Tuutiluu

Aloitin 6 kk sitten uudessa työssä ja lapsi meni hoitoon, jossa viihtyy hyvin. Itse en viihdy työssäni, mm. siksi että porukkaa on aivan liian vähän suhteessa työn määrään. Olen määräaikaisella sopimuksella pitkälle ensi vuoteen, eli vaihtaakaan ei voi ja kokoaikainen stressava työ tuntuu muutenkin vähän liian raskalta juuri nyt. Onko minulla oikeus jäädä hoitovapaalle, kun lapsi vasta 2v? Eli työnantaja ei voi sitä kieltää, jos ilmoitan ajoissa? Se olisi suuri helpotus, en halua uhrata hyvinvointia tälle työlle, eli kktiäitiys sopisi sittenkin paremmin tähän tilanteeseen.

• ylös 3
  • alas 0

Kommentit (2)

Vierailija

On oikeus jäädä hoitovapaalle, työnantajalle pitää ilmoittaa kaksi kuukautta ennen. Mä palaisin hoitovapaalta töihin just ennen kuin määräaikaisuus päättyy ja siitä ansiosidonnaiselle.

Vakkari hoitovapaalla

Ota yhteyttä oman alasi ammattiliittoon ja kysy sieltä neuvoa. Luulis että tottakai on oikeus jäädä hoitovapaalle, mutta jos hoitovapaa kestää yli työsopimuksen määajan, niin sinulla ei loppujen lopulta olekkaan paikkaa mihin palata?Ja jos palaakin ennen työsopimuksen loppua, niin miten ajoissa siitä on ilmoitettava työnantajalle vaikka olisikin hakenut ja ilmoittanut hoitovapaan maksimiajaksi?🤔

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.