Miksi naamaani tulee tulipunaisia laikkuja kun juon alkoholia?
Naamani ei siis punerra silleen tasaisesti, kuten joillain juopoilla ja vanhuksilla, vaan saan sellaista pahan ihottuman näköisiä epätasaisia länttejä sinne tänne, pahimmat kaulan alueelle.
Ja tuntuu todella kuumalta, en tykkää juoda alkoholia tämän takia. Mistähän tämä johtuu?
Kommentit (29)
Sulla on alkoholiongelma. Lopeta juominen.
Paljon mikrobeja elimistössä. Tuo on immunopatologiaa (immunopathology), kun immuunipuolustus reagoi mikrobeihin. Samat reaktiot saat tietyistä antibiooteista, ja vielä pahempiakin. Nämä täytyy käydä läpi (ride through) että mikrobit saadaan hävitettyä. Valitettavasti pitkällinen prosessi.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Jarisch%E2%80%93Herxheimer_reaction
" It usually manifests within a few hours of the first dose of antibiotic as fever, chills, rigor,hypotension, headache, tachycardia, hyperventilation, vasodilation with flushing, myalgia (muscle pain), exacerbation of skin lesions and anxiety. "
Vierailija kirjoitti:
Paljon mikrobeja elimistössä. Tuo on immunopatologiaa (immunopathology), kun immuunipuolustus reagoi mikrobeihin. Samat reaktiot saat tietyistä antibiooteista, ja vielä pahempiakin. Nämä täytyy käydä läpi (ride through) että mikrobit saadaan hävitettyä. Valitettavasti pitkällinen prosessi.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Jarisch%E2%80%93Herxheimer_reaction
" It usually manifests within a few hours of the first dose of antibiotic as fever, chills, rigor,hypotension, headache, tachycardia, hyperventilation, vasodilation with flushing, myalgia (muscle pain), exacerbation of skin lesions and anxiety. "
Tuo ei sovellu mitenkään tähän.
Vierailija kirjoitti:
Sulla on alkoholiallergia. Googlaa asian flush. Mulla on sama juttu. Kaiken lisäksi tulee hengitysvaikeuksia ym. Se on harvinaisempaa meillä eurooppalaisilla kuin aasialaisilla, mutta mahdollista. Antihistamiini tuntia ennen juomista voi auttaa.
Voi luoja. Tai mitä jos vaikka lopettaisi sen jos sille on allerginen??
Käytätkö immunosupressiivivoiteita ihottumaan? Saan em. Oireet esim. simasta kun käytän ylläpitohoitona atopiaan Protopic-voidetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla on alkoholiallergia. Googlaa asian flush. Mulla on sama juttu. Kaiken lisäksi tulee hengitysvaikeuksia ym. Se on harvinaisempaa meillä eurooppalaisilla kuin aasialaisilla, mutta mahdollista. Antihistamiini tuntia ennen juomista voi auttaa.
Voi luoja. Tai mitä jos vaikka lopettaisi sen jos sille on allerginen??
Se onkin paras apu tähän. Muuta hoitoa kun ei ole. Silti itse tulee silloin tällöin otettua pari annosta. Paljoa ei voi juoda, kai se on siis ihan positiivinenkin asia?
Sulfiitit. Mä en voi juoda mitään viinejä, siidereitä jne tai naama on kuin litsarikoneessa käytetty.
No pitäisikö pysyä raittiina.