Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*SYYSKUISTEN-04 PERJANTAI*

24.03.2006 |

Huomenta! Avaanpa taasen pinon!

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

saiko Sini kuorittua banaanit? ei kai vaan syönyt kuorineen päivineen....?

no nyt meen

Vierailija
22/34 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omintakeisellla tyylillään Sini oli banaanit syönyt. Kuorta oli ensin järsitty niin että banaani oli auennut joltain reunalta ja siitä sitten kaavittu/puserrettu banaani ulos. :-D Ei siis kovinkaan siististi..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

: DDD, sähköpostikuvissa tosi söpöjä tyttöjä teillä,ihastelen aina noita taaperotyttösten taaperoissaparoita,ne on kerta kaikkiaan hellyttäviä!

Vierailija
24/34 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

massu pullollaan. Tosi pulleena onkin, ihan kuin olisin juonut sitä litratolkulla.

Tapahtumapaikka: Porvoo

Aika: aamuyö, n. 4; aamu n.5.

Henkilöt: nainen, raskaana. Taapero, mies ja poika.

Klo 4: Perhe nukkuu siskonpedissä. Taaperon mahaa vääntää. Potkii ja pyörii, taaperon varpaat kyntävät tämän tästä raskaana olevan naisen mahaa. Nainen havahtuu ja toivoo saavansa pian nukkua.

Klo 5: Siskonpedissä näyttäisi olevan hiljaista. Ultraäänikuva paljastaisi kuitenkin totuuden. Raskaana olevan naisen mahassa kasvava lapsi kostaa isosiskolle, tunnin myöhässä. Potkuja satelee mahanahan lävitse tiuhaa tahtia. Nainen havahtuu ja toivoo saavansa pian nukkua.

Poikanen herätti sitten kuudelta ja johan se oli aika herätäkin. Pian pääsen nukkumaan, veli lupasi ajaa auton. Muu perhe lienee jo Tammerforssissa.

Ajattelen mammat teitä aina työmatkalla samassa kohtaa, siinä suunnilleen Uspeskin katetraalin varjossa, rannassa, juuri ennen kuin pääsen kääntymään Katajanokan viimeisiin mutkiin. Mikähän siinä kohdassa on niin syysäitimäistä?

Tämänpäiväinen ihmetyksen aiheeni oli sisaruussuhteet. Eli Lempi, siskoni tekee patsaita. Tarkempaa tietoa ei näyttelystä ole, mutta hyvin ylpeänä, täysin kritiikittömästi, pidän siskoani nerona. Sen huomaa tietenkin täällä, huudanhan suorastaan huomiota, jotta pääsisin kertomaan ihmeellisestä siskostani.

Mutta ollaanko läheisiä? Ei todellakaan mitään parhaita kavereita. Kummallista minusta on sisarussuhde, miten ainutlaatuista se on. Vaikka oltaisiin kauankin vähillä yhteyksillä, niin omaa veljeään ja siskoaa puolustaisi uhkia vastaan viimeiseen asti ja heidän saavutuksensa ovat hienointa maailmassa. Jotta lisää lapsia siis kannatti meidänkin perheeseen tilata, heh heh.

Minä harrastan työtä, eli lukemista ja kirjoittamista, asioiden jäsentelyä ja ajattelua. Haluaisin harrastaa liikkumista, mutten ilmeisesti pidä sitä riittävän tärkeänä, koska aikaa sille ei riitä. (Jatu, minusta sinä olet uskomaton liikkuja, etkös tee kotijumppaa, viet lapset liikkumaan, käyt jumpassa?).

Hpp kysymys, onkohan kyse taas sopan ja porkkanan erosta, mutta kun saan jonkun jutun valmiiksi, se on toki valmis. Miksi sitten koen itse olevani aina yhtä vihreä aloittaessani uutta, edellisen kaltaista? Joka kerta edessä on sama epätoivo, en selviä, en osaa, tästä ei tule mitään? Kunnes taas huomaan, että osaan selviän ja tulee. Terapeutin tarvetta?

Mittees vielä, mimmulin muutto on ajatuksissani, ayapin Väkkäräistä kannan pääni sisällä, Piletyksen työt saavat ajatusaikansa, Lempiä ja Ankkista en koskaan ehdi tapaamaan, mutta en silti unohda. Lilan suloisten tyttöjen kuva välähtää silmiini muististani. Muista syysäideistä ja lapsista puhumattakaan.

Kukkuu ja Ihmelapsi 25

Vierailija
25/34 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Leveys. Meillä oli rinnakkainistuttavat Emmaljungat. Monella tapaa tosi hyvät, mutta eivät mahtuneet varaston ovesta. Eikä kaikkien kauppojen kassoilta. Eikä lähiapteekin ulko-ovesta. Ärsytti.

2. Jos lasten on tarkoitus edes joskus molempien nukkua rattaissa, täytyy selkänojat saada riittävän alas, mieluusti erikseen.

3. Meillä on edelleen peräkkäinistuttavat matkarattaat. Menee näppärän pieneen kasattuna, mahtuu ovista, mutta on aika raskaat työntää kun lapset on jo isoja. Vain takamatkustajan saa pötkölleen. Ainakin meillä oleva malli (ABC) on vähän suojaton, mutta toisaalta pikkuinen vauva pysyy vielä makuupussissa tms. piilossa.

Nämä tuli äkkiseltään mieleen, palvelivat kyllä loistavasti silloin, kun oli vauva ja taapero kuskattavana. Nyt on jo leikki-ikäinen ja taapero :)

Ai niin, Ankkis: Väkkärälle tehdään maidon kaksoissokkoaltistus. En siis tiedä, mitä poika nyt saa. Neocatea maitoproteiinilla tai ilman.

Keilinin Typylle paranemista!

Vierailija
26/34 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh. Tajusin just etten pääsekään Ynikselle tapaamiseen sillon ku oli puhuttu. Ku paiskin töitä varmaan sen koko viikonlopun siellä uudessa duunissa! HÖH ja HÖH.

Kiitos kaikille vaan onskuista :) Ite en pitäny oikeestaan ees onniteltavana asiana, hassuu...

Mimmuli: Paljon jaksua tähän loppusuoralle!!!!! Pistän sulle sitten s-postia.

Taiteellisuus-G: Kai mä sit jokseenki osaan hoilottaa ku " muskarissa" on aina tupa täys ;-) Viimeksi yksi uusi äiti kyseli että mitäs tää maksaa. Minä vastasin ettei tietenkään mitään, kunhan tälleen pidän tätä. Kehui kun kuulemma niin hyvin vedän. Oli kiva kuulla. Soittaa osaan jkv ja rytmitaju + sävelkorva on tallessa.

Ompelu/neulominen yms... Voi ku osais!!!!! Kerran yritin ommella suoraa ommelta ja mielestäni kaikki langat oli ihan oikein laitettu. No, sain langat täysin solmuun ;-)

Piirtäminen, askartelu yms. AIVAN hukassa... Puutarhanhoito on pikkuhiljaa aukeamassa paremmin.

Ohikulkijoita varmaan nauratti tossa tällä viikolla ku leikkelin orapihlaja-aitaa samanlaisessa lumimyräkässä ku mikä tuolla nytkin on :)

Keilin: Voi kauhee mikä tauti!!!!! Oot varmaan aivan poikki. IIIISO HALI teille molemmille!!!!!

Mikäs muuten syynä että pinossa näin paljon luettavaa jo ennen kolmee vaikkei Ynis edes oo maisemissa????

Mimmu: Itsekuri? Se on se jota saa ku tarpeeksi alkaa yököttää oma kroppa, tietäen tasan mistä ylipaino johtuu... Sain kivasti taas motivaatioo keskiviikkona ku kävin sulkistunnin jälkeen campon suihkussa ja saunassa... Siellä nimittäin suihkutilassa iiiso peili ja kiiirkkaat valot :( Ja pukuhuoneessa saunan jäljiltä ku iho on niin sulosen hehkeen puna-laikkunen, ni sielläki iiiisot peilit ja kiiirkkaat valot :(( Sitä en kyllä tiiä mihin Enkeli sitä itsekuria tarttee?????

Lempo kirjoitti vaipan vuoto-asiaa. Sassalla falskaa kaikki vaipat, useina öinä, vaikka minä ne laittaisin... Taapero-palstalla oli aloitus samasta ongelmasta. Sieltäpä luinkin sitten kuningas-ajatuksen: kaksi vaippaa päällekkäin!!!! Alle laitan Lidl-teippivaipan ja päälle jonku housuvaipan. Päällä oleva ei kastu koskaan ja märkä pysyy teippivaipassa!!!! Sassa nukkuu paljon mahallaan ni mä luulen et se vaippa päästää siitä mahan puolelta läpi ennenku pissa tullessaan kerkee imeytyä ...

Nyt ipanoille välipalaa!!! Siis Sassan evästilanne jälleen positiivinen, laatuaja sen verran että saa taas sen 5 ateriaapäivään!

Toivon Lempon(?) sanoin että olkoon tämä pysyvä tilanne :) Tai meillä tästä saa tietty parantua mut tiiätte mitä tarkoitin...

Kerppu ja nälkäset ipanat

(jotka näki taas tänään iso-mummonsa, 88v)

Arvatkaa...ONNEKSI kopioin tekstin ku kesti niin pitkään. Neiti nimittäin oli vetässy puhelinpiuhan irti seinästä joten kaik olis kadonnu....

Vierailija
27/34 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, mikä ilma ulkona. Eikö tuo lumen tulo jo voisi loppua.

Lila ja Tiivii, palataan asiaan tosiaan ensi viikolla kun Tiiviikin on paikalla. Tai ehkä voitais jatkaa sopimuksia tuolla s.postin puolella :) Kiva olisi teitä kyllä nähdä!!

Alkoi aurinko paistamaan ja hiukan ehkä pyrykin jo näyttää laantumisen merkkejä. Lähdemme siis sittenkin tytön kanssa ulos - kun tehtiin ne treffitkin. Treffikaveri kyllä tekstailikin että ovat lähdössä ulos ainakin hetkeksi. Lapset kun hyppii seinille :)

Hyviä viikonloppuja kaikille myös minun puolesta!! En ehkä ehdi kirjoittelemaan .. meille tulee sunnuntaina vieraita koko päiväksi ja huomenna täytyisi siivota jne. Luen kyllä varmaan pinoja silti, enhän muuten osaisi ollakaan.

Alli

PS. Ynis taitaakin tulla takaisin nyt viikonlopun aikana. Tervetuloa siis takaisin linjoille!

Vierailija
28/34 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

* Lila, Alli ja Tiivii ja muutkin!

Jep, mullekin sopii pääsiäisen aika hyvin, ollaan kotosalla tai näillä nurkilla ainakin. Jonakin päivänä aina käydään perinteisesti vanhemmilla syömässä (asuvat trella) ja jonakin toisena tavataan kavereita, mutta ehtiihän siinä! Pe, la, su, kaikki käy! ;-D

Mä olen myös hyvin joustava siinä, nähdäänkö lasten kanssa vai ilman, voin jättää pojan kotiinkin jos mennään esim syömään mutta sopii myös jos tavataan lapsesten kera, täytyy vaan sitten miettiä paikka huolella....

Nyt haisee kakkelismus, gotta go.

Äitikuu

Vierailija
29/34 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saapa nähdä, saanko kirjoitettua. Aiemin tuli taas huimauskohtaus. Jospa tuo syöminen kuitenki autto. Mutta saatiin siivottua lattiat. Lapset jakso ihmeesti keräillä leluja, minä imuroin ja mies moppas lattiat töistä tultuaan.

Täälläpäin oli taas järkyttävä tapaus :(. Naapuripitäjässä on laskettelurinne ja siellä yks toisen naapuripitäjän 9v tyttö oli lasketellu puuhun. Kuoli saamiinsa vammoihin. Kypärä oli päässä, mutta ei riittäny.Täältä oli n. 20 lasta ja nuorta rinteessä. Mies kuuli asiasta illalla ja rupes selvittämään, ketä siellä on ollu ja kasaamaan kriisiryhmää aamuksi koululle (opet, kouluterkka ja pappi ainakin). Kuulemma tarpeeseen tuli. Lapset oli ymmärrettävästi järkyttyneitä tapahtuneesta ja kun näkivät loukkaantumisen ja elvytyksen.

Kevätkenkiä meillä ei oo erikseen. Nyt on vielä ihan talvikelit. Sitten siirrytään lämminvuorisiin kumisaappaisiin ja tavallisiin kumisaappaisiin. Kun maa sulaa ja kuivuu, niin sitten onkin jo kesäkenkien vuoro. Pienelle ois kait parhaat nauhalliset nahkakengät, mutta tarrallisiakin on ihan hyviä. Isommilla on lenkkarit ja kävelykengät. Ollaan pyritty ostamaan kengät kenkakaupasta tai urheilukaupasta, että olisivat hyvät jalalle. Kyllähän niiitä marketeissakin on tarjolla, mutta jotenkin niistä on niin vaikea ottaa selkoa, mitkä on hyvät. Uudessa vauva-lehdessä tais olla aiheesta.

Ruokailu: Pekalla yhä sama tapa. Istuu ite pirtinpenkillä, paitsi välillä pyllää mun polvelle istumaan. Kaukaloessun laitan enimpiä muruja ym keräämään. Oikeassa kädessä on pieni lusikka tai haarukka, jolla saattaa välillä popsia, mutta enimmäkseen Pekka lappaa vasemmalla kädellä ruuat suuhunsa. On tosi hyvä syömään. Ja jos ei syö, niin sitten on syömättä. Seuraavalla ruualla kyllä maistuu. Juo ite tavallisesta mukista.

Omat taidot. Periaatteessa osaan jonkin verran soittaa useampaakin soitinta, mutta taidot on pahasti ruosteessa harjoituksen puutteesta johtuen. Kuorossa tosiaan lauleskelen. Käden taidoissa oon aika tumpelo, varsinkin piirtämisessä ja askartelussa. Mutta jonkin verran oon kuitenki lasten kansa askarrellu, varsinkin kerhossa. Nyt on tullu korjaamis- ja paikkaamisinto ja vähän suunnittelen, että jos tilais hahtuvalankaa ja kutois vauvalle parit pöksyt. Pitäis vain löytää hyvä ja tarpeeks selkeä ohje.

Keilinin typylle paranemisia ja Vennalle myös ja jos muitakin sairastavia on niin heille myös!

Kaksostenrattaiden kanssa olen soutanut ja huovannut ja taas päätynyt siihen, etten hanki ainakaan etukäteen. Varmaan olis ihan kätevät, mutta meillä noita menopelejä on jo niin monet, että tulee säilytysongelmia. Kun ei osaa mistään luopuakaan. Tai kyllä varastoon sopisi, mutta silti. Oisin halunnu ilmakumipyörälliset vierekkäin istuttavat, joissa molemmat selkänojat saa säätää erikseen kunnolla makuuasentoon. Mutta ne on liian kalliita. Peräikkäin istuttavista yks myyjä mulle ihan suoraan totes, etten pysty niitä lykkimään, kun oon ite niin pieni ja lapsista isompi pitäis laittaa eteen.Matkaratastyyppisiä renkaita en pidä hyvinä. Jotekin tuntuu, että ne aina vänkää jonnekin eikä niillä kyllä ainakaan maastossa tai hiekkateillä oo hyvä liikkua.

Sisaristuinviritelmällä ja hyvällä seisomalaudalla meinaan pärjätä. Tai sitten käyttää kantoliinoja tai kantorinkaa apuna. Liikkeelle on kyllä päästävä.

Toivottavasti altistukset sujuu jatkossakin hyvin eikä ruokavalioissa tuu ainakaan takapakkia.

Saamuskan siskon juttu säikahdytti kyllä.

Kukkuun yö oli tutun oloinen. Meillä Pekka tahto viereen neljän maissa ja hetken perästä neiti keskimmäinen kömpi jalkopäähän. Ja vauva mesos mahassa. Nukuin muutenkin huonosti, kun piti miettiä tuota onnettomuutta.

T@hti

Vierailija
30/34 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja samaan hintaan saa myös yhden kappaleen aikamiehiä. Jaksavat kinastella keskenään koko ajan, rasittavaa, yritä tässä nyt sitten levätä (olen taas aikuisten oikeasti nukkumassa). Eli mies oli pankissa kysymässä vertailevaa asuntolainaa, viipyi tunnin pidempää mitä oli luvannut, koululainen odotti kuumissaan ip-kerhossa isäänsä hakemaan sovittuun aikaan (on muuten tosi tarkaa siitä että sovituista ajoista pidetään kiinni), muut ehdittiin jo tietenkin hakea ja siitäkös sota alkoi. Pidin viisaampana tällä kertaa pitää lusikkana " ulkona" koko sopasta ja poistuin takavasemmalle.

Muuten kaikki ok, neuvolantäti kävi puntarinsa kanssa, onneksi puntariin pistettiin pienempi tyttö, sen verran ahistaa tämä elopaino tällä hetkellä (en siis todellaakaan ole sitä tyyppiä jolle kaikki raskauskilot jää laitokselle, mulle taisi jäädä kahdestatoista hankitusta korkeentaan neljä). Pikku tyttö oli sitävastoin nostanut elopainoaan, 105g tippui syntymästä nyt ollaan takaisin lähtöpainosta, jippii saatin myös lupa lähteä ulos kun lämpötilat iltapäivällä lähellä nollaa...

Lila: Meillä kaksostenrattaina emmaljungan vaunut, lenkkeillään paljon joten tarvittiin nyt lopputalveksi/kevääksi kunnon menopelit. Kesäksi meinasin hankkia kolmipyöräiset city-versiot, jotka mahtusivat paremmin autoon (sopii vaan toivoa). Epulla on ollut komipyöräiset juoksurattaat ja olen ollut niihin älyttömän tyytyväinen.

Lempi-ilona, en toki ottanut itteeni, kivahan se on että välillä " merkki vaihtui" ja mies ja isotveljet olivat älyttömän otettuja, että on toinenkin tyttö nyt talossa, että hedänkin puolestaan olen onnellinen. Meillä myös varsinkin miehen puolella " niukasti" näitä tyttölapsia esim. miehen perheessä vain poikia ennen tätä, joten vähän ihmehän se oli, että tyttö tuli:)

Taaperon ruokailusta joku oli kysellyt, meillä eppu syö itse, vissiin jossain vaiheessa huomasi, että palvelu pelaa huomatavasti nopeammin näin.

Meillä tuo paino-asia on vähän toisinpäin. Eppu on pulskistunut aika rielusti muutaman kuukauden aikana. Ja syykin löytyi. Epulle on tullut sellainen huono tapa opittuaan kiipeämään tuolille, että esim aamupalalla käy useamman kerran pöydässä, nappailee sieltä sitten juustoa ja kinkkua, hörppii kaakaota veljien mukista jne..eli käytännössä syö kaikilla ruoilla ainakin " kaksi kattausta" . Sovittiinkin miehen kanssa, että tästä lähtien korjataan ruoat heti pöydästä pois ja pyritään syömään myös kaikki samaan aikaan jos se siitä vaikka tasaantuisi.

Sairaiden taaperoiden äityköille jaksamista samoin muuttojen ääressä ahertaville (meillä muutto edessä loppukesästä, kiva kahdessa vuodessa uusi talo kävi liian pieneksi meille, eli nyt pitäisi löytää isompi tilalle, ahistaa ajatus jo valmiiksi:(

Aurinkoista viikonvaihdetta kaikille, tovottelee

Maisa kera huonosti käyttäytyvien miesten ja yhden hyvin käyttäytyvän neidin

Vierailija
31/34 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

PÄivällä oli 2kaveria lapsineen.Täällä pyöri poika5v,tyttö4v ja 3suunnilleen typyn ikästä paaperoa...Että sen eilisen siivouksen jälkeen sai kyllä siivota.TEhdään aina ruoka ja koko päivä yhdessä vietettään..Yleensä paaperot on hetken nukkuneet yhtäaikaa,mut nyt yksi oli nukahtanu tänne tullessa ja heräsi kun 2meni nukkumaan..Kivaa oli mutta kyllähän se väsyttää kun on touhua ja meteliä :-)

Kiitos Kukkuu :-) Tuo lämmitti mieltä...voi kun tuo liikkuminen alkaisi näkyäkin kun herkut vähenee.

Mietin sitä kohtaa siis " syyskohtaa" ja jotain syksymäistä siinä varmaan on....

Voi kun taas tuota lunta satoi!!Sulais nyt ja tulis kevät...

Isi tuolla puuhailee lapsosten kanssa...kiva :-) Mies leikkii paljon lasten kanssa..nyt rakentavat legoja.

Harmi Kerppu jos et pääse Ynikselle..Aattelin et ois keranki ehitty hetkeks istahtaa..molemmat!

Millonkas se Ynis tuli kotiin?Onko jo matkalla..toivottavasti on ollut hyvä loma!

Tänään vielä luvassa brittihuumoria kera karkkipussin :-)

Tykkääkö kukaan muu subbarin Britti-perjantaista?

mukavaa iltaa kaikille

jatu

Vierailija
32/34 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatu: Mitäs jos joskus lähdettäis ihan kaksin vaikka Itikseen, kahville tai jotain?

Istuis ja höpöttäis...

Nimimerkillä Kade Ankkiksen ja Lempon suunnitelmille Sello-treffeistä ;-)

Vierailija
33/34 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOO!!! :-)

jatu

Vierailija
34/34 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatketaan aiheesta privana :)

Nyt meen laittaa Sassan possu-lihapullat uuniin :)

Tänään söi poro-pullia ja BONAN MAISSISOSEEN KOKONAAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Alkaako tää helpottaa?

Olis outoa, mutta kovasti odotettua!!!!

Kerppu