Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

** EnSkAtTaRiEn VkL (pE. 24.3-Su. 26.3.) **

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein paljon onnea FIO ja CACTUS tarrasukkia ja kaikkea muuta tarvittavaa mukaan : )

Tuntuu että aina tulee plussia kun olen ollut netti pinennossa täytyy varmaan pysyä jatkossakin taka-alalla; )

Oli kyllä tosi kiva lukea Fion uutisista (muiden plussia vähättelemättä )tunne taitaa olla aika mahtava!! Onnea matkaan

Olikos se jessica joka haamuili toivottavasti muistin oikein! Eiköhän se siita siitä vahvistuu ++++++++++++

Oma napa: ei mitään erikoista kp 8/32 oviksien bongailu aluillaan. Taitaa tämä kierto vain mennä ohi kokonaan kun tuo mie ei innostu joulunyytistä!!! En tiedä tajuaako se oikeasti kunnolla ettei niitä lapsia tehdä vaan saadaan! Olen kuulemma vain pessimistinen kun ajattelen että heti ei välttämättä tärpää. Ärsyttää sillä tämän piti olla eka varsinainen luomu yritys kierto. Tai sitten sillä meni pupu pöksyyn... :0

Mutta en anna sen masentaa tai ainakin yritän.

Oikein mukavaa viikonlopua kaikille enskattarille ja paljon+++++pölyä

-hapö-

Vierailija
22/56 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavia uutisia löytyikin täältä.

Täällä katselen suurinta pudottajaa, vietetään koti-iltaa:)

kävin spinningissä ja söin sewn jälkeen vastapainoksi vähän sipsejä.

nams.

väsynyt oon..tullu nukuttuu tosi huonosti tää viikko.ei mitään syytä, ei oo vaa öisin nukuttanu.muuten kyl.

hohhoi.lueskelin pinon läpi,mut oli niin ihanan paljon juttua taas, ni ei pysty muistamaan. millään kaikkea.tuun paremmal ajal uudestaan, takasin telkkarin ääreen:)

hauskaa pe-iltaa kaikille!!ja plussauutisia lisää vaan!!! +++++++++++++

ps.tervetuloa kaikki uudet joukkoon mahtavaan!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tulla heti kirjoittamaan. Olin tänään rintojen UÄ:ssä, jossa käyn parin vuoden välein ihan kontrollissa. Tuttu lääkäri ja puhuttiin mun ovuloimattomuudesta. Hän katsoikin samalla käynnillä myös alavatsan UÄ:n, sanoi että katsotaan niin saat hyvän mielen missä mennään. Ja arvatkaa mitä!!!??? Sinne oli ilmestynyt oikealle puolelle 2 follikkelia (5 ja 7mm) ja vasemmalle puolelle 2 (9 ja 12mm). Lisäksi löytyi... otetaanpa lainaus lausunnosta " vasemmalla ovariossa 12mm läpimittainen rososeinäinen löydös, joka voisi olla puhjennut follikkeli ja Fossa D:ssä tilkka vapaata nestettä" Tämä kuulemma tarkoittaa että ovulaatio olisi tapahtunut juuri äsken, noin vuorokauden sisällä. Silloin vapautuu tilkka nestettä ja follikkelista tulee rosoinen. Mutta voi jossain harvoissa tapauksissa kai johtua muustakin tuo neste ja rosopintaisuus. Mutta kuitenkin yli 80% todennäköisyys että olisin ovuloinut ekaa kertaa:)) Vitsi kun olen onnellinen:))))))))))))))))

Ajatella nyt vasta kp10, en olisi voinut kuvitella että jo nyt jotain tapahtuu. Onneksi on treenattu alkukierto jtp tekniikalla...

Sori omanapaisuus, mutta oli pakko kertoa! Osaako joku tulkita näitä lausuntoja, että miltä tuo yllä oleva kuulostaa. Kohdun limakalvon paksuus oli 4mm. Kertokaahan omia tietoja jos osaatte vahvistaa tuota oletusta tai jotain muuta??

Ja oikein paljon onnea Fio!!! Tarrasukkia matkaan=)

Jessica: kyllä toi jo hyvältä kuulostaa, varovaiset onnittelut! Tule kertomaan heti kun testaat uusiksi. Ja peukkuja bdbdbdbd *tahtoo mukaan tonne o-puolelle*

Vierailija
24/56 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoja uutisia Aurora!

Toivotaan parasta, sillä ihmeitähän tapahtuu! :)

Mun mielestä follikkeli puhkeaa vasta n. 20mm kokoisena, mutta jos lääkärin arvio piti paikkansa, niin sittenhän se oli jo puhjennut. Voisko se vaikuttaa sen " rosoisen löydöksen" kokoon (12mm?)? Mullakin silloin inssipäivänä lääkäri näki ultralla, että follikkeli oli jo painumassa kokoon eli oli juuri puhkeamassa. Kaikkea ne osaakin katsoa!

Mutta kuten sanottu, toivottavasti sulla on kyse ihka oikeasta oviksesta ja plussa pamahtaa ruutuun parin viikon päästä! Ainakin se on todistettu, että sulla kypsyy munasoluja :)

Mukavaa viikonloppua Enskoille!

-Q-

Vierailija
25/56 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko viikko mennyt vähillä yöunilla ja nyt kun olis ollu aikaa nukkua ni enkös mä herää kuudelta enkä saa enää unta. Mies meni illalla töiden jälkeen kaverilleen ja jäi sinne yöksi, saas nähdä milloin palaa kotiin potemaan krapulaa. Itse aattelin lähteä kaupoilla käymään heti aamutuimaan kun kerta heräsin näin ajoissa.

Fiorellalle suuresti onnitteluja plussasta!! Toivottavasti pikkukaveri pysyy matkassa mukana.

Jessicalla oireet ja haamut kuulostaa lupaavilta. Toivottavasti se plussa siitä vielä vahvistuu.

Aurorallakin oli hyviä uutisia. Nyt sitten odotellaan sun plussauutisia toivottavasti jo parin viikon päästä :-)

Killa, kyselit tuosta listasta¿ Kyllähän siellä olisi kiva näkyä nuo saavutetut tuloksetkin :-) Listalla on varmaan aika paljon myös sellaisia nimiä, joita ei aikoihin enää ole palstalla näkynyt, mitään poistoja sinne ei kaiketi ole tehty¿

Oma napa: Viikko oviksesta pian takana. Kovasti yritän kuulostella josko jotain tuntemuksia olis vaikka epätodennäköistä onkin. Aina hetkittäin sitä luulee tuntevansa jotain, mutta taitaa olla pelkästään stressin aiheuttamia reaktioita. Ei oikeita oireita siis kuten rintojen kipeytymistä tms.

Nyt täytynee jo valmistautua lähtöön jos meinaan sopivaan bussiin ehtiä¿

Ihanaista lauantaita!

t. Essi

Vierailija
26/56 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä mietinki stä kokoa 12mm, että voiko olla että on ollut oikean kokoinen (esim 20mm), mutta jo kutistunut kun puhjennut.. Toivottavasti olisi niin:) Limakalvon paksuus oli vain 4mm, se taitanee olla liian ohut?! Lääkäri sanoi että toiminta alkaa käynnistyä, mutta vielä ei kai ole ihan täysillä kaikki toiminnot mukana..

Jos se just oli puhjennut, niin onkohan ovulaatio kenties sit vielä tänään menossa jos kestää sen 48h, eli vieläkö ois mahiksia, aamulla meinaan varmuuden vuoksi laitettiin " annos" menemään;) No, oli miten oli, hyvä mieli kun jotain alkaa tapahtumaan siellä!

Ihana ilma ulkona, aurinko paistaa ja ei paljoa pakkastakaan. Siivoilen tässä vähän ja sit lähden raksalla auttamaan miestä ja isääni, jotka siellä jo ahertavat. Kunhan saan tuon meidän hauvavauvan hoitoon vietyä ensin. Kun ei sitä viitsi yksin jättää kotiin lauantaina, kun viikolla saa joka päivä olla päivät yksin..

G: kenellä kaikilla täällä muuten olikaan koira? Tai joku muu eläin? Meillä pikkuinen musta vipeltäjä, joka painaa sellaiset 4kg:))

Nyt jatkettava imurointia niin pääsen lähtemään hommiinkin joskus..

Aurinkoista lauantaita kaikille!

A

Vierailija
27/56 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin juuri tentin jälkeiseltä terapiashoppailulta - meidän tiedekunnan erikoisuus on lauantaitenttimahdollisuus. Nyt on tentti ohi, ja hyvin meni. Kerrankin näin päin!

Pidän peukkuja pystyssä Jessicalle, ja itse uskon, että vauvanalku se siellä niitä oireita aiheuttelee! Kyllä se haamu vahvistuu vielä, niinkuin Cactuksellakin teki!

Ja Auroralle onnea uv-löydön johdosta. Varmaan tosi helpottavaa kuulla, että kroppa toimii. Saattaa laukaista joitain stressijännitteitäkin pois, mikä todennäköisesti helpottaa plussaamista. Kaikki lääkärithän sanovat, että stressi vaikeuttaa plussaamista, ja mikäs sen suurempi, kuin stressi oman kehon toiminnasta..

Täällä jännitetään edelleenkin. Eilen tuli ihan vähän sellaista limaa, missä häivähdys verta seassa. Liekö ovulaation johdosta, tai sitten enteilee tädin tuloa. Tuntuu, kun tutustuisin omaan kroppaani ihan ensimmäistä kertaa, kun tulee " luomuoireet" pitkästä aikaa. Hassua. Mutta olisipa upeaa, jos tästä vahinkoyrityskierrosta jo plussaisin!

Ja onpa muuten kertakaikkisen ihanaa pupuilla ilman ehkäisyä! Totta puhuitte te, jotka sanoitte suhteen saavan uutta kipinää ;)

Vierailija
28/56 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tottakai sen follikkelin koko pienenee kun se on puhjennut. Eiköhän se lääkäri ollut oikeassa. Kohdun limakalvo 4mm on ohut, sopisi myös siihen että lähdössä vasta paksuuntumaan kohti mahdollisia (ja epätoivottuja ja toivottavasti poisjääviä ;)) kuukautisia. Siis löydös sopisi siltäkin osin alkupuolelle kiertoa. Koska löytyi noin monta rakkulaa munasarjoista, varmastikin ovat aktiiviset ja toiminnassa :). Itse alalla :)

Vierailija
29/56 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upeeta mahtavaa!!!Paljon vauvaliimaa mukaan!!!!Ja Cactukselle onnittelut myös!

Jessicalla jännät paikat!Pekkuja!

Moi mooli,Killa ja muut vahat kamut!!!!Plussaonnee kaikille!!!

-Pepsi ja nappula rv15+6

Vierailija
30/56 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin www.hedelmallisyys.fi-sivuilta tällaisen jutun:

" Kohdun limakalvo paksunee kuukautiskierron ensimmäisen puoliskon (proliferatiivinen vaihe) aikana. Ovulaation jälkeen siihen muodostuu erittäviä rauhasia munasarjojen tuottamien hormonien vaikutuksesta.

Jos hedelmöitystä ei tapahdu tai alkio ei kiinnity, kohdun limakalvo poistuu elimistöstä emättimen kautta kuukautisvuotona ja kehittyy hitaasti uudelleen seuraavan kierron aikana."

Joltakin toiselta sivulta löysin tämän tekstin:

" Kierron alussa estrogeenihormonin vaikutuksesta kohdun limakalvo paksunee vähitellen kiertopäivien 5-6 kuluessa. Kohdun limakalvon kasvuvaihe. Ovulaation jälkeen kohdun limakalvo tulee verekkääksi ja turpeaksi, rauhaset mutkitteleviksi, kookkaammiksi ja erittäviksi. Keltarauhasen vaikutuksen loputtua luteaalivaiheen lopussa verenkierto kohdun limakalvolla vähenee. Muodostuu pieniä kuolioalueita ja limakalvo vuotaa syvää kerrosta lukuunottamatta kuukautisvuotona pois."

Mun mielestä Väestöliiton lääkäri oikein mulle näyttikin ultralla, kun yhdessä kierrossa tehtiin kierron kartoitus, että ekalla ultrauskerralla limakalvo oli juuri sen näköinen, kuin keskikierrossa pitäisikin, eli paksu, verekäs (näkyi ultrassa valkoisena) ja siinä näkyi jotain poikittaisia viivoja (en kyllä muista mistä ne kertoi, mutta kuulemma oli juuri oikean näköinen). Sitten muutaman päivän päästä limakalvo oli kuitenkin selvästi " tiivistynyt" ja alkanut surkastua (ne viivatkin oli hävinnyt eikä valkoista näkynyt lähes ollenkaan), ja samalla kaksi lupaavalta näyttänyttä follikkelia ei ollut jatkanut kasvua, joten mun omat hormonit ei riittänyt tuottamaan ovulaatiota, vaikka kohdun limakalvo oliskin ollut ihan ok...

Näin muistelen, mutta korjatkaa, jos kirjoitin jotain hassua :)

En osaa sanoa, paljonko kohdun limakalvon paksuuden pitäis olla, mutta jos asia mietityttää, niin piipahda kysymässä tuolla lapsettomuuspuolella. Siellä varmasti joku tietää.

Ihan varmasti tässä käy vielä hyvin Aurora, joten huiskutukset sinne!

-Q-

Vierailija
31/56 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tuo ohuempi limakalvo sitten sopisi siihen ovulaation jälkeiseen vaiheeseen, kuten Auroralla pitäisi olla? Tosin itsellä nyt meni alkukierron muutokset sekasin ;).

Vierailija
32/56 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuun onnittelut kaikille plussanneille!

Mä oon täällä ollu hieman ihmeissäni kun luulin että ovulaatio olis ollu viime viikonloppuna ja nyt sitten jo ollaan loppuviikosta pupuiltu ilman ehkäisyä. Eilen illalla alko kuitenkin särkeen rintoja ja toista puolta masusta. Olikos nääkin nyt sit niitä ovulaatio merkkejä vai menkoistako ne kertoo? Menkkojen ei nyt kuiteskaan pitäis alkaa ainakaan viikkoon. Vaikeeta tämä oman kehon kuuntelu kun ei ole pillereitä syödessä paljon kiinnittäny huomiota tommosiin asioihin. Oli miten oli eipä se kai nyt mikään katastrofi oli vaikka tästäkin tulis jo yrityskuukausi.

Oikein hävettää kun täällä puhutaan kaikenmaailman luteeleista sun muista ja mä oon ihan pihalla:) Mistä te kaikki tiedättekin niin paljoa kaikesta? Tarvis varmaan ruveta vähän opiskeleen näitä asioita.

PS: Sanoin tossa miehelle että nyt voidaan harrastaa pupuilua ilman ehkäsyä kun on varmat päivät. Mies katsoi mua pelästyneenä ja sanoi että eihän meidän vielä tässä kuussa pitänyt alottaa yrittämistä. Se ajatteli et varma päivä on siis varma raskautumispäivä (tai paras päivä yrittämiselle). Joku sentään on muakin tyhmempi:D

Vierailija
33/56 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie kans oon aika pihalla näistä termeistä. Oon nyt muutaman päivän lueskellu näitä ensikoitten juttuja ja koukkuun kyllä jäänyt :)

Mulla alko menkat tänään, ja pillerit jätettiin nyt pois. Ens kuussa sitten vois olla jo mahiksia raskautua. Ihanaa!

Vierailija
34/56 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi miten kivalta kuulostaa sinun hyvät uutiset, nyt vaan kaikki peukut ja varpaat pystyyn.

täällä ei mitään uutta, ei vieläkään vahvaa viivaa ovistestiin, vähän harmittaa siis.

Koira löytyy täältäkin, 7 kiloinen käppänä, sellainen mamman kulta joka viettäisi mieluiten aikaansa joko ulkona tai mamman viekussa sohvalla.

Käytiin tänään autokaupassa, katsomassa mulle uutta kulkupeliä, vähän sillä silmällä katsoin että 4 ovinen täytyy olla jotta saa sitten muunkin perheen mukaan.

Tällä hetkellä mulla on miehen valitsema Mersu, josta en tykkää yhtään, ja kaikki aina nauraa mulle kun haluaisin niin vaihtaa sen pois.

Ihunan punaisen golffin löysin, mutta myyjä oli niin ällö etten sitten ostanut kuitenkaan, toiseen autokauppaan on tulossa samanlainen ensiviikolla vaihtoautona, ja menen heti sitä katsomaan kun soitto tulee että nyt se on täällä.

miks miehet ei voi ymmärtää että auton värillä on väliä, jos auto on ruman värinen vaikka se olisi hyvä ajaa ei sellaista halua ottaa.

En tietty ottaisi huonoa ja nätin väristäkään mutta kuitenkin !

Oikein mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille !

ai niin, kävin siellä kampaajalla, ja leikkasin hölmö otsatukan, en tykkää tästä ollenkaan, menee taas vuosi ennenkuin sen saa kasvatettua takasin.....nyyh...lisäksi olen 180 ¿ köyhempi, kyllä oli kallista !

Vierailija
35/56 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäkin olen uusi täällä enkä oikein näitä juttuja aina ymmärrä. On meinaan sen verran sisäpiiritermit ym. Mutta kiva palsta, ja voipi jakaa ajatuksiaan vauvajutuista. Itse en ole ajatellut alkaa tehdä ovulaatiotestejä tms ainakaan heti alussa. Sitten jos ei ala tulla hommasta mitään, voipi harkita. Meillä aloitettiin heti pillereiden lopettamisesta ilman ehkäisyä eläminen ja nyt jännään ensi viikonloppuun, ennenkuin saa testata.

Vierailija
36/56 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jessica, vautsi! Pidän peukkuja, että viiva siitä vahvistuu ja varmasti vahvistuukin!!

Lisbet81, koita nauttia viikonlopusta, vaikka mies onkin reissussa =).

Aurora@, ihania uutisia!

Kp 14/29 ja ovistesti näytti vielä haamua. Toivottavasti huomenna sitten tulisi yhtä vahvat viivat, jottei kierto pitkity. Mies oli aivan ihana tänään, ja sanoi, että " pitäiskö meidän se vauva saada? Mulla on kuume taas noussut ja haluaisin niin kovasti pikkusen. Kyllä meillä varmaan tänään tärppää kun molemmat sitä niin toivotaan" :D. Ei ehkä ihan realistista, mutta tuollainen kuulosti niin ihanalta oman kullan suusta.

Mukavaa lauantai-iltaa kaikille!!

Emma

Vierailija
37/56 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitan omalla navalla, vaikkei nyt mitään sen ihmeempiä ole tapahtunutkaan. Ovis oli ja meni=) Nyt vaan täytyy jänskäillä, että tuottiko pupuilu ihanaa tulosta! Nyt taitaapi olla meneillään kp22/34...

Täällä oli muutama plussannut...en ole vielä tainnut onnitella. ONNEA ihan hirmuisesti=)!! Olisipa niiiin mukavaa hypätä teidän kanssanne samaan plussajunaa=)! Täällä oli myös ainakin pari oviksen tikuttelijaa...toivotaan, että ovis löytyy! Ja...öö...mitäköhän vielä piti sanoa...enpä nyt oikein muista, mutta kaikille lämpimiä plussatuulia:)!

Nyt tämä tyttö lähtee syömään omatekoista pizzaa...Nam! On jo ihan kauhia nälkä!

Mukavaa viikonloppua jokaiselle! :)

Vierailija
38/56 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä mukavasti päässy jo kotiutumaan o-puolelle, mutta teitiä tulee ikävä siltikin!

Kaikille vielä kiitoksia onnitteluista ja toivon todella että tarrasukat ja liimat tulee perille asti!!!

Uusille ihmettelijöille: Tämä oon niin mukava palsta että saatte varmasti nopeasti selville termit ja jos ette saa niin kysykää, joku ihanainen varmasti kertoo jos itse tietää!! Tervetuloa siis teille!

Fio ja Rae rv 5+6

Vierailija
39/56 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaako tuo tikuttelu ollakaan omalla kohdallani niin luotettavaa, kun nyt vasta huomasin, että aamulla kannattaisi ovista testailla eikä päivisin, kuten olen aina tehnyt. Olen saanut aiemmin jostain päähäni että juuri aamulla ei saa tikuttaa, mutta nyt mammaksi.fi-sivuilta luin, että mieluiten aamulla. Ihme etten ole aiemmin sieltä viitsinyt ohjeita lukea! No, huomenna aamulla täytyy muistaa.

Toivotaan, että plussatuulet puhaltaa meidät kaikki mukaansa!

Emma

Vierailija
40/56 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hankalaa. Miehen työkaverit pyysivät baariin tänään. Kukaan ei tiedä että voitaisiin _ehkä_ olla raskaana. Nyt sitten miettii, että viitsiikö sitä lähteä baariin kun siellä on savuista ja kaikki kännissä, itse ei viitsi tietenkään juoda. Kyllä sen jo nyt huomaa, että naiselle raskaus on paljon konkreettisempi asia kuin miehelle. Mies voisi tietysti lähteä yksin niiden kanssa, mutta se tuntuu vähän epikselle että minä sitten istun yksin kotona meidän kummankin haaveen edestä. Hmm, mites te siskot... oletteko pyhittäneet elämänne vauvan hankkimiselle vai käyttekö ulkona, oletteko ottaneet alkoholia?