Vierailija

Siksi, että saisivat enemmän omaa aikaa.

Ydinperheessä kummallakaan vanhemmalla ei ole paljoakaan omaa aikaa ja siitä pienestäkin omasta ajasta tulee kauheat riidat ja keskustelut.

Mutta kun asutaan erossa, silloin saa helpommin sitä ihan omaakin aikaa kun lapset ovat vuoroviikoin jomman kumman vanhemman luona. Silloin tuo koko viikko on toiselle vanhemmalle täysin lapsivapaa viikko.

Tällainen asia mulle yhtäkkiä valkeni täällä av-palstaa lukiessani.

• ylös 462
  • alas 33

Sivut

Kommentit (79)

Vierailija

20% suomen lapsista ja nuorista on masentuneita, luku on maailman paras, eli tässä on seuraus, onneksi viisaus tulee yhden sukupolven viiveellä, masentuneet ei tee lapsi

• ylös 154
  • alas 31
Vierailija

jaahas hyvin mahdollista xD tosin mulla sen eron jälkeen nimenomaan EI OLE ollut sitä omaa aikaa.Ennen eroa kun pääsi esim.extemporee lähtee näkee kaveria ym. nykyään se ei ole mahdollista ollenkaan ellei ota lapsia mukaan

• ylös 111
  • alas 9
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
jaahas hyvin mahdollista xD tosin mulla sen eron jälkeen nimenomaan EI OLE ollut sitä omaa aikaa.Ennen eroa kun pääsi esim.extemporee lähtee näkee kaveria ym. nykyään se ei ole mahdollista ollenkaan ellei ota lapsia mukaan

Onko lapset sitten kokoajan sulla? Eikö lapsilla ole isää?

• ylös 151
  • alas 13
Vierailija

Nykyajan vitsaus koko käsite oma aika, miksei lasten kanssa vietetty aika muka ole omaa aikaa. Aivan sairasta tuo että lapset laitetaan jonnekin että saadaan omaa aikaa. Lasten kanssa vietetty aikahan on juuri sitä elämän parasta aikaa.

• ylös 270
  • alas 119
Vierailija

Siis mä oon miettinyt että eroaisin ihan sen takia, että saisin ees joka toisen viikonlopun olla rauhassa. Oon välillä niin täynnä koko touhua...Mut en mä oikeasti minkään tällasen takia voi erota, katuisin sitä koko lopun elämääni. Ja pakkohan sen on järjestyä ydinperheessäkin :D Jos tehtäis joku "vale-ero" tai säännöllisesti toinen lähtis vaik lomalle lasten kanssa ni se ois ihanaa. Mut kyl tää tästä kun lapset muutaman vuoden kasvaa, parin vuoden päästä on elämä jo ihan erilaista. 

• ylös 193
  • alas 10
Vierailija

Eroavat nykyään niin helposti ja mielellään.. oman ajan vuoksi. Melkoisen aivopierun päästit kyllä. Hohhoijaa..

• ylös 79
  • alas 110
Vierailija

Ei kaikilla. Esim minun rakas ex-mieheni ei koskaan ota lapsia yhtä aikaa kylään, koska silloinhan minä pääsisin hetkeksi tekemään jotain kivaa.

• ylös 274
  • alas 3
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Siksi, että saisivat enemmän omaa aikaa.

Ydinperheessä kummallakaan vanhemmalla ei ole paljoakaan omaa aikaa ja siitä pienestäkin omasta ajasta tulee kauheat riidat ja keskustelut.

Mutta kun asutaan erossa, silloin saa helpommin sitä ihan omaakin aikaa kun lapset ovat vuoroviikoin jomman kumman vanhemman luona. Silloin tuo koko viikko on toiselle vanhemmalle täysin lapsivapaa viikko.

Tällainen asia mulle yhtäkkiä valkeni täällä av-palstaa lukiessani.

Teknisestihän sitä omaa aikaa voi olla ihan yhtä paljon, oli eronnut tai ei.

• ylös 55
  • alas 6
Vierailija

Heh, että ihan omaa aikaa? Mitä se on? Lasten isä muutti nuorikkonsa kanssa saman katon alle lähes heti eromme jälkeen. Ja kumpikaan lapsi ei halua mennä enää isälleen.
Niin, että se omasta ajasta. Lapset on periaatteessa aina minulla.

• ylös 216
  • alas 8
urpå

Ensin hankkiudutaan raskaaksi ja ne jotka eivät heti tule ulisevat lapsettomuutta. Sitten kun lapsi on äkistetty ulos tulee aivan puskista vanhemmille, että nämä lapsethan tarvitsevat hoitoa. Lopulta "omaa aikaa" ei ole yhtään, eikä pääse edes kavereiden kanssa ryyppäämään joka viikko. Tuskastunut äiti/isä ottaa eron, jolloin lapsista pääsee välillä eroon ja ryypyttely mahdollistuu edes silloin tällöin.  Älkää tehkö lapsia, jos olette pässejä.

• ylös 225
  • alas 40
Vierailija

Täällä ollaan niin pihalla viikko-viikkovanhemman elämästä. Totuus on, että näinä "vapaina viikkoina" teen pitkää työpäivää ja olen kotona illalla kasin jälkeen, jotta voin tehdä lyhyttä päivää lasten ollessa luonani, jotta voin viettää mahdollisimman paljon aikaa heidän kanssaan. Välittömästi töistä tultuani soitan lapsille videopuhelun, jossa vaihdetaan päivän kuulumiset, sitten teen kotitöitä, kokkaan ja syön (tässä vaiheessa kello on jo yhdeksän ja lapsetkin ovat siellä isillä unilla). Sen jälkeen kuntoilen, käyn suihkussa ja surffaan hetken netissä. Viikonloppuisin tapaan kavereitani, kuntoilen ja lepään.

Hajotkaa nyt sitten kateuteenne helposta elämästäni. Siitä vaan eroamaan.

• ylös 190
  • alas 52
Vierailija

Ihanko juuri itse keksit? Tuon olen jo tiennyt pitkään. Mikä siinä on, että sitä hoitovastuuta ei voida jakaa ennen eroa?

• ylös 109
  • alas 5
Vierailija

No kyllä ne yhden kapsen vanhemmat eroavat yhtä paljon. Siinä olet oikeassa että eroperheiden vanhemmat saavat enemmän omaa aikaa. Mun kaveri oli ennen aika paljon lastensa kanssa. Pääsi kyllä silloin tällöin tuulettumaan. Mutta eron jälkeen joka toinen vkonloppu omaa aikaa. Lomia ystävien tai uuden miehen kanssa ilman lapsia. Jopa 2-viikon matkoja.

Rahaakin on kuulemma nyt enemmän? Mähän en ole paljon mihinkään päässy kun olen naimisissa. Jonkun illan saa omaa aikaa. Siinä se. Heti aamusta taas lapset kimpussa. Et ei hirveesti viitti vapaailtana sitten valvoa.

• ylös 75
  • alas 8
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Nykyajan vitsaus koko käsite oma aika, miksei lasten kanssa vietetty aika muka ole omaa aikaa. Aivan sairasta tuo että lapset laitetaan jonnekin että saadaan omaa aikaa. Lasten kanssa vietetty aikahan on juuri sitä elämän parasta aikaa.

Suoraan sanottuna paskapuhetta. Rakastan lapsiani, olen mielellään heidän kanssaan tekemisissä ja teen asioita. Minulla on kuitenkin omakin elämä ja omia kiinnostuksen kohteita, joista en halua luopua lasten vuoksi. Omat vanhempani olivat aikanaan juuri tuollaisia "kaikki oma aika uhrataa lapsille" sekoilijoita, mikä johti siihen että kun eivät tehneet mitään muuta kuin töitä ja olivat lasten seurassa, niin meillä lapsilla ei ollut mitään inspiraatioita alkaa harrastamaan mitään tai kiinnostua mistään, koska malli siihen omaan harrastamiseen ja asioista kiinnostumiseen puuttui. Itse en ajatellut toistaa samaa virhettä elämässäni.

• ylös 137
  • alas 32
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Täällä ollaan niin pihalla viikko-viikkovanhemman elämästä. Totuus on, että näinä "vapaina viikkoina" teen pitkää työpäivää ja olen kotona illalla kasin jälkeen, jotta voin tehdä lyhyttä päivää lasten ollessa luonani, jotta voin viettää mahdollisimman paljon aikaa heidän kanssaan. Välittömästi töistä tultuani soitan lapsille videopuhelun, jossa vaihdetaan päivän kuulumiset, sitten teen kotitöitä, kokkaan ja syön (tässä vaiheessa kello on jo yhdeksän ja lapsetkin ovat siellä isillä unilla). Sen jälkeen kuntoilen, käyn suihkussa ja surffaan hetken netissä. Viikonloppuisin tapaan kavereitani, kuntoilen ja lepään.

Niimpä, kuullostaapa arkesi rankalta. En jaksa olla kateellinen, kun omat jo teinejä. Kohta sitä omaa aikaa on.

• ylös 31
  • alas 4
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

No tuon laiken saat kuitenkin tehdä ihan omassa rauhassa omaan tahtiin, niin ettei tarvitse samalla huolehtia niistä ylimääräisistä lapsosista. Sulla on ihan erilainen vapaus tulla ja mennä yksin kuin silloin kun lapset on sun luona.

• ylös 59
  • alas 7
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

No tuon laiken saat kuitenkin tehdä ihan omassa rauhassa omaan tahtiin, niin ettei tarvitse samalla huolehtia niistä ylimääräisistä lapsosista. Sulla on ihan erilainen vapaus tulla ja mennä yksin kuin silloin kun lapset on sun luona.

Millä tavalla tekstini henki, että lapseni olisivat jotain "ylimääräistä", aika tarkkaan sovitan elämäni heidän tarpeiden mukaan.

• ylös 19
  • alas 15
Vierailija

No eroa sitten sinäkin ap kun tuntuu niin kismittävän, että toisilla on omaa aikaa.

Muuten, ihan helvetin typerä aloitus tämä. Yksi typerimpiä vähään aikaan. Ja juu, itse en ole eronnut enkä aiokaan.

• ylös 15
  • alas 27
Vierailija

Ilmeisesti ap itse kokee lapsensa suureksi riesaksi ja kaipaa sitä ns. omaa aikaa. Ei voi muuten edes tulla mieleen tällaisen avauksen tekeminen. Ei minua ainakaan kiinnostaisi vatvoa toisten erojen syitä tai taustoja ellei olisi omia aikeita erota.

• ylös 15
  • alas 22

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.