Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ahdistaa raskausvatsan kommentoinnit

Vierailija
15.04.2017 |

Olen viimeisellä kolmanneksella raskaana ja ärsyyntynyt. Ensimmäistä lasta odottaessani minulla nousi paino 14 kg (olen normaalisti 163cm ja 52kg) ja vatsa oli loppuun asti suht siro ja pieni. Ensimmäinen raskaus oli helpompi ja pystyin treenaamaankin jonkun verran aika loppuun asti.
Nyt toisessa raskaudessa alkupaino oli sama ja syön suunnilleen samallalailla kuin ensimmäisessäkin. Alkuraskaudessa olin erittäin pahoinvoiva joten jouduin syömään 2 h välein jotta en olisi oksentanut. Ekasssa ei ollut lainkaan pahoinvointia. Paino on noussut tässä toisessa raskaudessa jo 10 kg ja olen raskausviikolla 30. Vatsa on kasvanut todella isoksi nopeesti ja olen väsynyt kuulemaan kollegoilta "etkö jo jää kohta äitiyslomalle?" Vaikka raskautta oli silloin vasta rv 25 menossa. Yksikin sanoi "ootpa sä jo iso!". Tuntuu jotenkin että ihankuin minua syyllistettäisiin vatsan kasvusta ja koen jopa häpeää asiasta :( kesä tulossa ja olen valtava jo nyt. En pysty edes urheilemaan supistusten vuoksi. Raskas tämä toinen raskaus :( olen suht pienikokoinen normisti niin tämä iso maha oikein korostuu.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi nyyh nyyh! On sinulla tyttöpieni ongelmat... Minkälainen aikuinen sinä oikein olet , jos AHDISTUT joidenkin höpötyksestä? Miten sinulle pitäisi puhua vai pitäisikö sinut jättää kokonaan huomiotta, että olisit tyytyväinen? Olen ollut kolmesti raskaana ja vatsani on ollut aina todella iso. Vatsaani kommentoivat niin vieraat kuin tututkin ja minun mielestäni se oli vain hauskaa. En todellakaan siitä ahdistunut tai suuttunut, vaan jutustelin ihmisille siinä missä vaikka jutustelin säästäkin ja jatkoin iloisesti matkaa.

Sinun treenisi sun muut ulkonäköösi liittyvät asiat eivät ole nyt tärkeä ja ne eivät kiinnosta oikeasti ketään. Yritä siis keskittyä olennaiseen, uuden vauvan tuloon ja esikoisen ihanaan kevääseen ja varsinkin parisuhteeseen. Lopeta turhan nyyhkiminen ja ole aikuinen.

Olenko jossain sanonut tämän olevan elämän suurin ongelma? Kunhan nyt avauduin minua ärsyttävästä asiasta. Ap

On kai se ihan hyvä että sinulle muistutetaan että ongelma on sinulla, ei niillä muilla ihmisillä. Ihan hyvä kysymys, että miten sinun seurassasi sitten pitäisi olla kun olet raskaana.

Katsos kun raskaana olevan kanssa voi olla ihan niinkuin muidenkin kanssa. Ei ole mikään pakko kommentoida raskaana olevan ulkonäköä, tuskit teet niin muillekaan? Äärimmäisen huonotapaista sanoa kenenkään ulkonäöstä yhtään mitään, oli kohde raskaana tai ei.

Kannattaisiko sitten tällaisten volisevien tyttösten, jotka eivät ole sinut ulkonäkönsä kanssa, pysyä ihan vain siellä kotosalla? Jos ei itsestään halua mitään kuulla, niin sitten pitää pysytellä pois ulkomaailmasta. Ja mikä ihmeen pakko se on aina mieltänsä pahoittaa kaikesta? Varmasti jo vatsaan kohdistuva katse saa teidät raivon valtaan. :D On se joillakin surkeaa ja vaikeaa! Ei taida rouvien itsetunto olla ihan kunnossa, ei ole varmaan ollut ennen raskauttakaan, joten muuttunut ulkonäkökään ei asiaa paranna. Ja ihan vinkkinä: älkää tehtailko enää yhden yhtä lasta!! Muistakaa ehkäisy!

Vierailija
22/24 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi nyyh nyyh! On sinulla tyttöpieni ongelmat... Minkälainen aikuinen sinä oikein olet , jos AHDISTUT joidenkin höpötyksestä? Miten sinulle pitäisi puhua vai pitäisikö sinut jättää kokonaan huomiotta, että olisit tyytyväinen? Olen ollut kolmesti raskaana ja vatsani on ollut aina todella iso. Vatsaani kommentoivat niin vieraat kuin tututkin ja minun mielestäni se oli vain hauskaa. En todellakaan siitä ahdistunut tai suuttunut, vaan jutustelin ihmisille siinä missä vaikka jutustelin säästäkin ja jatkoin iloisesti matkaa.

Sinun treenisi sun muut ulkonäköösi liittyvät asiat eivät ole nyt tärkeä ja ne eivät kiinnosta oikeasti ketään. Yritä siis keskittyä olennaiseen, uuden vauvan tuloon ja esikoisen ihanaan kevääseen ja varsinkin parisuhteeseen. Lopeta turhan nyyhkiminen ja ole aikuinen.

Olenko jossain sanonut tämän olevan elämän suurin ongelma? Kunhan nyt avauduin minua ärsyttävästä asiasta. Ap

On kai se ihan hyvä että sinulle muistutetaan että ongelma on sinulla, ei niillä muilla ihmisillä. Ihan hyvä kysymys, että miten sinun seurassasi sitten pitäisi olla kun olet raskaana.

Katsos kun raskaana olevan kanssa voi olla ihan niinkuin muidenkin kanssa. Ei ole mikään pakko kommentoida raskaana olevan ulkonäköä, tuskit teet niin muillekaan? Äärimmäisen huonotapaista sanoa kenenkään ulkonäöstä yhtään mitään, oli kohde raskaana tai ei.

Kannattaisiko sitten tällaisten volisevien tyttösten, jotka eivät ole sinut ulkonäkönsä kanssa, pysyä ihan vain siellä kotosalla? Jos ei itsestään halua mitään kuulla, niin sitten pitää pysytellä pois ulkomaailmasta. Ja mikä ihmeen pakko se on aina mieltänsä pahoittaa kaikesta? Varmasti jo vatsaan kohdistuva katse saa teidät raivon valtaan. :D On se joillakin surkeaa ja vaikeaa! Ei taida rouvien itsetunto olla ihan kunnossa, ei ole varmaan ollut ennen raskauttakaan, joten muuttunut ulkonäkökään ei asiaa paranna. Ja ihan vinkkinä: älkää tehtailko enää yhden yhtä lasta!! Muistakaa ehkäisy!

Kehtaat tunnustaa arvostelevasi ihmisiä päin näköä? Kun naapurin Lissulla on tullut pari kesäkiloa niin sä menet ja täräytät päin naamaa että jestas kun oot iso. Pirkko töistä on vähän jo harmaantunut, siitäkin tokaiset että ompa susta tullut vanha. Kaveri-Karoliinalls on selluliittia reisissä ja kyllähän sen pitää se tietää! Mitäs liikkuu ihmisten ilmoilla, kyllä pitää kuulla totuus! Mulla on oikeus mielipiteeseen!

Mahdat olla suosittu kaveripiirissäsi. Taitaa olla ihan joku muu kenen pitäisi pysytellä pois ulkomaailmasta, kuin "volisevien tyttösten".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ei, olen kyllä kommentoinut toisten ulkonäköä, ja luulin ihan, että se oli kivasti sanottu. Hyvä että valistit minua. Siis jos huomaa, että Pirjo on käynyt kampaajalla, ei saa sanoa mitään, ettei Pirjo joudu häpeämään harmaita hiuksiaan? Jos Tarjalla on uusi, kiva paita, niin parempi olla sanomatta sitä, kun se muistuttaa Tarjaa siitä, ettei ollut varaa kalliiseen merkkivaatteeseen?

Minä olen ajatellut, että iso raskausmaha = vauva syntyy kohta = iloinen asia, joten ison mahan ihastelu on tarkoitettu pelkästään positiiviseksi.

Vierailija
24/24 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ei, olen kyllä kommentoinut toisten ulkonäköä, ja luulin ihan, että se oli kivasti sanottu. Hyvä että valistit minua. Siis jos huomaa, että Pirjo on käynyt kampaajalla, ei saa sanoa mitään, ettei Pirjo joudu häpeämään harmaita hiuksiaan? Jos Tarjalla on uusi, kiva paita, niin parempi olla sanomatta sitä, kun se muistuttaa Tarjaa siitä, ettei ollut varaa kalliiseen merkkivaatteeseen?

Minä olen ajatellut, että iso raskausmaha = vauva syntyy kohta = iloinen asia, joten ison mahan ihastelu on tarkoitettu pelkästään positiiviseksi.

Samoin olen minäkin ajatellut ja en ole edes ajatellut, että joku voisi skitsahtaa asiasta. Minulla on ollut aina helppo löytää ihmisestä kuin ihmisestä hyviä puolia. On ihan normaalia, että kehun vaikka työpaikalla Juhan siistejä hoidettuja kenkiä tai Kirstin kauniita kynsiä, joten siinä samalla saatan sanoa myös Annikan somaa vauvavatsaa. Ymmärrän kuitenkin olla lääppimättä ketään, siitähän ap varmaan antaisi sellaisen korvatillikan, että se menisi jo pahoinpitelyn puolelle! Relaa ap siis nyt, rauhoitu ja hengitä, älä stressaa. Äidin jatkuva stressitila ei varmasti tee vauvalle hyvää.

Seuraavan kerran kun näet, että joku meinaa turpeasta vatsastasi sanoa jotain, niin laitat aikuismaisesti etusormet korviin ja alat mölyämään sillä lailla, että kieli menee suussa ulos ja sisään ja päästät sellaista lälälälälä -ääntä oikein voimakkaalla äänenpainolla. Laitat vielä varmuuden vuoksi silmätkin kiinni, niin et näe toisen ilmettä. Luulen, että hän ei enää toista kertaa uskalla sanoa mitään. Kokeile vaikka!