Olenko narsisti tai psykopaatti?
Koen muuten olevani normaali, mutta esim. nuoruudessa satutin tyttöystävääni jopa tahallaan ja purin pahaa oloa häneen. Monesti myös joskus nuoruudessa saatoin tahallani hämmentää kaveriani ja (tuntuu pahalta sanoa) mutta jopa välillä aiheuttaa hänelle semmoista pahaaja huonoa tunnetta itsestään ja ajatuksistaan. Olen myös todella, todella impulsiivinen persoona. Olen myös huomannut, että joskus (en oikeastaan enää) olin semmoinen kontrolloiva persoona ja semmoinen manipuloija, huomaan siis ihmisessä heikkoudet ja osaan tarvittaessa käyttää niitä hyödykseni.. Kuulostan hullulta omaan korvaan ainakin, miten teidän ulkopuolisten mielestä? En jaksa nyt kaikkea tähän kirjoittaa ja tästäkin saa aika vajaavaisen kuvan minusta, kun ette muuten minua tunne kuin nämä pari puolta mitä luettelin ainoastaan, mutta kuitenkin.
ADHD on diagnosoitu ja olen aina ollut vilkas ja villi, varsinkin nuoruudessa. En koskaan halua kenellekkään oikeasti mitään pahaa näitä sattuneita tapauksia lukuunottamatta. Olenkohan psyykkisesti terve ihminen?
M24
Kommentit (14)
Vierailija kirjoitti:
Ja vaikka teillä monilla on ollut narsistisia exiä, olette feministejä/miesvihaajia, niin toivoisin että ette tulisi syyllistämään ja purkamaan pahaa oloa minuun.. Voisitteko olla vittuilematta ja asiallisesti keskustella ja ilmaista mielipiteenne? Kiitos.
Ap
Et ole narsisti,jos olisit,nauttisit vain kun me ärsyynnymme tekstistäsi.
Luonnehäiriön eri tautiluokituksia on monia.
Et kuullosta narsistilta taikka psykopaatilta.
Näet omia virheitäsi.
Puoskarointiahan tämä on, mutta enemmän veikkaan lapsuudenperheestä johtuvaa kätkettä vihaa.
Koetko empatiaa, katumusta ja pelkoa?
Vierailija kirjoitti:
Koetko empatiaa, katumusta ja pelkoa?
Kyllä koen kaikkia mainitsemiasi tunteita. Empatiaa varsinkin, mutta en kuitenkaan aina(?), ja sitä tässä ihmettelenkin, että välillä tuntuu, että olen kylmä ihminen.. Sitä tässä hainkin takaa.
Ap
Olet ihan tavallinen ihminen, jolle välillä sattuu vähän kusipäisempiä hetkiä. Ei siihen mitään erityistä diagnoosia tarvitse.
Mikä siinä toisen satuttamisessa viehätti? Oliko toisen tuska yksinkertaisesti vain viihdyttävää, vai oliko taustalla jonkinlainen ajatus oman pahan olon vähenemisestä toisen kärsimyksen kautta?
Stressaantunut ja pahoinvoiva ihminen voi tehdä melko tunteettomasti julmiakin tekoja. Jos tunne-elämä on edes kohtalaisesti rakentunut, niin jälkeenpäin kaduttaa ja nimenomaan se, että on aiheuttanut toiselle pahaa oloa. Psykopaattia tai narsistia kaduttaa lähinnä käytännön asiat, jääkö kiinni, tuliko toimittua harkitsemattomasti. Toisella elävällä olennolla ja sen voinnilla ei ole suurtakaan merkitystä katumuksessa.
Mitä tulee noin yleisesti psykopatiaan ja narsismiinkin, se ei ole mikään on/off-kytkin päässä. Toki psykopaatin diagnostillinen raja menee jossain ja sen jälkeen voidaan kutsua psykopaatiksi, mutta toiset diagnosoidut psykot ovat sitä enemmän kuin toiset. Narsistisia piirteitä liittyy myös muihinkin häiriöihin kuin puhtaaseen narsismiin.
Millaisia ne tilanteet on kun tunnet empatiaa? Ja millaisia ne jolloin et?
Oletko pyytänyt anteeksi entiseltä tyttöystävältä että kohtelit häntä huonosti ja halusit satuttaa? Onko sinua kohdeltu huonosti naisten toimesta?
Usein mietitty, toisen mielestä käytökseni oli outoa, tahdoinko vain läpikäydä jonkun ikävän kokemuksen, joku räyhäsi ja pelkäsin hiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Oletko pyytänyt anteeksi entiseltä tyttöystävältä että kohtelit häntä huonosti ja halusit satuttaa? Onko sinua kohdeltu huonosti naisten toimesta?
En ole itseasiassa suhteen loputtua. Ei varmaankaan ole enää monen vuoden jälkeen järkevää alkaa aukaisemaan vanhoja haaavoja? Hänellä kuitenkin jo perhe jne niin en usko että kovin viisasta alkaa kääntämään veistä haavassa? Vai pitäisikö kuitenkin? Sen tiedän, että unohtaa hän ei voi minua, koska olin niin julma ihminen.
Ap
Ja vaikka teillä monilla on ollut narsistisia exiä, olette feministejä/miesvihaajia, niin toivoisin että ette tulisi syyllistämään ja purkamaan pahaa oloa minuun.. Voisitteko olla vittuilematta ja asiallisesti keskustella ja ilmaista mielipiteenne? Kiitos.
Ap