Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako rahastosäästäminen?

Vierailija
24.03.2006 |

Ollaan ottamassa asuntolainaa ja ajateltiin lainan maksun yhteydessä siirtää tietty summa myös " sukanvarteen" rahastosäästöön. Pankissa virkailija kyllä hehkutti tilin hyviä puolia, mutta onko kenelläkään kokemusta että kannattaako oikeasti?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pankissahan tuota ei koskaan sanota, koska heidän ainoa motiivi on myydä tuota rahastosäästämissä, jolloin he saavat rahaa. kurssien laskiessa menetätte rahaa ja pahimmassa tapauksessa kaikki säästönne. tietysti tämä realisoituu vasta kun myytte rahastoanne.

Vierailija
2/8 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja saatte paljon paremma koron kun makuuttamalla rahoja pankkitilillä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä siinä on aina se riski että menettää kaikki rahat

Vierailija
4/8 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

16000¿ erilaisissa rahastoissa, koska emme kokeneet hyväksi vaihtoehdoksi makuuttaa niitä tililläkään kun ylimääräistä saatiin. Ei valittu mitään hirveän riskialttiita, eli ei niistä sitten suuria voittojakaan kannata odottaa. Toki usein netin välityksellä seurataan kuinka rahastomme jakselee ja pysytään niiden suhteen kyllä ajan tasalla.

Juttele pankkineuvojasi kanssa. Löydätte varmasti hyvän sijoituskohteen yhdessä.

Vierailija
5/8 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa myös muistaa, että rahastosäästäminen on PITKÄN aikavälin säästämistä!

Eli ei kannata päivittäin kytätä rahaston kehitystä ja panikoitua, jos se välillä meneekin miinukselle!

Kyllä se pitkällä aikavälillä plussan puolelle jää!

Vierailija
6/8 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on useitakin jatkuvan rahastosäästämisen rahastoja. Yhdessä osakerahastossa, johon olen säästänyt 150 euroa/kk jo kohta seitsemän vuoden ajan, olin pahimmillaan häviön puolella lähes 2500 euroa, mutta sitkeästi vain jatkoin rahan laittoa sinne vaikka joka ikinen kuukausi näin että häviän rahaa. No, nyt ovat suhdanteet kääntyneet, olen voitolla jokunen sata euroa ja odotan että voittoni tulee lähiaikoina kasvamaan tosi rivakkaan tahtiin, koska olen aikanani ostanut osuuksia halvalla laskevin kurssein. Tähänhän se koko idea perustuu.

Jos olette helposti hermostuvaa sorttia, kannattaa ehkä valita joku turvallisempi ja vähemmän " heilunta-altis" sijoituskohde. Itse olen kyllä ihan tyytyväinen :)

Vierailija
7/8 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis sen rahan laittamisen kuukausittain ja silloin voi myös jo ne säästetyt rahat jättää sinne rahastoon. Tai sitten voi kerralla laittaa isomman rahasumman (yleensä pitää laittaa kerralla vähintään 500¿)

Vierailija
8/8 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinne kannattaa tosiaan laittaa vain sellaisia " ylimääräisiä" eli niin pieniä summia, joiden suhteen tietää ettei tarvitse ottaa niitä yhtäkkiäsen tarpeen yllättäessä pois. Olennaista on just se, että on valmis odottamaan oikeaa myyntihetkeä eikä joudu myymään tappiolla, vaikka sitä joutuisi odottelemaan sitten viisi tai viisitoista vuotta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä