Miksi suomalaismiehet eivät kertakaikkiaan osaa pukeutua?
Haluatko miljonääriksi -ohjelma, kilpailija collegehupparissa! Miksi?!
Kommentit (96)
Pukeudun itseäni varten, en naisia miellyttääkseni. Aloittaja on siis sitä mieltä, että myös miehillä on vastaava oikeus päättää , mikä on naisilla oikeaa pukeutumista? Sopiiko? Ai ei sovi? Yllätys.
Harvoin näkee alastomia miehiä kaupungilla, töissä tai perustelkkariohjelmissa eli valtaosa osaa kyllä pukeutua. Tarkoitit varmaan kysyä miksi suomalaiset miehet ei pukeudu SINUN makusi mukaan. Ihan maalaisjärjellä ajateltuna se on "mahdoton tehtävä" :) Jokainen pukeutukoon niin kuin parhaaksi näkee ja jos se ei sinua miellytä, ongelma on sinun, ei sen miehen.
Käyttää niitä huppareita muunkin maalaiset. Just oon Tanskassa ja nähny huppareita miesten päällä. Ja jenkeissä niitä vasta näkikin.
Vierailija kirjoitti:
Käyttää niitä huppareita muunkin maalaiset. Just oon Tanskassa ja nähny huppareita miesten päällä. Ja jenkeissä niitä vasta näkikin.
Ongelma aina näissä maavertailuissa on se, että otetaan ulkomailta se top1 % nuoret mallipojat ja verrataan heitä johonkin taviskeski-ikäiseen suomalaiseen mieheen.
Esim. Antti Tuisku, Jari Sillanpää, Teuvo Loman, järkkyjä pukeutujia.
Miten vaikeaa on pukeutua "hyvin" verrattuna vaikka korkeakouluopiskeluun? Tosi moni opiskelee korkeakoulussa vaikka se on vativaa. Miksi? Varmaankin siitä on jotain hyötyä. Hyvin pukeutumisesta ilmeisesti ei ole ellei sitä tee omaksi ilokseen.
Naiset voivat toki alkaa suosia parinvalinnassa niitä hyvin pukeutuneita miehiä, jolloin muutkin miehet alkavat panostaa pukeutumiseen, mutta eipä ole sellaista ilmiötä näkynyt. Pikemminkin naiset pyrkivät pukemaan miehensä, kuten muutenkin pyrkivät muuttamaan puolisoaan. Joten mitä iloa hyvin pukeutuneesta miehestä naisellekaan pitemmän päälle olisi?
Vierailija kirjoitti:
Esim. Antti Tuisku, Jari Sillanpää, Teuvo Loman, järkkyjä pukeutujia.
Noiden keski-ikä on melkein 50v, jotain papparaisia.
Sain naisilta baarissa ohikävellen kommentin "siinäpä hyvin pukeutunut nuorimies"
Eipä vaatinut kuin 900€ takin ja lankatut kengät, ja just sen sään ettei ole pakkasta. Suomessa on about 1 kuukausi vuodessa pukeutua hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Miten vaikeaa on pukeutua "hyvin" verrattuna vaikka korkeakouluopiskeluun? Tosi moni opiskelee korkeakoulussa vaikka se on vativaa. Miksi? Varmaankin siitä on jotain hyötyä. Hyvin pukeutumisesta ilmeisesti ei ole ellei sitä tee omaksi ilokseen.
Naiset voivat toki alkaa suosia parinvalinnassa niitä hyvin pukeutuneita miehiä, jolloin muutkin miehet alkavat panostaa pukeutumiseen, mutta eipä ole sellaista ilmiötä näkynyt. Pikemminkin naiset pyrkivät pukemaan miehensä, kuten muutenkin pyrkivät muuttamaan puolisoaan. Joten mitä iloa hyvin pukeutuneesta miehestä naisellekaan pitemmän päälle olisi?
Suomailessa naisessa ei ole yhtään syytä miksi joku pukeutuisi hyvin, joten pieleen menee.
Vierailija kirjoitti:
Sain naisilta baarissa ohikävellen kommentin "siinäpä hyvin pukeutunut nuorimies"
Eipä vaatinut kuin 900€ takin ja lankatut kengät, ja just sen sään ettei ole pakkasta. Suomessa on about 1 kuukausi vuodessa pukeutua hyvin.
Kyllä kannatti, 900e jollekin huuhafirmalle joka tekee halpaa paskaa ja myy sitä kalliilla. Hyvin on noiden firmojen kusetus mennyt läpi.
Itse pukeudun melko nukkavierusti ja ihan vain sen takia, että siten saan olla paremmin rauhassa.
Jos olen liian siisti, niin kohtaan aivan liikaa minusta kiinnostuneita ihmisiä.
Samasta syystä pidän itseni myös hiukan ylipainoisena.
Vierailija kirjoitti:
Homoksi leimautumisen pelkoa. Krapulaa 80-luvun juppikulttuurista.
Välillä mietin onko tämä tosiaan syynä, pelätään että ulkonäköön panostaminen on homostelua. Tosi typerä logiikka. Monista saisi tosi kivan näköisen jos hoitaisivat ihoa, kävisivät parturissa ja vaihtaisivat ne lökövaatteet siistiin kauluspaitaan ja housuihin.
Collegehuppari on suosittu vaate misten keskuudessa ympäri maailman.
Hyvin pukeutuvia suomalaismiehiä löytyy kyllä, mua miellyttää esim. J. Karjalaisen tyyli samoin Tuomari Nurmio. Sellanen vintage-rock.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Homoksi leimautumisen pelkoa. Krapulaa 80-luvun juppikulttuurista.
Välillä mietin onko tämä tosiaan syynä, pelätään että ulkonäköön panostaminen on homostelua. Tosi typerä logiikka. Monista saisi tosi kivan näköisen jos hoitaisivat ihoa, kävisivät parturissa ja vaihtaisivat ne lökövaatteet siistiin kauluspaitaan ja housuihin.
Minä pääsin tästä ajatuksesta vasta nelikymppisenä ja silloinkin piti oikein opiskella tyyliasioita. Hiuksiinkaan en aiemmin suostunut laittamaan mitään muotoilutuotteita, joten piti sekin taito opetella. Aika paljon on mennyt aikaa ja tilaisuuksia hukkaan ympäristöstä omaksuttujen ennakkoluulojen vuoksi, joista olin vielä muita hitaampi luopumaan. Vähän turhalta enää tuntuu tyylikkyys, kun nuoruus on takana ja tukka harvenee.
Miksi suomalaiset naiset näyttää miehiltä? Itse en erota naisia miehistä Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin pukeutuvia suomalaismiehiä löytyy kyllä, mua miellyttää esim. J. Karjalaisen tyyli samoin Tuomari Nurmio. Sellanen vintage-rock.
Rock-tyyli toimii, jos ihminen on elämäntapaansa myöten aidosti rock. Falskius paljastuu pian.
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä unohtaa Matti Pellonpään boheemia lookkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelma aina näissä maavertailuissa on se, että otetaan ulkomailta se top1 % nuoret mallipojat ja verrataan heitä johonkin taviskeski-ikäiseen suomalaiseen mieheen.
Sori nyt vaan, mutta ihan kaiken ikäsillä ja monenlaisella vartalomallilla nähty. Ihan yhtälailla ulkomailla näkee laajaa pukeutumisen kirjoa kuin Suomessa, usein jopa mauttomampaa (jenkkituristit on pahimpia, monessa kohteessa just ne on tunnistanu parhaiten huonosta pukeutumisesta).
Mukavuuden ja käytännöllisyyden äärimmäisyyksiin mennyt arvostus, esimerkkien puute, homoksi leimaantumisen pelko, estetiikan vähättely, onhan näitä. Kuten tästäkin ketjusta huomaat, asenneilmapiiri on aika syvältä.