Voiko kolme vuotias olla yksin kerrostalon pihalla
Vilkas autotie on melko lähellä. Seurassa on myös välillä kohta viisi vuotias ja kuusi vuotias lapsi.
Kommentit (20)
Välillä tuli jostain syystä tuohon viestiin. Siis aina on tuo kohta viisi ja kuusi vuotiaat lapset.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi.
Siis vaikka nuo vanhemmat lapset olisivatkin mukana?
En antaisi jos on kerran tie lähellä. Meillä ei ole niin saa olla mutta niin että minä istun terassilla lukemassa ja välillä silmäillen sinnepäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi.
Siis vaikka nuo vanhemmat lapset olisivatkin mukana?
Ei voi. Ne vanhemmat lapset ovat sen ikäisiä että omat leikit vievät mukanaan, 3 v. unohtuu.
5-6 vuotiaat lapset eivät ole vastuussa 3-vuotiaasta. Mietihän nyt ihan omalla järjellä, mikä mahtaa olla vastaus kysymykseesi ja tule kertomaan se sitten meille.
Ei todellakaan voi. Mua hieman hämmentää, että joku edes harkitsee tuollaista.
Vierailija kirjoitti:
Ei saa, voivat keksiä mitä vaan j lähteä harhailemaan, tai haluatko antaa lapsesi namusedän hellään huomaan?
En halua, en myöskään halua että lapseni jää auton alle. siksi tässä nyt mietinkin että mitä tehdä kun näin exän luona toimitaan.
Meillä 3- vuotias on sisarustensa kanssa leikkipuistossa johon meiltä on 5 metriä mutta lähellä ei ole autotietä ja tietää ettei saa poistua sieltä ilman sisarustani. Itse olen myös ulkona tekemässä kukkaistutuksia että pystyn silmäilemään heitä koko ajan..
Eihän kukaan tuollaista edes tosissaan kysy, eihän?
Tietenkin voi. Kokeile vaikka - ei mistään avaruudesta tule näkymätöntä seinää, joka estäisi. Eri asia sitten on se, että onko moinen järkevää.
Vierailija kirjoitti:
Eihän kukaan tuollaista edes tosissaan kysy, eihän?
Kysyn, koska halusin tietää onko tämä yleisesti normaali käytäntö. Sanomiseni exälle on mennyt kuuroille korville.
Kaikki oli toisin -80 ja -90 luvulla. Nykyään ei saa enää mitään. Saako 3 v käydä yksin vessassa?
Vierailija kirjoitti:
Kaikki oli toisin -80 ja -90 luvulla. Nykyään ei saa enää mitään. Saako 3 v käydä yksin vessassa?
Joo, tää on ihan sama asia.
Sisko jäi 80- luvulla auton alle saman ikäisenä.
En tahdo samaa kohtaloa lapselleni vain sen takia että joskus aikoinaan se oli OK.
Ei voi. Tekisin lasun jos näkisin.
Mä seurailin viime kesänä joskus ikkunasta, kun noin 3- ja 6-vuotiaat sisarukset olivat keskenään pihalla. Usein samaan aikaan sattui paikalla yksi äiti lapsensa kanssa. Tämä äiti joutui puhaltamaan 3-vuotiaan pipit, sitomaan kengännauhoja, nostamaan keinuun ja joskus ilmeisesti ihan vaan kieltämään tekemästä jotain. Eli sanoisin että ei pärjää.
Vierailija kirjoitti:
Minun poikani on syntynyt -94. Todellakaan ei ollut yksin ulkona kuin vasta 5v ja silloinkin ikkunasta valvottuna. Miksikö? Koska maalaisjärki oli jo silloin käytössä.
Ei voi.