kauan, kun en ole tietoinen raskaudesta, tai vahvasti epäile sen mahdollisuutta. Eilenkin olin sopinut baari-illan, ja ainoa rajoitus oli se, etten aikonut polttaa ollenkaan. No, sittenhän tulikin päivällä täti kylään, joten baari-ilta oli täysin oikeutettu ;)

Vierailija
50/56 |
26.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän pirteempi olo. Kävin vanhemmilla kylässä, mies on töissä. Tosiaan voipi olla että menkat tulossa ja siitä nämä oireilut ja mielialan vaihtelut (jotka on kyllä olleet aikamoisia, voi miesparka ;)). Mun isällä on vissiin pappa-kuume :D. Se vähän niinkuin tuli sivulauseessa esiin. Eivät tiedä, että me yritellään. Joten jotakin alitajuista telepatiaa tms. Meinasin jo ajaa apteekin kautta ja ostaa raskaustestin, mutta ihan turhaa tässä vaiheessa tehdä sitä (?). Ovulaatiosta kai jotain 9 pvää. Ens viikonloppuna vois olla menkkapäivät, mutta eipä kierrosta tietoa joten vois olla vaikka siitä viikon kuluttuakin odotettu alkaminen. Hohhoi :)

No, kyllä se siitä. Helpotti tuo tieto ettei tarvi vielä varoa mitään. Ensi viikonloppuna ehkä ulos ja unohdan kaikki nämä jutut hetkeksi. Pari siideriä voisi maistua. Ei kännejä kuitenkaan viitsi. Viimeksi kävin baarissa pari kk sitten, eikä alkoholia ole juuri sen jälkeen kulunut.

Miten muiden sunnuntai sujuu? Onneksi tänään tulee monta hyvää tv-ohjelmaa, kuten tanssii tähtien kanssa. JIPII. Kaikki hyvät vaan tulee samaan aikaan :I:

Vierailija
51/56 |
26.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on tullu jo hetken lueskeltua juttuja, mutta aina tämä oma vastailu/kirjottaminen on jäänyt. Jospa sitä tässä nyt sitten alottelis ja liittyis joukkoon, toivottavasti on oikea paikka...

Ajattelin, että tämä olis oikea paikka kirjotteluun ku ei vielä oo noita muksuja ja yrittämistä ollaan pohdiskeltu. Mies kyllä näyttää jo vihreää valoa muksulle, ainoana hidastava tekijä on vielä noi pillerit. Tarkotuksena olis kyllä jättää nekin pois seuraavan kierron aikana, että siitä se yrittäminen varmaan sitten alkaa.

Välillä tosiaan kyllä tuntuu tämän palstan slangi siltä ettei tiedä mistä puhutaan, mutta eiköhän se tästä selkene ajan kanssa.

Vierailija
52/56 |
26.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn nostamassa ton esittelypinon, jos voisit vielä vastata siihen laittamalla lyhyen esittelyn itsestäsi. Lisään sut sit siihen kun päivitän.

Eipä täs sit muuta, jotenkin pää on ihan tyhjä tänään. Mua sekoittaa jostain syystä toi kellojen siirto, vaikkei luulisi että tunti sinne tai tänne vaikuttaa...

Plussasädetykset vaan kaikille Enskoille!

Killa

Vierailija
53/56 |
26.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitan tutustua teihin palstailijoihin ja kovasti oon juttujanne lueskellut. Mulla alko eilen menkat, pillereiden jälkeinen tyhjennys siis. Jännittää kaikki tuleva ku on niin uutta tämmönen todellinen vauvahaaveilu.

Pelottaa sit kaikki samaan aikaan. Te pidempään yrittäneet ootte kyllä tosi vahvoja ku teillä on pysyny järki päässä pettymysten jälkeen. Minusta tuntuu et petyn hirveesti jo ens kuussa jos/kun menkat alkaa kun periaatteessa ois mahollista jo raskautua.

Plussia täällä vissiin aina viestin lopussa toivotellaan, joten minäkin opettelen sen tavan! Samalla toivotan positiivista mieltä kuumeiluun ja yrityksiin, eiköhän se jossain välissä kaikilla tämä haave toteudu!

Hyvää yötä!

Vierailija
54/56 |
26.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tässä mieleen, että olen tainnut kokonaan unohtaa toivottaa tervetulleeksi teidät kaikki uudet vauvakuumeilijat...Joten tervetuloa kaikki uudet Enskattaret joukkoon ihanaiseen=)! Itsekin olen aikas uusi täällä Ensikoissa, mutta olen huomannut, että äkkiä kaikki " insidejutut" ja palstaslangi tulee tutuiksi:)!

Vierailija
55/56 |
26.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä tää just on, kun mun sisäinen kello on vasta kymmenen, eikä siis uneta yhtään. Harmi vaan, että aamulla pitää kuitenkin nousta kuudelta töihin!

Sabam: mulla taisi pahimmat pettymykset olla just ekoissa yrityskierroissa, kun ei tärppiä kuulunut. Tädin saapuessa iski kamala masennus, jota kesti melkein seuraavaan ovikseen asti. Nyt oon huomannut, ettei auta masentua, pakko vaan nousta aallonpohjalta yrittämään uudestaan. Pettymys on kyllä yhtä valtava joka kerta, itku pääsee, mutta on koitettava vaan tsempata. Luulin tätä helpommaksi ja että jos ajoitus on kohdallaan, niin plussa pamahtaa tikkuun alta aikayksikön. On tässä matkan varrella kyllä kuvitelmat lapsen tekemisestä murentuneet: lapsia ei tehdä, ne saadaan. Jollakin tärppää ekasta kierrosta, jollain viidennestätoista, mutta kyllä me kaikki se vauva vielä joskus saadaan! Koitetaan vaan jaksaa ja olla kärsivällisiä!

Hyvää yötä!

Vierailija
56/56 |
26.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, tervetuloa joukkoon Sara-Maria ja sabam! Itsekin olen aika uusi täällä, vaikka sivusta seurailinkin pinoja jonkun aikaa ennen kirjautumista.

Mulla alkoi tosiaan eilen ensimmäinen yrityskierto. Edellisestäkin jo meinasi tulla sellainen, kun täti myöhästeli. Mutta täytyy sanoa, että vaikka viime kierrossa pupuiltiin ilman ehkäisyä vain arvioitujen varmojen päivien aikaan, silti tädin tulo jotenkin alitajuisesti harmitti! Itse olen (onneksi?) niin pessimisti, etten usko raskautuvani kuin aikaisintaan kolmannesta kierrosta. Tuttavapiirissä on useampi pariskunta, jotka ovat yrittäneet kuukausitolkulla, jopa useamman vuoden ajan, ennen tärppiä. Jotenkin vaan tuntuu, että me tulemme olemaan juuri samanlainen tapaus.

Mutta on se ihanaa olla tässä vaiheessa, kun vihdoin voi antaa vauvan tulla, jos on tullakseen! Olen kuumeillut viime alkukesästä saakka, ja koko ajan on ollut tiedossa, että vasta huhtikuussa 2006 voi ruveta vauvantekoon. Ja odottavan aika on ollut pitkä! Nyt sitten siirryn odottelemaan toisenlaisen odotuksen alkua.. :)