Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako lentokentän työntekijät ostaa duty freestä?

Vierailija
16.04.2017 |

Jäi viinit ostamatta ja mietin että voisiko nakittaa kaverin joka kentällä töissä nyt :D siis tietenkään ei verottomasti voi ostaa mutta voiko noin muuten käydä ostoksilla duty freessä? Se kun taitaa olla ainut paikka missä viinaksia myydään tänään. No jos ei niin käydään sit oluset ostamassa.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin. Eihän matkustajatkaan saa, jos ei ole oikeutettu verovapaaseen ostokseen.

Vierailija
2/16 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivor ostaa jos ei mee eu:n ulkopuolelle lennolle. Tallinnasta saat jos joku sinne menee

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

TallinnAsta onnistuu

Eilen just toin viinipullon

Vierailija
4/16 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä  on  duty free

Vierailija
5/16 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei saa. Sulla täytyy olla lentolippu Eu-alueen ulkopuolelle. Lippu tarkistetaan kassalla. Mä yritin ostaa puolen litran limupulla ensimmäisestä liikkeestä turvatarkastuksen jälkeen. Eivät myyneet kun lentolippuni oli Espanjaan. Kahvilasta sain sitten ostettua virvoitusjuomapullon.

Tarkkaa hommaa.

Vierailija
6/16 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei saa. Sulla täytyy olla lentolippu Eu-alueen ulkopuolelle. Lippu tarkistetaan kassalla. Mä yritin ostaa puolen litran limupulla ensimmäisestä liikkeestä turvatarkastuksen jälkeen. Eivät myyneet kun lentolippuni oli Espanjaan. Kahvilasta sain sitten ostettua virvoitusjuomapullon.

Tarkkaa hommaa.

Täh, EUn ulkopuolelle? En oo ikinä matkustanut EUn ulkopuolelle mutta olen kyllä tuliaisjuomia ostanut duty freestä...

Vierailija
7/16 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkkaa hommaa.

Täh, EUn ulkopuolelle? En oo ikinä matkustanut EUn ulkopuolelle mutta olen kyllä tuliaisjuomia ostanut duty freestä...

Suomalaiselta lentokentältä?

Vierailija
8/16 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissain maissa onnistuu ja lisäävät verot . Suomessa ei koska Alkolla on monopoli ja muut ei voi suomalaisille myydä viiniä ilman että on oikea taxfree

Vierailija
9/16 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkkaa hommaa.

Viinaa ei saa ostaa, muuta kyllä, hinta vaan on eri.

Vierailija
10/16 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkkaa hommaa.

Niin paluumatkalla?

Suomesta ja Ruotsista ei ainkaan saa, jos ei ole lentämässä EU:n ulkopuolelle.

Vierailija
11/16 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkkaa hommaa.

Viinaa ei saa ostaa, muuta kyllä, hinta vaan on eri.

No se kassatyöntekijä ei kyllä tiennyt tota.

Vierailija
12/16 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kyllä monta kertaa ostanut viiniä kun oon lentänyt Ruotsiin ...??

13/16 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentokentän Duty Free kaupoista saa ostaa tax free-hinnoilla, jos on lentämässä EU:n ulkopuolelle ja normi EU-hinnoilla, jos on lento Suomen ulkopuolelle johonkin EU-maahan.

Selvennykseksi näille tietämättömille.

14/16 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyesti:

Tax free - ja EU-hinnat

"Jos olet matkalla EU:n ulkopuolelle, voit ostaa meiltä aina edullisin tax free -hinnoin. Suomen ulkopuolelle EU-kohteisiin matkustavat voivat vastaavasti ostaa EU-hinnoilla."

https://www.finavia.fi/fi/helsinkivantaa/palvelut/kaupat/helsinki-airpo…

---

Vierailija
15/16 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkkaa hommaa.

Minä olen ihan sujuvasti ostanut konjakit ja liköörit duty freestä, vaikka olen ollut matkalla EU-maahan. Samoin kotiin tullessa olen ostanut tuomisia lentokenttien duty free-myymälöistä. Viimeksi kuukausi sitten. Taitaa olla aika paljon väärää tietoa tai pikemminkin luulottelua täällä.

Vierailija
16/16 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa. Kentän muista kaupoista esim

luxbagista tms saa ostaa ID-kortilla ja saaa alennusta jokaisen liikkeen omien sääntöjen mukaan.

Henkilökunnan oma ID-kauppa josta saa ostaa kosmetiikkaa ja hajuvesiä esimerkiksi sijaitsee WTC-talossa missä myös poliisiasema on. Ostokset tehdään siis korttia näyttämällä eli sinne ei voi muuten mennä. Edullista on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän