Vierailija

Sähköpostiini oli aamulla tullut viesti lapsen vanhemmalta. Hän haukkui minua koska emme olleet koulussa askarrelleet pääsiäis"juttuja". Tyrmistyin. Minulle riitti. Viimeinen kevät kun joku tunkeutuu työn kautta vapaa-aikaani. Vanhemmista on tullut hulluja.

• ylös 35
  • alas 4

Kommentit (16)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miksi luit tänään s-postia. Ihan oman valinta

Se tuli omaan henk.koht. postiini.

• ylös 22
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi luit tänään s-postia. Ihan oman valinta

Se tuli omaan henk.koht. postiini.

Miten vanhemmat tietävät yksityisen osoitteesi?

• ylös 22
  • alas 1
Vierailija

En tiedä mistä saaneet osoitteen. Onko se muka syy laitella häiritsevää postia kun tietää jonkun osotteen? Eikö yksityisyyttä voi kunnioittaa vaan kaikki on itse salattava? Tiedän minäkin lasten osoitteet enkä silti mene heidän koteihinsa yllättäen huutamaan.

• ylös 33
  • alas 2

Vierailija kirjoitti:
En tiedä mistä saaneet osoitteen. Onko se muka syy laitella häiritsevää postia kun tietää jonkun osotteen? Eikö yksityisyyttä voi kunnioittaa vaan kaikki on itse salattava? Tiedän minäkin lasten osoitteet enkä silti mene heidän koteihinsa yllättäen huutamaan.

Tuliko hän kotiisi huutamaan?

Haukkuminen on väärin. Miksi ette tehneet pääsiäiskoristeita?

Vierailija

Olisiko kyseessä "rajat kiinni" -henkinen vanhempi, joka ajattelee, että ette askarrelleet pääsiäiskoristeita luokan monikulttuurisuuden vuoksi, ja tuohtui tästä? Vaikea kuvitella, mistä muusta syystä vanhempi niin kovasti hermostuisi. Askarrellahan voi kotonakin, eikä opetussuunnitelma erikseen käske askartelemaan pääsiäisenä, vaan opettajalla on paljon liikkumavaraa sen suhteen, miten perinteitä käsitellään koulussa.

Ihmettelen kyllä, että opettajana pahastuit viestistä noin. Minäkin saan opettajana milloin minkäkinlaisia viestejä, ja välillä näkee, että vanhempi on kirjoittanut viestinsä tunteiden vallassa. Silloin on paras vain itse rauhoittua ja käyttäytyä ammattimaisesti. Kun vanhemmille vastaa ystävällisesti, harvoin nämä lähtevät jankkaamaan. Kaikissa töissä tulee joskus vastaan hankalia "asiakkaita".

Vierailija

Minäkin olen opettaja ja yhden lapsen äiti uhkaili onnettomuudella, jos en nosta tämän lapsen numeroita! D:

• ylös 10
  • alas 1
Vierailija

Oma lapsi on vasta ekalla. Koulussa on ollut hieman kiusaamista mistä omani on saanut osansa. Kerran laitpin wilmaviestin missä halusin tietäö tapahtuneesta lisää. Olen nyt vanhempain vapaalla ja toisinaan käyn hakemassa lasta koulusta. Olen epäillyt että opettaja luokkiin karkuun kun näkee minut. Jos meininki on yleisesti tämä niin en yhtään ihmettele jos mieluummin katoaa siivouskomeroon kuin tapaa yhtään vanhempaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen opettaja ja yhden lapsen äiti uhkaili onnettomuudella, jos en nosta tämän lapsen numeroita! D:

Mitäköhän mahdat tuolla hymiölläsi tarkoittaa? Älä käytä, jos et osaa.

• ylös 3
  • alas 12
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti teit rikosilmoituksen. Virkamiehen uhkailu ei ole mikään pikkujuttu.

• ylös 11
  • alas 0
Vierailija

Laitat takaisin viestiä ja kysyt, että missä maailmankaikkeudessa on oikein käyttäytyä noin?

Älä ota kantaa ollenkaan siihen askartelujuttuun. Se tekee tyypin hulluksi.

Vanhemmat mieluusti siirtävät askarteluvastuun kouluun, kun eivät ite viitti lasten kanssa olla sen vertaa. En ole koskaan ymmärtänyt, miksi opettajien pitäisi olla jotain paskartelueskperttejä.

Vierailija

Autuaita oli ajat, kun opettajia kunnioitettiin kansankynttilöinä, ei ollut somea, kännyköitä, Wilmaa jne.

Mielenterveysongelmainen (ja humalainen) vanhempi viikonloppuna voi olla tuskaa, joka on puhelinnumeron saanut tietoonsa.  Vielä kun lisätään se yksinäisyys ja lapsi on silloin toisella vanhemmallaan koko viikonlopun riesa.

Tai sitten ajattelematon vanhempi, jolle on ok soitella opettajille milloin mistäkin asiasta. "mitähän koulussa on ensi viikolla ruokaa, kun suunnittelen tässä ruokaostoksia, etten tee samoja." "Meidän Eero ei syönyt tänään aamupalaa, että jos vahdit, että syö kouluruuan, muuten se taas käy mäkissä." "meidän Eerolla ei ole luistimia, oliskohan koululla kokoa 36 hokkareita?" Parhain oli ehkä se, että perjantai-illalla kello 22.00 tuli soitto, että huomenna kevätjuhlissa (kello 09.00) olisi kiva jakaa lapsille mieluummin ruukkukukat, eikä niinkään niitä leikkoruusuja. Ihan idea vaan, ei tarvi toteuttaa... Tää on ihan kullanmuru äiti, mutta näitä ideoita piisaa. Se soittaa joka helkutin idean jälkeen ja aina soittaa, ei viestiä, ei tekstaria, spostia.. Hän ei ole myöskään suuttuvaa sorttia. Monta kertaa sanottu, että ei niin kiireiset viestit voi laittaa vaikka tekstarilla tai wilmaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Näiti uhkailijoita riittää ja etenkin näin keväisin. Useimmiten ovat niitä, joita me koulun henkilökunta ollaan epätoivon vimmalla, mutta turhaan yritetty saada useiden lukuvuosien ajan keskustelemaan lapsen onnettomasta koulumenestyksestä ja koulunkäynti- tai muista ongelmista. Nämä vanhemmat aktivoituvat, kun lapsen pitäisi lopetella yläkoulua tai lukiota.
Itse olen yläasteen ope ja 9. lk:n luokanvalvoja ja viikko sitten oli pakko infota tass kerran paria huoltajaa "nelosvaroituksesta". Seurauksena oli mm. yksi raivopäinen isä, joka uhkasi juristeilla ja virkavirhesyytteellä, jos poika ei saa lukiokelpoista päättötodistusta. Ja kuinkahan monta kertaa tällekin isälle ja äidille olen soittanut heidän lapsensa tilanteesta! Mutta kiinnostus ollut täysi nolla.
Sen voin kyllä sanoa, että lapsi joutuu käymään ysiluokan uudelleen - ihan sama mitä isä uhkailee. Jotkut vanhemmat elää ihan erI todellisuudessa kuin lapsensa. Harmi on suuri etenkin näiden nuorten puolesta.

Vierailija

No niin. Yhteiskasvattajuus on kaunis ajatus, mutta ajateltiinko siinä ollenkaan, että toinen on vain töissä?

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.