Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahaa tekee, kun Prisman pihalla on niin paljon autoja

Vierailija
14.04.2017 |

Eilen ymmärsin, tänään en. Kansan pitäisi äänestää jaloillaan. Esim. Saksassa pärjätään hyvin (on Euroopan suurin maa), vaikka kaupat on pyhinä kiinni.

Kommentit (262)

Vierailija
41/262 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun Jumalaani ei haittaa se, milloin mä käyn kaupassa. :)

Vierailija
42/262 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ajattelin käydä vasta huomenna tai sunnuntaina prismassa. Kivaa kun saa ihan itse päättää, eikä mennä hihhulien pyhien mukaan.

Voitais lakkauttaa nää tämmöiset pyhät kokonaan ja olla mekin töissä tämäkin aika. Samoin jokaviikkoinen sunnuntai "lepopäivänä" on ihan turha, pidetään vaan virastot ja kaikki muukin auki viikot ympäri. 

Itseasiassa viikottainen lepopäivä on ihan tarpeellinen jokaiselle. Nykypäivänä se päivä ei ole kaikille välttämättä sama.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/262 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä yhtään niitä joilla on pakonomainen tarve käydä kaupassa töidensä jälkeen juuri ennen juhlapäiviä. Nyt kun kaupat on auki niin on paljon parempi käydä rauhassa vapaapäivänä.

Saksan aukioloajat kelpaa, jos kaikki alkoholituotteet tulee vaihdossa marketteihin ilman myyntiaikarajoituksia.

Mahtaako Saksassa kuitenkaan ollaa lakia joka rajoittaa aukioloa?

Voi hyvin olla laki, puoliksi katolinen maa ja sen huomaa joissain asioissa kyllä.

Saksassa kauppojen aukioloajat vaihtelevat osavaltioittain. Mitä etelämmäs mennään, sitä nihkeämpää on.

Vierailija
44/262 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävimme Prismassa, ja täyttä oli. Osa tuotteista oli loppunut, niin valtavasti on myyty ruokia. Pääsiäismunat, hyllyissä oli suuria tyhjiä aukkoja. Leipiä oli mennyt paljon. Olutta myytiin mäyräkoirittain.

Alkoholia ei tarvitse ostaa mäyräkoirittain eikä missään muussakaan pakkausmuodossa. Jos tuotetta ei ole irtomyynnissä niin pakkauksen voi rikkoa ja ostaa haluamansa määrän.

Vierailija
45/262 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En taas jaksa ymmärtää sitä, miksi Prisman pitäisi tänään olla kiinni....

Olikos sinulla tänään työpäivä? Tai onko huomenna, sunnuntaina tai maanantaina?

Minulla on, päivystän koko pääsiäisen eikä haittaa yhtään.

Vierailija
46/262 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ajattelin käydä vasta huomenna tai sunnuntaina prismassa. Kivaa kun saa ihan itse päättää, eikä mennä hihhulien pyhien mukaan.

Voitais lakkauttaa nää tämmöiset pyhät kokonaan ja olla mekin töissä tämäkin aika. Samoin jokaviikkoinen sunnuntai "lepopäivänä" on ihan turha, pidetään vaan virastot ja kaikki muukin auki viikot ympäri. 

Kannatan. Työllisyys lisääntyisi ja palkanmaksukulut vähentyisi, kun ei ole enää perusteita tuplaliksalle. Toki monella alalla palkka pitäisi kompensoida vähän ylöspäin, mutta eipä tarvitsisi enää anoa ketään väkisin töihin, kun lapsetkin voisi olla ma-ti vapaalla koulusta ja käydä la-su tunneilla. Luokkakokoja voisi keventää, kun koulussakäyntiä voisi porrastaa 7 päivään viikossa.

Koulut ympäri vuorokauden nonstop - systeemillä auki. Vuorotyöläiselle helpotus kun voisi synkronoida työt ja koululaisen opinnot.

Vierailija
47/262 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkos sinulla sitten lapsiakaan?

Vierailija
48/262 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On, ja lapsilla isä joka osaa leikkiä, ruokkia ja muutenkin huolehtia jälkikasvustaan.

Vierailija
49/262 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannatan. Työllisyys lisääntyisi ja palkanmaksukulut vähentyisi, kun ei ole enää perusteita tuplaliksalle. Toki monella alalla palkka pitäisi kompensoida vähän ylöspäin, mutta eipä tarvitsisi enää anoa ketään väkisin töihin, kun lapsetkin voisi olla ma-ti vapaalla koulusta ja käydä la-su tunneilla. Luokkakokoja voisi keventää, kun koulussakäyntiä voisi porrastaa 7 päivään viikossa.

Koulut ympäri vuorokauden nonstop - systeemillä auki. Vuorotyöläiselle helpotus kun voisi synkronoida työt ja koululaisen opinnot.

Tuo taas ei ole kovin järkevää ihan terveydellisistä syistä. Mutta koulupäivän alkuja voisi porrastaa aamuvirkkuihin ja niihin, jotka ovat iltapäivällä virkeimmillään. Esimerkiksi teini-ikäisillä on ihan erilainen luontainen vuorokausirytmi, kuin ekaluokkalaisella. Miksi tätä ei voisi hyödyntää maksimaalisen opetuksen laadun parantamisen suhteen? Tai no siis siksi, kun ei ole rahaa. Mutta ajatus on aika kiehtova. Vuorotyöläiselle pitää ehdottomasti maksaa korvausta yötyöstä, koska ihminen on kuitenkin päiväeläin. Muutamien poikkeuksien takia yötyölisää ei ole perusteellista poistaa.

Vierailija
50/262 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa viikottainen lepopäivä on ihan tarpeellinen jokaiselle. Nykypäivänä se päivä ei ole kaikille välttämättä sama.

Suomalaisilla on kaksi vapaapäivää viikossa. Liekkö teille kristityille syntiä lorvailla kaksi päivää joka viikko?

Vierailija
51/262 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta kristittyjen pyhät pitäisi rauhoittaa. Pitkäperjantai ja joulupöivä edes.

Kauppoihin töihin menon pitäisi ainakin olla vapaaehtoista.

Jos menee ostamaan jonkun puuttuvan jutun, niin ok, mutta minusta on outoa, jos joku tekee pitkäperjantaista shoppailupäivän.

Uskonto pitäisi erottaa täysin yhteiskunnasta. Siihen kuuluu myös nämä kissanristiäiset.

Vierailija
52/262 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen ymmärsin, tänään en. Kansan pitäisi äänestää jaloillaan. Esim. Saksassa pärjätään hyvin (on Euroopan suurin maa), vaikka kaupat on pyhinä kiinni.

Olemme vapautuneet kristinuskon ikeestä ja se on hyvä se.Tervetuloa nykyaikaan ap. Älä puutu toisten asioihin, huolehdi jatkossa vain omistasi sillä muuten et pääse taivaaseen.

Vierailija
53/262 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo taas ei ole kovin järkevää ihan terveydellisistä syistä. Mutta koulupäivän alkuja voisi porrastaa aamuvirkkuihin ja niihin, jotka ovat iltapäivällä virkeimmillään. Esimerkiksi teini-ikäisillä on ihan erilainen luontainen vuorokausirytmi, kuin ekaluokkalaisella. Miksi tätä ei voisi hyödyntää maksimaalisen opetuksen laadun parantamisen suhteen? Tai no siis siksi, kun ei ole rahaa. Mutta ajatus on aika kiehtova. Vuorotyöläiselle pitää ehdottomasti maksaa korvausta yötyöstä, koska ihminen on kuitenkin päiväeläin. Muutamien poikkeuksien takia yötyölisää ei ole perusteellista poistaa.

Maailma toimii 24/365. Suomi vaan upottaa itseään syvemmälle näillä yötyölisillä ja sunnuntailisillä. Muualla maailmassa sellaisia ei edes tunneta. Töitä tehdään kun sitä on

Vierailija
54/262 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On, ja lapsilla isä joka osaa leikkiä, ruokkia ja muutenkin huolehtia jälkikasvustaan.

Törkeää sukupuoliolettamista. Voihan se olla äiti tai taisteluhelikopterikin!

Vierailija
55/262 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta kristittyjen pyhät pitäisi rauhoittaa. Pitkäperjantai ja joulupöivä edes.

Kauppoihin töihin menon pitäisi ainakin olla vapaaehtoista.

Jos menee ostamaan jonkun puuttuvan jutun, niin ok, mutta minusta on outoa, jos joku tekee pitkäperjantaista shoppailupäivän.

Eiköhän sinne ole ihan vapaaehtoisiakin tuplapalkalla.

Vierailija
56/262 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisilla on kaksi vapaapäivää viikossa. Liekkö teille kristityille syntiä lorvailla kaksi päivää joka viikko?

En maininnut mitään vapaapäivistä, vaan lepopäivästä kerran viikossa. Siihen ei liity mitenkään uskonto, vaan terveys. Ihmisen keholle ja mielelle on tärkeää rauhoittua edes yhden päivän ajan viikossa. Se päivä ei tarvitse olla kaikille sama nyky yhteiskunnassa.

Vierailija
57/262 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maailma toimii 24/365. Suomi vaan upottaa itseään syvemmälle näillä yötyölisillä ja sunnuntailisillä. Muualla maailmassa sellaisia ei edes tunneta. Töitä tehdään kun sitä on

Se on muualla maailmassa kompensoitu palkalla. Oman terveyden riskeeraus on ihan perusteltu syy lisällepalkalle tai muuten isommalle tuntiliksalle. Ja suomessakin pyhälisät ovat niin kauan perusteltuja, kun suurin osa on vapailla muiden tehdessä töitä. Mutta kannata kaikkien aukiolojen vapautumista niin koulumaailmassa, kuin virastoissakin. Ei ihmisen tarvitse pitää vapaitaan la-su, kun voi ihan hyvin olla ke-to.

Vierailija
58/262 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai onko. Enpä tajunnut, että kaupat on auki.

Olemme uskovaisia, mutta emme vietä mitään juhlapyhiä ja monta kertaa vuosien varrella on päässyt joulut ja pääsiäiset saati pienemmät pyhät yllättämään. Olen siis käynyt ihan kaupan suljettujen ovien takana kääntymässä. 

Nyt kun on miehen työkuvioiden takia tärkeempää seurata kalenteria, niin huomasin varautua näihin pyhiin ja kävin jo eilen kaupoilla. Yritin kattoa neljän päivän setit.

Mutta näköjään en vaan pysty pysyy tän maailman perässä..

Vierailija
59/262 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistatteko kun kehityksen jarrut pelottelivat ennen tätä uudistusta, että taivas putoaa niskaan ym :D toivottavasti uuvatit elävät kuten opettavat ja pysyvät kiltisti pihapuolella, sillä välin kun me muut shoppailemme :)

Vierailija
60/262 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä tekee pahaa? Se kun ei ole vara mennä törsäämään vai? Jos olet jeesususkovainen niin voit mennä kirkkoon rukoilemaan ja pysyä lopun ajan pääsiäisestä sisällä. Nykyaikana ei jeesustelulle pidä antaa liikaa painoarvoa vaan jokaisen on elettävä elämäänsä. Helpoimmalla pääset kun et tunge nenääsi asioihin jotka eivät sinulle kuulu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi