Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen kaverin äiti kysyy saako nyt tulla meille yökylään?

Vierailija
15.04.2017 |

Tosiaan lapseni kaverin äiti kysyi tänään, saako heidän lapsi tulla meille tänään yökylään. Lapset ovat molemmat 6v, eikä mitään hyviä/läheisiä kavereita. Mitäs olette mieltä? Kysyykö muut tällaisia?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok kysymys mitta päivä väärä. Meillä on ainakin pääsiäissunnuntai aamuna ihan omat perheen keskeiset traditiot joten en ensi yöksi ottaisi ketään yökylään.

2/40 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että mamma haluaa laatuaikaa tinder-miehen kanssa ja siksi mukelo pitää yrittää työntää toisten riesaksi hinnalla millä hyvänsä.

🇺🇦🇮🇱

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok jos lapsi itse näin haluaa..

Vierailija
4/40 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa oudolta jos kerta lapset ei ole mitään parhaimpia kavereita.

Vierailija
5/40 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille saa tulla aina lasten kaverit yöksi, kunhan ollaan vaan terveenä. Aina on ollut näin. Musta on hauskaa, että viihtyvät meillä. Lapset on siis 11v ja 12v tällä hetkellä. Viime yön meillä oli kaksi vierasta. Useasti lapsilla on myös mökillä kavereita mukana.

Vierailija
6/40 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vastasit? Sinähän sen päätät milloin teille voi tulla vieraita.

Toki yleensä kutsutaan vieras omaan kotiin eikä kutsuta itse itseään tai lastaan toisen kotiin.

Vierailija
7/40 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasin, että ei sovi (vähän ystävällisemmillä sanoilla). Minusta on jotenkin todella tökeröä tällaista kysyä, varsinkin pääsiäisenä. Mielummin voisi kysyä kylään heille. Itsellä ei todellakaan tulisi koskaan mieleenkään kysyä voiko oma lapsi mennä kylään (varsinkaan yökylään) toisten kotiin. Meille voin totta kai pyytää kavereita.

Tämä tyttö on siis vain kerran ollut meillä, muttq tosi usein hänen äiti kysyy voiko tyttö tulla meille. Oma tyttöni ei tykkää tämän tytön kanssa leikkiä. Ovat samassa päiväkodissa, ei asuta lähekkäin. Heille ei ole koskaan pyydetty meidän tyttöä, vaan tosiaan aina niin että heidän tyttö tulisi meille.

Ap

Vierailija
8/40 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on ihme kun tollasta kysellään!

Vierailija
9/40 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiahan olis ok, jos lapset olis kavereita keskenään. Ja tulis lapsilta eka.

Jos nainen tarvii lapsen hoitoon apua, niin olisin jotenkin kysellyt ja ehkä ottanutkin hoitoon, että saa rauhaa tai vaikka baariin mennä. Jos on vaarana, että tuosta tulee tapa, niin en suostuis. Sitten tietty voi miettiä, että jättääkö muksun yksin vai lykkääkö naapurin Pertille.. Lähti ajatus laukalle.

Vierailija
10/40 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kysytä eikä ole sopivaa kysyä. Laittaa vastaajaan vaivaannuttavaan tilanteeseen.

Meillä lapsi kysyy itse minulta että saako se tulla meille yökylään.

On silloin helppo sanoa ei jos ei halua.

Ollaan kotona aina mutta en aina halua meille ketään. Ajoittain stressiä mulla läheisten sairauksien vuoksi.

Kuulostaa siltä että haluaa lapsillensa hoitopaikan että itse pääsee jonnekkin.

Vierailija
11/40 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeita juhlien ilopillereitä... Loukkaantua nyt siitä, jos joku kysyy lapsensa puolesta.

Vierailija
12/40 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mun pojan parhaan ystävän tai ehkä 3 läheisimmän ystävän äiti kysyisi niin pitäisin kysymistä täysin normaalina, ja myös kieltäytyminen olisi täysin ok.

Teidän tilanteessa en tietenkään suostuisi, koska oma lapsesi ei halua leikkiä ko. lapsen kanssa. Kysyminen ei kuitenkaan ole outoa, jos tämä toinen lapsi pitää tyttärestäsi ja on pyytänyt äitiään kysymään asiaa.

Vierailija
13/40 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeita juhlien ilopillereitä... Loukkaantua nyt siitä, jos joku kysyy lapsensa puolesta.

Miksi aikuinen soittaa suht' tunetemattomaan perheeseen ja kysyy lastaan yökylään?

Vielä kesken pitkien vapaiden?

Vierailija
14/40 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä te ootte pimeitä. Minä, minun, minä, minä paistaa läpi. Nyky maailma on karseeta.

Vierailija
15/40 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastasin, että ei sovi (vähän ystävällisemmillä sanoilla). Minusta on jotenkin todella tökeröä tällaista kysyä, varsinkin pääsiäisenä. Mielummin voisi kysyä kylään heille. Itsellä ei todellakaan tulisi koskaan mieleenkään kysyä voiko oma lapsi mennä kylään (varsinkaan yökylään) toisten kotiin. Meille voin totta kai pyytää kavereita.

Tämä tyttö on siis vain kerran ollut meillä, muttq tosi usein hänen äiti kysyy voiko tyttö tulla meille. Oma tyttöni ei tykkää tämän tytön kanssa leikkiä. Ovat samassa päiväkodissa, ei asuta lähekkäin. Heille ei ole koskaan pyydetty meidän tyttöä, vaan tosiaan aina niin että heidän tyttö tulisi meille.

Ap

No kai sitä leikkimään voi kysyä. Tytöllä ei ehkä ole lähellä kavereita. Tyttö on samassa päiväkodissa ja ehkä ajattelee, että voisivat olla kavereita. Miksi tyttösi ei tykkää leikkiä hänen kanssaan?

Muistan, kun muutimme paikkakuntaa, niin kyllä siinä minun vanhempana piti ujolle eskari-ikäiselle olla apuna kaverisuhteiden luomisessa. Eli kysellä päiväkotituttujen vanhemmilta kylästelystä..

Vierailija
16/40 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No kai sitä leikkimään voi kysyä. Tytöllä ei ehkä ole lähellä kavereita. Tyttö on samassa päiväkodissa ja ehkä ajattelee, että voisivat olla kavereita. Miksi tyttösi ei tykkää leikkiä hänen kanssaan?

Muistan, kun muutimme paikkakuntaa, niin kyllä siinä minun vanhempana piti ujolle eskari-ikäiselle olla apuna kaverisuhteiden luomisessa. Eli kysellä päiväkotituttujen vanhemmilta kylästelystä..

Kysyttiinkö sinua yökylään vieraaseen perheeseen, jonka lapsen kanssa et juurikaan leikkinyt?

Vierailija
17/40 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymykseen sopiiko vastatataan joko kyllä tai ei, ei se sen kummempaa ole. Jos alkaa olla joka viikkoista niin sitten voi alkaa miettiä mistä on kysymys.

Vierailija
18/40 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä te ootte pimeitä. Minä, minun, minä, minä paistaa läpi. Nyky maailma on karseeta.

Nykymaailmassa on edelleen osa aikuisista töissä ja pidemmät vapaat ollaan ennemmin vapaalla kuin lapsenvahtina vieraille lapsille.

Vierailija
19/40 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsi oli eilen kylässä kaverilla ja meillä on yksi kaveri ollut 2 yötä kylässä. Ei pääsiäinen ole enää niin juhlapyhä.

Vierailija
20/40 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kysymyksessä ei ole mitään kummallista, lapsihan voi olla kotona vaikka sanonut että sinun lapsesi on kiva ja hänen paras kaveri. Tämä lapsi saattaa pitää sinun lastasi hyvänä ystävänä vaikka oma lapsesi ei olekkaan samaa mieltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme