Miksi mies on ilkeä omalle lapselleen?
Kommentit (8)
No lapset nyt vaan on sellaisia, että niille tekee mieli tiuskia. Tunnen yhden miehen,joka olis halunnu heittää koliikkivauvansa seinään.
Vierailija kirjoitti:
Häntä on kohdeltu itseään huonosti pienenä, jätetty avuttomaksi ja yksin.
No ei ole. On vaan nykyään jotenkin niin ilkeä. Hänellä on hyvät vanhemmat itsellään.
Omassa parisuhteessa olen huomannut että kun mies tiuskii lapselle, tiuskii hän oikeastaan minulle. Sama toisin päin, kun olen väsynyt ja kiukkuinen tiuskin lapsille kaikesta vaikka oikeasti tarkoitan sanoa miehelle että "nyt helvetti otat vetovastuun kun en kertakaikkiaan enään jaksa enkä pysty!"
Todella typerää lasten kautta kiukuta.
Väsyneenä sitä tiuskii ja on ilkeä kun ei enään jaksa "kasvattaa".
Sano miehelle että ilkeilee sinulle eikä lapselle jos väsyttää.
jos lapsi on jo aikuinen, niin syy lienee miehesi kommunikaatiokyvyttömyydessä.
Jos miehesi ei osaa puhua ja kysyä asioita kuten toiselta aikuiselta pitäisi, vaan toistelee itsestäänselvyyksiä, niin ei hän myöskään osaa asennoitua kuulemaan vastauksia.
Ja kun vastaukset ei miellytä, ärsyynnytään.
Meetkö illalla johonkin?
Äiti on tehnyt lihasoppaa, maito löytyy jääkaapista.
meetkö saunaan jos lämmitetään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole. On vaan nykyään jotenkin niin ilkeä. Hänellä on hyvät vanhemmat itsellään.
No mistäköhän on silti oppinut, että noin voi käyttäytyä, haloo??? Se, että vanhempansa ovat herttaisia lyhyillä vierailuillanne ei kerro mitään heidän kasvatustaidoistaan. Lapsi on voitu jättää yksin ja avuttomaksi, siis miehesi, vaikka vanhemmat olisivat miten herraskaisia tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Omassa parisuhteessa olen huomannut että kun mies tiuskii lapselle, tiuskii hän oikeastaan minulle. Sama toisin päin, kun olen väsynyt ja kiukkuinen tiuskin lapsille kaikesta vaikka oikeasti tarkoitan sanoa miehelle että "nyt helvetti otat vetovastuun kun en kertakaikkiaan enään jaksa enkä pysty!"
Todella typerää lasten kautta kiukuta.
Väsyneenä sitä tiuskii ja on ilkeä kun ei enään jaksa "kasvattaa".
Sano miehelle että ilkeilee sinulle eikä lapselle jos väsyttää.
Mä oon huomannut tämän saman itsestäni. Harmittaa, kun mies ei ryntää pelastamaan lapsia mun äkäilyltä, niin että pääsisin matsaamaan miehen kanssa. Ja lapset luulee, että heissä vika :(
Olen kyllä nykyään koittanut osata sanoa suoraan isälle, eli miehelle.
Ilkeyden takana voi myös olla kateus ja mustasukkaisuus. Jotka tunteet pohjautuvat lapsuuden kokemuksiin.