Vierailija

Naamani ei siis punerra silleen tasaisesti, kuten joillain juopoilla ja vanhuksilla, vaan saan sellaista pahan ihottuman näköisiä epätasaisia länttejä sinne tänne, pahimmat kaulan alueelle.

Ja tuntuu todella kuumalta, en tykkää juoda alkoholia tämän takia. Mistähän tämä johtuu?

• ylös 6
  • alas 0

Sivut

Kommentit (29)

Vierailija

Mulle tuli ensin tuollaisia ja jossakin vaiheessa oireet pahenivat. Mulla todettiin alkoholiallergia, mikä on todella harvinaista. Sulla voi johtua samasta syystä tai sitten olet esim. yliherkkä jollekin lisäaineelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Kaikista alkoholijuomistako? Itselläni tuli vastaavia viineistä. Syynä tanniinit. Muista ei tule.

Vierailija

Sulla on alkoholiallergia. Googlaa asian flush. Mulla on sama juttu. Kaiken lisäksi tulee hengitysvaikeuksia ym. Se on harvinaisempaa meillä eurooppalaisilla kuin aasialaisilla, mutta mahdollista. Antihistamiini tuntia ennen juomista voi auttaa.

Vierailija

En joisi alkoholia ennen kuin on tutkittu. Ei kuulosta normaalilta. Olisiko korkea verenpaine, joku verenkiertohäiriö tai jotain maksaan liittyvää.

Hypertensio?

Vierailija

Aineenvaihduntasi toimii niin, että alkoholi jää ensimmäisen aineenvaihduntareaktion jälkeen asetaldehydiksi pitemmäksi aikaa kuin keskivertoihmisillä. Asetalkoholi aiheuttas punoituksen. Johtuu geeneistäsi. Olet alttiimpi alkoholin aiheuttamalle syövälle, eli ei kannata käyttää alkoholia usein. Eli ei ruokajuomana viiniä edes viikoittain. Aasialaisilla on tuosta samaisesta geenistä usein tuplakappale ja hehän eivät kestä alkoholia juuri ollenkaan.

Vierailija

Pitääkö tälläinen tutkia jotenkin? Kukaan ei tunnu ottavan vakavasti, kaikki vaan naureskelevat "juopon naamalleni" jo ensimmäisen siiderin jälkeen, luulevat että johtuu siitä että olen muka humalassa. :/ Polte on lisäksi todella kovaa. En osaa edes kuvitella että lääkärissäkään tätä otettaisiin vakavasti, kun ei kukaan tunnu ottavan.

AP

Vierailija

Mun kaverilla tuli samanlaista, kasvot oli ihan punaisia laikkuja täynnä. Kyllä se silti kaljaa aina kittasi...

Vierailija

Han-kiinalaisten geeni on ehtinyt sinulle asti, eikä maksasi kykene siksi pilkkomaan alkoholista muodostuva asetaldehydiä sitä vauhtia kuin sitä muodostuu. Suojelee myös alkoholismilta, sillä alkoholi aiheuttaa pahan olon.

Vierailija

Olet allerginen. Sinuna varoisin, ettet saa jotain kunnon allergistareaktioita. Mene allergialääkärille.

Vierailija

Sulfiitti allergia? Niitä on nimenomaan siidereissä ja viineissä. Kokeile tuleeko kirkkaista.

Vierailija

Kaulan punoitus tulisi ottaa aina vakavasti. Punoitus + siihen liittyvä kuumotus on merkki allergisesta reaktiosta, jotka voivat kaulan seuduilla olla todella haitallisia, koska alueella on paljon isoja verisuonia ja turpoamisriski on aina olemassa.

Vierailija

Jos ap pelkäät, että sinulle nauretaan, niin hakeudu suoraan päihdekääkärin tai allergialääkärin vastaanotolle. Terveyskeskuksessa sinulle saatetaan nauraa ja sanotaan vaan, että älä juo sitä alkoholia. Kannattaa kuitenkin tutkituttaa asia, koska oireet voivat johtua monesta syystä. Terveisin kolmonen

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Sulfiitti allergia? Niitä on nimenomaan siidereissä ja viineissä. Kokeile tuleeko kirkkaista.

Reaktio on pahin kun juon mietoja ja viiniä, drinkit eivät aiheuta niin kovaa punoitusta. Saan myös miedoista pahoinvointia ja viinistä järkyttävän päänsäryn ja ensimmäisen lasillisen jälkeen.

AP

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Et kai ole käyttänyt mitään lääkkeitä mikä ei sovi alkoholin kanssa

En käytä lääkityksiä eikä minulla ole mitään sairauksia. Edes hormoniaalista ehkäisyä en käytä enää.

AP

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.