Onko kalliit lastenrattaat nuorille äidille egobuustausta? Vähän kuin miehille Bmw tai Audi?
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ovat, samoin kuin ylikalliit ja -hienot merkkivaatteet vauvoilla ja pikkulapsilla. Vaunut ja rattaat on yhdessä perhessä varsin lyhytaikainen sijoitus, joten ei ole ns. mitään järkeä pistää niihin tuhottomasti rahaa. Autolla ajetaan yleensä aika paljon kauemmin kuin mitä työnnetään lapsia tietyissä rattaissa. Varsinkin, jos joka mukulalle pitää olla uudet kiesit kuitenkin.
Tavallaan ymmärrän, että jotkut äidit hurahtavat merkkituotteisiin. Vauva-aikana kun on varsin vähän mitään muutakaan, millä päteä. Mutta tunnetasolla en komppaa, koska en itse osaa pitää sellaisia asioita tärkeinä.
Jos rattaat on kalliit, niin ei tarkoita, että vauvan äidillä ja isällä olisi mennyt niihin omaa rahaa.
Meillä meni vauvan uusiin Emmaljunga City Cross -rattaisiin 10 vuotta sitten tasan nolla euroa, vaikka ne vaunut maksoivat yli 600 euroa, koska isoäiti halusi ostaa ne rattaat, ja vielä sanoi, että uudet ostetaan, valitkaa te rattaat, minä maksan.
Ja meillä noilla rattailla oli käyttöikää kuusi vuotta, koska saatiin toinenkin lapsi ja molemmilla oli käytössä 3-vuotiaaksi.
Enkä ollut mikään nuori äiti, vaan 36-vuotias esikoiseni saadessani. Työelämässä sekä mies ja minä, eli ei ollut rahasta kyse vaan siitä, että isoäiti halusi ostaa rattaat, joten why not.
Aikuinen ihminen voi sanoa, että höpsis, ei vaunuihin kannata noin paljon laittaa, avataan mieluummin lapselle tili ja laita se 600 sinne pesämunaksi. Tai osta lapselle sillä Koneen osakkeita
Mitä jos lapselle on avattu myös se tili ja ostettu niitä osakkeita?
Jättäkää kaljat ja tupakat ostamatta sekä olkaa käymättä kampaajalla ja muissa turhuuksissa, niin saatte vielä lisää pesämunaa lapselle!
Minä olen nainen ja katselin tänään Audeja Torista. En kylläkään ole päättänyt tulevaisuuden autoni merkkiä vielä, kunhan ihastelen.
"Äiti, joka ostaa lapselle kolme eettisesti tehtyä hupparia 20e/kpl"
Juuh, ne maksaa kylläkin 80€ ja siitä ylöspäin. Mikä on sulaa hulluutta lapsen vaatteesta.
Vierailija kirjoitti:
Jossain audeissa tai bemareissa on varusteineen äkkiä 5000-20000 € ylihintaa verrattuna tavisautoon.
Autoissa on oikeasti aika vaikea vertailla niitä hintoja, mikä on vain se hinta minkä joutuu maksamaan ja mikä on "ylihintaa". Tämän ehkä osaa autoista todella paljon tietävä mutta tuskin silloinkaan on kaikista merkeistä tarpeeksi hyvin perillä.
Vaunut taas on aivan eri juttu, niistä on huomattavasti helpommin erotettavissa se kuinka paljon maksaa pelkästä brändistä, koska ne nyt ovat hyvinkin yksinkertaisempia ja muutaman ominaisuuden vertailu nyt ei ole homma eikä mikään.
Enkä ymmärrä mistä hatusta vedit nuokin summat. Laadulla on hintansa, etkä tosiaan voi väittää että laatunäkökulmasta bemarit ja audit on samalla viivalla vaikka Peugeotin tai volkkarin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen nainen ja katselin tänään Audeja Torista. En kylläkään ole päättänyt tulevaisuuden autoni merkkiä vielä, kunhan ihastelen.
Selviää ajamalla eikä nettiä selaamalla. Meni meillä ainakin suunnitelmat täysin päälaelleen kun päästiin koeajamaan paljon autoja! :)
Vierailija kirjoitti:
Jättäkää kaljat ja tupakat ostamatta sekä olkaa käymättä kampaajalla ja muissa turhuuksissa, niin saatte vielä lisää pesämunaa lapselle!
Eipäs! Käytte kampaajalla! Suomalaiset on jo liian nuhjuista kansaa ja jos mennään vielä nuhjusemmaksi niin ollaan vaarassa että meidät potkitaan pois eu:sta. Kampaamo on itsestään ja terveydestään huolehtimista, siitä ei luovuta.
Koskeeko tää vaan nuoria naisia? Meillä +30 vuotiailla on oikeus ostaa kalliit vaunut vauvalle, mutta nuorilla ei? Täh? Mistä edes saa halpoja vaunuja, kun käytettynäkin hyvistä ja toimivista saa maksaa.
Nojoo,kalleimmat vaunut on lähipiirin lähihoitaja&rekkakuski-pariskunnalla. Osamaksulla ostetut tietysti.
38-vuotiaana sain ainoan lapseni ja tonnin vaunut ostettiin, koska halusin hyvät. Meillä ei ole autoa, joten nuo yhdistelmät on olleet käytössä joka päivä nyt melkein kolme vuotta. Nyt kun lapsi alkaa jaksaa kävellä laitan ne myyntiin ja saanen vielä 400-500 euroa, joten hyvä kauppa (ja lapsen säästötilillä taitaa olla kohta 10 keur, joten eipä ole tämä häneltä pois). Gugguutakin on kaapissa, hyi minua :).
Mua huvittaa yhden tutun instakuvat #gugguu. Lapsi kuvassa, pää pois rajattuna.
Esteetikkona en voi ostaa emmaljungan vaunuja. Niiden ulkonäkö ei vaan vastaa hintatasoa. Autoissa sentään kallis on myös kaunis.
Emmaljunga edge yhdistelmät maksoivat v. 2010, 700 e. Niissä kuljee nyt minun nuorimmaiseni. En ikinä vaihtaisi toiseen merkkiin.
Ollaan pienituloisia. En tekisi edes lapsia jos meillä ei olisi varaa kuin tonnin autoon. Naurettavaa. Meillä ei ole ollut mitään ongelmia ostaa esim 10 000 euron autoa.
Meillä on ollut useat rattaat koska tykkäsin vaihdella niitä ja kokeilla erilaisia. Hintahaitariltaan 500-1200e. Toki niistä on tullut paljon takaisin myös myydessä. Ihan hyvin on rahat riittänyt kaikkeen, ei ole puutetta mistään. Ehkä toiset vaan ei osaa käyttää rahojaan sen paremmin vaikka ostaisi kärrynsä kierrätyskeskuksen alelaarista, jos kerta tiukkaa tekee.
Minulle on myös ihan sama missä muut työntelee mukuloitaan. En kiinnitä rumiin rattaisiin mitään huomiota, kauniita saatan vilkaista pitempäänkin. Enkä kuvittele että lapsi kasvaa niissä paremmin. Mutta hyviä rattaita on mukava käyttää ja itse tykkään siitä että tavarat on nättejä/ mieluisia jos ja kun sellaiset kuitenkin jokatapauksessa tarvitsee ostaa. Ja mulle oli selvää etten kanna kakaraa ja tavaroita missään hiton rinkassa kolmea vuotta, turbaani päässä. Forget it.
Vierailija kirjoitti:
Nojoo,kalleimmat vaunut on lähipiirin lähihoitaja&rekkakuski-pariskunnalla. Osamaksulla ostetut tietysti.
Ei. Kyllä ne osti isoäiti.
Toisekseen, lähihoitaja tienaa minimissään 1500e/kk käteen ja rekkakuski varmasti vielä enemmän. Jos niistä ei pysty lapselle uusia vaunuja ostamaan niin pitää kattoa peiliin.
Siinähän on jo 9 kk aikaa säästääkin herranjestas.
Vierailija kirjoitti:
"Äiti, joka ostaa lapselle kolme eettisesti tehtyä hupparia 20e/kpl"
Juuh, ne maksaa kylläkin 80€ ja siitä ylöspäin. Mikä on sulaa hulluutta lapsen vaatteesta.
Ei kaikki. Yhden merkin Euroopassa tehdyt GOTS-hupparit maksaa normihintaisina 39,90 ja alessa vanhan malliston hajakokoja on jatkuvasti 24,90... Oon ostanut noita tuon merkin alevaatteita aika usein lapselle. Varmaan muakin katsotaan pahalla silmällä, että siinä tuhlaajaäiti tuhlaa lapseensa, kun lapsi on nätisti puettu...
Vierailija kirjoitti:
Paljonko maksaa h&m:llä joku perusbody, collegehousut, paita ja huppari?
Entä mikä hinta on vielä sallitun rajoissa ilman, että pröystäilee?Asiallahan ei ole mitään väliä, mutta mielenkiinnosta tahtoisin kuulla mielipiteenne teiltä, jotka tuomitsette kalliimpien juttujen ostajat hienostelijoiksi?
Entä jos ostaa vähän kalliimpia (ei kuitenkaan näitä trendi gugguita) vaatteita siksi, että haluaa tukea Suomessa tai EU:ssa eettisesti tehtyjä vaatteita ja haluaa, että vaatteet on varmasti turvallisia käyttäjälle, tekijöille ja ympäristöille? Onko silloin ok, jos ei osta h&m:ää?
Entä kumpi pröystäilee ja törsää enemmän:
Äiti, joka ostaa lapselle kolme eettisesti tehtyä hupparia 20e/kpl ja ne riittää ihan hyvin vai äiti, joka ostaa h&m:ltä muutaman hupparin kympin kappalehintaan, pari lindexiltä kun siellä oli niin söpöjä eikä voinut vastustaa niitä ja vielä kirppariltakin löytyi jotain. Rahaa paloi lopulta enemmän kuin ekalta ja osa vaatteista jää vielä vähälle käytöllekin. Hikipajat kiittää... Mutta haukutaan vaan aina vain niitä, jotka ostaa "kalliita" merkkejä...Voisitteko jo lopettaa tällaisen typeryyden?
Aivan. Laatu korvaa määrän. Meilläkin menee ihan varmasti vähemmän rahaa, kun on maltillinen tarvittava määrä laadukkaita perusjuttuja. Joillain taas pursuaa kaapit, kun on miljoona joka paikasta haalittua ihanaa hörhelömekkoa tytöllä.
Mun mielestä taas on sulaa hulluutta laittaa monta tonnia, saati monta kymppitonnia autoon! Tai siis muut saa laittaa, mitä lystää. Meidän ei kuitenkaan onneksi tarvitse, koska mies osaa etsiä hyviä käytettyjä autoja ja laittaa niitä itse. Ja ihan turvallisia ja hyviä ovat ajaa, kun joku tulee kuitenkin sitä epäilemään.
Onni on hyvä mies, joka myös halusi, että investoidaan kunnon vaunuihin. :-) Rahaa jäi silti säästöönkin. ;-)
Mulle oli muuten ihan sama kunhan on uudet. En halua muiden puklaamia ja paskomia vaunuja omalle lapselle. Vaimo olisi halunnut ostaa käytetyt "merkki"vaunut ja minä uudet halpisvaunut. Tehtiin sitten kompromissi ja ostettiin uudet "merkki"vaunut.
Aikuinen ihminen voi sanoa, että höpsis, ei vaunuihin kannata noin paljon laittaa, avataan mieluummin lapselle tili ja laita se 600 sinne pesämunaksi. Tai osta lapselle sillä Koneen osakkeita