Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänään on taas se päivä vuodesta kun syödään kuivaa ja jänteistä sitkeää lammasta, mutta kehutaan kilvan emännälle kuinka ihananalta se maistuu!

Vierailija
16.04.2017 |

Sama perinneriitti toistuu vuodesta toiseen.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun pääsiäislammas ainakaan ole sitkeää ja jänteistä. Miksi sellaista laittaisin?

Vierailija
2/27 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ku sun vaimo sitten p*rkele pettänyt mua..- provo ei menny läpi niin keksit sitten uuden. 0/5.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla kehno kokki? Meillä syötiin toissapäivänä herkullista karitsan ulkofilettä. On muuten todella hyvää, jopa siitä huolimatta että lipsahti täysin kypsäksi. Punertavana olisi ollut vielä parempaa.

Vierailija
4/27 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi meidän juhlapöydässä ei istu ap:n kaltaista ankeuttajaa. Eikä se lammas tai karitsa ole kyllä muistini mukaan koskaan ollut kuivaa tai jänteikästä. Joskus tietysti voi mennä vähän pieleen, mutta yleensä ei. Lisäksi pöydässä on paljon muitakin herkkuja.

Ap, tässä ehdotus: opettele itse valmistamaan lammasta. Tapoja on satoja, lihapullista ja padoista erilaisiin paisteihin. Kun itse teet, niin saat maukasta, ja sitten saat vielä kehut ja kiitokset päälle. Iloista pääsiäistä! :)

Vierailija
5/27 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei syödä. Onneksi saan ihan itse päättää sapuskani. On myös loppunut munien jemmailu. Ennen tein oikeen pohjapiirustuksen talosta ja merkkasin niihin lasten munakätköt. Olin ehkä liian tohkeissani, kun joskus löytyi juhannuksenakin muna saappaasta.

Vierailija
6/27 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisäfilettä voi ostaa myös. Meillä syödään poroa

Vierailija
7/27 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi valehdella? Toki kai jotkut naiset haluavat ennemmin mukavan valheen kuin ikävän totuuden?

Vierailija
8/27 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syödään aina pääsiäisenä kotimaista karitsan sisäfilettä. En koskisi pitkällä tikullakaan mihin ulkomaisiin pakastelammaspaloihin, niistä ei saa millään hyvää.

Vierailija
9/27 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä syödään aina pääsiäisenä kotimaista karitsan sisäfilettä. En koskisi pitkällä tikullakaan mihin ulkomaisiin pakastelammaspaloihin, niistä ei saa millään hyvää.

Kumma kyllä niistäkin saa, vähänkö yllätyin vai olenko vaan niin hyvä köksä?

10/27 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimosi ei osaa valmistaa sitä. Mä teen arkiruokaa.

Vierailija
11/27 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi valehdella? Toki kai jotkut naiset haluavat ennemmin mukavan valheen kuin ikävän totuuden?

Jos sulle joku nainen joskus laittaisi sitä lammasta, hyvää tai huonoa, voisit kokeilla käytännössä mukavia valheitasi :D

12/27 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoinen ulkomainen, pakastettu paisti on erinomainen raaka-aine. Sen kun sulattaa, paloittelee ja hauduttaa padassa 4-5h matalassa lämmössä niin aijai kun tulee hyvää. Itse vielä kun maustaa niin ei tarvii maistella mitään wurstin marinadeja. Tätä oli eilen, perjantaina oli ulkofilettä joka oli ihanan mureaa 😘

Vierailija
13/27 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sisäfilettä voi ostaa myös. Meillä syödään poroa

Niin meilläkin, ja hirveä. Kuivalihat ovat nyt parhaimmillaan, ja sitkeimmistä paloista tehdään keittoa.

Vierailija
14/27 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ymmärrä miksi pitäisi tehdä kuivakkaa lampaanviulua, savupaistia tms kun voi tehdä ihanaa karitsan potkapataa tai mehukasta paahtopaistia padassa kokonaisena tai palapaistina!

Vierailija
15/27 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syödään suomalaista karitsaa vain syksyisin, kun on teurasaika. Se ei kyllä ole mikään odotettu asia, sillä aina kun lammasta tai karitsaa on ollut, olemme ymmärtäneet, miksi syömme sitä niin harvoin. Hyväähän se liha on, mutta täynnä kalvoja ja jänteitä.

Kysyin mieheltä lähtiessäni kiirastorstaina ostoksille, kelpaako hänelle pääsiäisajan ruokasuunnitelmani, naudan ulkofilepihvit, uunilohi ja nakkikeitto. Miehelle sopi enemmän kuin hyvin. Hän sanoi pelänneensä, että ehdotan taas jotain jänistä. Meillä siis kerran oli jänispaistia, kun halusin kokemuksen vuoksi maistaa jäniksenkoipia, kun niitä silloin oli kauppahallissa myynnissä. Eivät maistuneet kovin maukkailta. Kaipa niihin voisi tottua, jos eläisi yhteiskunnassa, jossa jokaisen olisi itse tuotettava ruokansa ja jänismetsällä saisi helposti saalista. Mutta näin kerran elämässä maistettuna eivät oikein maistuneet.

Vierailija
16/27 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama perinneriitti toistuu vuodesta toiseen.

Teillä ehkä, mä laitan kohta grillin tulille ja grillaan makkaraa. Vain tyhmät syövät pahaa ruokaa koska kalenteri niin sanelee.Ihan omaa tyhmyyttä se on.

Vierailija
17/27 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää syödä karitsaa?! Olen itsekin lihansyöjä henkeen ja vereen, mutta en ymmärrä tuota lasten syömistä. Lammas ei ole suosikkilihaani, mutta ei karitsa ole yhtään sen kummoisempaa. Tykkään porosta ihan hirveästi, enkä ymmärrä miksi söisin vasaa, kun aikuinenkin on hyvää. Sama koskee naudanpaistia/vasikkaa. 

Lihan syöminen on mielestäni ihan ok, mutta tuollainen lapsukaisten syöminen on vaan sellaista degeneroitunutta irstasta mässäilyä. 

Vierailija
18/27 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väittäisin että niin kauan kun liha ei ole pilaantunutta siitä saa hyvää ruokaa jos osaa valita valmistustavan oikein. En ole todellakaan mikään kummoinen kokki ja siltikin tuosta pakastelampaasta on aina saatu aikaiseksi kaikille syöjille maistuvaa ruokaa.

Vierailija
19/27 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen syönyt lammasta kerran jotain vuosikymmeniä sitten jossain laitosruoassa. Se maku ei silloin kyllä innostanut, mutta maistaisin mielelläni uudelleen. Vai olenko vain tosiaankin onnekas kun olen välttynyt päivälliskutsuilta...

Vierailija
20/27 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata ostaa mitään uuden-seelannin bulkkilammasta.

Kannattaa maksaa reilu hinta kunnon kotimaisesta tai on sitten ilman

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yksi