Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahaa tekee, kun Prisman pihalla on niin paljon autoja

Vierailija
14.04.2017 |

Eilen ymmärsin, tänään en. Kansan pitäisi äänestää jaloillaan. Esim. Saksassa pärjätään hyvin (on Euroopan suurin maa), vaikka kaupat on pyhinä kiinni.

Kommentit (262)

Vierailija
81/262 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, älkää sitten itkekö sitten kun kirkolliset pyhät eivät ole enää palkatonta vapaata! Itsepä olette sen aiheuttaneet.

Vierailija
82/262 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuin yleisellä tasolla. Toki sairaalat yms. tulee pyöriä, tuskin niiltä kaupankassoiltakaan kysytään, vaan töihin on mentävä. Se että käykö pyhäpäivänä kaupasta ostaan sen mäyriksen, on jokaisen oma arvovalinta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
84/262 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Jumalan viha ilmestyy taivaasta ja kohdistuu kaikkeen jumalattomuuteen ja vääryyteen" Room 1:18

Se on tämä "world ruler" aka Satan, joka ihmisiä viettelee jumalattomuuteen lukemattomin eri keinoin.

Luoja meitä syntisiä armahtakoon! Jeesuksessa Kristuksessa on pelastus.

Hyvää ja armorikasta pääsiäistä kaikille.

No otetaanpa iisisti. Kyllä tässä oli kyse ihan Prismasta eikä Beelsebubista.

Kyllä se Prisma yksi iso Belsebub on.

https://www.s-kanava.fi/web/s-ryhma/uutinen/sok-sijoittaa-fimin-avulla-…

Vierailija
85/262 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Jumalan viha ilmestyy taivaasta ja kohdistuu kaikkeen jumalattomuuteen ja vääryyteen" Room 1:18

Se on tämä "world ruler" aka Satan, joka ihmisiä viettelee jumalattomuuteen lukemattomin eri keinoin.

Luoja meitä syntisiä armahtakoon! Jeesuksessa Kristuksessa on pelastus.

Hyvää ja armorikasta pääsiäistä kaikille.

No otetaanpa iisisti. Kyllä tässä oli kyse ihan Prismasta eikä Beelsebubista.

Vierailija kirjoitti:

Puhuin yleisellä tasolla. Toki sairaalat yms. tulee pyöriä, tuskin niiltä kaupankassoiltakaan kysytään, vaan töihin on mentävä. Se että käykö pyhäpäivänä kaupasta ostaan sen mäyriksen, on jokaisen oma arvovalinta.

Vierailija
86/262 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En taas jaksa ymmärtää sitä, miksi Prisman pitäisi tänään olla kiinni....

Olikos sinulla tänään työpäivä? Tai onko huomenna, sunnuntaina tai maanantaina?

Minä olen koko pääsiäisen töissä. Siksi olenkin iloinen, että Prisma on auki ja pääsen töiden jälkeen käymään normaalisti kaupassa. Esimerkiksi tänään unohdin lapaset työpaikalle, joten bussille mennessä poikkesin Prisman kautta ostamassa uudet. 

KIITOS VALINNANVAPAUS.

PS. Katolinen maa se on Puolakin ja niin vaan siellä on aina joku puoti auki. 

Vierailija
87/262 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työllistävä vaikutus sillä on.

Jos on, miksi niin moni kaupan työntekijä tekee osa-aikaisena hommia vasten tahtoaan?

Tällä on hintoja nostava ja pieniä kauppoja lakkauttaa vaikutus.

Kauppojen osa-aikatyöongelma on kylläkin syntynyt juurikin säännöstelyn aikana, ei sen päätyttyä.

Aukiolon laajentumisella on pitkässä juoksussa hintoja alentava vaikutus. Tilat ovat tehokkaammaassa käytössä ja tehokkuuden nousu alentaa kustannuksia.

Pikkukaupat tietysti kärsii siitä että niillä ei ole ylimääräistä etua aukioloajoissa, kuten ennen. Moni käy mielummin nyt suuressa ja halvemmassa kaupassa, kun ei ole pakko tyytyä pikkukauppaan.

Kaupan aukiolon säätely oli joku omituinen jäänne mennesyydestä, todella hyvä että se vihdoin poistui.

Vierailija
88/262 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on, miksi niin moni kaupan työntekijä tekee osa-aikaisena hommia vasten tahtoaan?

http://www.hs.fi/talous/art-2000002913658.html

"Myös työntekijöiden määrä vähittäiskaupassa lisääntyi vuoden ensimmäisen puoliskon aikana noin 2 500:lla viime vuoden alkupuoliskoon verrattuna. Työtuntienkin määrä kasvoi."

Vierailija
89/262 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauppojen osa-aikatyöongelma on kylläkin syntynyt juurikin säännöstelyn aikana, ei sen päätyttyä.

Aukiolon laajentumisella on pitkässä juoksussa hintoja alentava vaikutus. Tilat ovat tehokkaammaassa käytössä ja tehokkuuden nousu alentaa kustannuksia.

Pikkukaupat tietysti kärsii siitä että niillä ei ole ylimääräistä etua aukioloajoissa, kuten ennen. Moni käy mielummin nyt suuressa ja halvemmassa kaupassa, kun ei ole pakko tyytyä pikkukauppaan.

Kaupan aukiolon säätely oli joku omituinen jäänne mennesyydestä, todella hyvä että se vihdoin poistui.

No tämä! En ymmärrä miten joku voi olla niin pihalla talouden perusteista että kuvittelee aukiolojen laajentumisen nostavan hintoja.

Vierailija
90/262 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse EN ole kaupan alalla. mutta sellaisella alalla kuitenkin, että epäsäännöstä työtä ja töitä aina pyhinä, Joten eli alallani ei tunneta edes jouluja ja juhannuksia.

Joskus itseäni huvittaisi kyllä elää kuin normaalit ihmiset... joten olen alusta asti myös ollut vastaan näitä kaupan vapaita aukiolo aikoja, koska todella ymmärrän ja tiedän nämä haasteet. Ne ihmiset jotka elävät nk. normaalia elämää, eivät todellakaan ymmärrä / tajua miten rankkaa ja repivää voi työ pyhinä joskus olla henkisesti. Mutta jonkunhan nämäkin työt on tehtävä, ja minä olen yksi niistä.

Sitä ei ennen aikanaan kaupat olleet sunnuntaisin auki, ja kaupat meni aikaisin kiinni. Joten mikä ihmeen ongelma tänä päivänä se kauppojen aukiolo aika oikein on?

Miksi ihmiset pitää ylipäätään ajaa työllä loppuun?

Vierailija
91/262 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen ymmärsin, tänään en. Kansan pitäisi äänestää jaloillaan. Esim. Saksassa pärjätään hyvin (on Euroopan suurin maa), vaikka kaupat on pyhinä kiinni.

Kansa äänestää jaloillaan ja käy mielellään kaupoissa aikoina jotka aukiolon säännöstelyn poisto mahdollisti.

Omasta mielestä (asiakkaan tehtynä havaintona) myös perjantain ja lauantain ruuhkat kaupoissa ovat hieman helpottaneet. Asiakaat jakaantuu tasaisemmin eri ajankohtiin.

Hyvä juttu.

Vierailija
92/262 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse EN ole kaupan alalla. mutta sellaisella alalla kuitenkin, että epäsäännöstä työtä ja töitä aina pyhinä, Joten eli alallani ei tunneta edes jouluja ja juhannuksia.

Joskus itseäni huvittaisi kyllä elää kuin normaalit ihmiset... joten olen alusta asti myös ollut vastaan näitä kaupan vapaita aukiolo aikoja, koska todella ymmärrän ja tiedän nämä haasteet. Ne ihmiset jotka elävät nk. normaalia elämää, eivät todellakaan ymmärrä / tajua miten rankkaa ja repivää voi työ pyhinä joskus olla henkisesti. Mutta jonkunhan nämäkin työt on tehtävä, ja minä olen yksi niistä.

Sitä ei ennen aikanaan kaupat olleet sunnuntaisin auki, ja kaupat meni aikaisin kiinni. Joten mikä ihmeen ongelma tänä päivänä se kauppojen aukiolo aika oikein on?

Miksi ihmiset pitää ylipäätään ajaa työllä loppuun?

Vuorotyöhän muuttuu normaalimmaksi, jos kuitenkin pääsee esimerkiksi kauppaan sillloin kun on tarve. Ihmiset on aika hyvin suojattu liialta työltä, ylitöitähän ei saa tehdä kovinkaan paljon ja viikossa pitäisi lähtökohtaisesti olla kaksi vapaapäivää. Vaikka joku paikka on auki 24/7 niin eihän niiden työntekijät silti tee 24 tunnin päiviä seitsemänä päivänä viikossa.

Vierailija
93/262 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh, älkää sitten itkekö sitten kun kirkolliset pyhät eivät ole enää palkatonta vapaata! Itsepä olette sen aiheuttaneet.

Palkatonta?

Vierailija
94/262 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen tässä juuri lähtöä töihin. Kivahan se olisi ollut viettää 4 päivää yhteistä vapaata perheen kanssa, niin harvinaista se on. Tai vaikka matkustaa tapaamaan omia vanhempia ja muita sukulaisia kuten monet tekee.

Jompana kumpana pääsiäisen pyhäpäivistä täytyisi vielä ajella myös sinne lähikaupungin Prismaan, koska lapset tarvitsevat pikaisesti kevätkengät. Omalta kylältä niitä ei saa ja seuraavan kerran olen lasten kanssa yhtä aikaa vapaalla kahden viikon päästä, arki-iltaisin olen kotona 18.30 + illat on täynnä lasten harrastuksia. Kaikki ei tosiaan elä 5 arkipv viikossa 8-16 -elämää.

Vierailija
95/262 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin siellä mitään hyviä autoja on, mazdoja jne

Vierailija
96/262 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se totta, että Suomessa pyhät arkipäiväistyy, jotta voidaan ottaa pyhälisät pois.

Vierailija
97/262 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sit varmaan myös kristittyjen juhlapyhät eli sinulle vapaat päivät pitäisi kieltää vai mitä? :)

Vierailija
98/262 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa tiedän montakin vuorotyöläistä, jotka arvostavat kauppojen aukiolojen vapautumista. Ei tarvitse enää kiirusjalkaa juosta kauppaan ennen sen sulkeutumista vain sen takia, että seuraavana aamuna ei pyhän takia kauppaan pääse, vaikka olisi aikaa. Vuorotyöläiselle pyhät ovat ajallisesti merkityksettömiä. Pyhyys näkyy vain palkkakuitissa, vuorotyöläiselle pääsiäiset ja joulut ovat arkipäiviä muiden joukossa.

Ei todellakaan ole vuorotyöläiselle juhlapyhät arkipäiviä muiden joukossa. Pakko niitäkin on esim. sairaaloissa tehdä, koska ihmisiä ei voi jättää kuolemaan, mutta hyvin harva tekee juhlapyhinä mielellään töitä. Esimerkiksi jouluaatto on päivä, johon ei vapaaehtoisia ainakaan minun työpaikallani löydy ainuttakaan, mutta jokainen joutuu joka kolmas vuosi uhrautumaan. Sekä joulun että pääsiäisen aikaan on useamman viikon lomakieltokin, joten Thaimaan matkat ym. voi unohtaa.

Löytyyköhän jokaiseen kauppaankaan niitä vapaaehtoisia? Epäilen.

No en minä ainakaan mitenkään innosta puhkuen mene pyhäpäivänä töihin, kaupassa siis olen. Joo, rahahaan siitä saa toki, mutta silti. Mutta vuorotyö on vuorotyötä, minkäs tekee.

Vierailija
99/262 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänäänhän on perjantai. Mitä pahaa on käydä perjantaina kaupassa? Tosin yleensä käyn lauantaisin. Ja mitä Saksaan tulee, ei meidän tarvitse kopioida niiden kaikkia virheitä, kuten esim. se typerä kassasysteemi mikä ennen oli Lidlissä. Ajattele: Amerikassa on ihan yleistä, että kaupat on 24h auki.

Kauppoihin varmasti löytyy vapaaehtoisia pyhätyön tekijöitä. Niistähän suorastaan tapellaan eikä niitä riitä kaikille halukkaille.  Itsekin menisin, jos olisin kaupan alalla. Ei kaikkien tarvitse pomppia kirkon tahtiin. Kaupan auki oleminen ei estä kirkkoon menemistä. Kyllä se kirkko on siitä huolimatta auki.

Ei pitäis olla mitään pyhää ollenkaan. Ihan suhteettoman iso osa työssäkäyvistä viettää tänään aivan turhaa vapaapäivää. 

Tuolla on aika hyvä kommentti asiaan. Oli nyt sitten ko. järjestöstä muuten mitä mieltä tahansa. http://vapaa-ajattelijat.fi/blog/2017/04/05/kannanotto-tyoaikalaista/

Vierailija
100/262 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ajattelin käydä vasta huomenna tai sunnuntaina prismassa. Kivaa kun saa ihan itse päättää, eikä mennä hihhulien pyhien mukaan.

Tuntuu ne "hihhulien" pyhät kelpaavan kaikille vapaapäiviksi, jopa ateisteille. Kyllä tulisi parku, kun nämä pyhät poistettaisiin ja työ kutsuisi, kun kansa parkuu jo 6 min. Työajan Lisäyksestä per päivä ja helatorstain vapaasta luopumisesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi