Pahaa tekee, kun Prisman pihalla on niin paljon autoja
Eilen ymmärsin, tänään en. Kansan pitäisi äänestää jaloillaan. Esim. Saksassa pärjätään hyvin (on Euroopan suurin maa), vaikka kaupat on pyhinä kiinni.
Kommentit (262)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistatteko kun kehityksen jarrut pelottelivat ennen tätä uudistusta, että taivas putoaa niskaan ym :D toivottavasti uuvatit elävät kuten opettavat ja pysyvät kiltisti pihapuolella, sillä välin kun me muut shoppailemme :)
Turha itkeä jos Jumala aiheuttaa teidän vuoksi vedenpaisumuksen.
Siinähän itkette kun Herran valittu kansa pääsee veneisiin ja te ette.
Enpä taida noihin veneisiin halutakaan, kiitos vaan. Jos vedenpaisumus tulee niin käyn ostamassa Prismasta uimarenkaan, vaikka pitkäperjantaina jos niikseen tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ajattelin käydä vasta huomenna tai sunnuntaina prismassa. Kivaa kun saa ihan itse päättää, eikä mennä hihhulien pyhien mukaan.
Voitais lakkauttaa nää tämmöiset pyhät kokonaan ja olla mekin töissä tämäkin aika. Samoin jokaviikkoinen sunnuntai "lepopäivänä" on ihan turha, pidetään vaan virastot ja kaikki muukin auki viikot ympäri.
Kannatan. Työllisyys lisääntyisi ja palkanmaksukulut vähentyisi, kun ei ole enää perusteita tuplaliksalle. Toki monella alalla palkka pitäisi kompensoida vähän ylöspäin, mutta eipä tarvitsisi enää anoa ketään väkisin töihin, kun lapsetkin voisi olla ma-ti vapaalla koulusta ja käydä la-su tunneilla. Luokkakokoja voisi keventää, kun koulussakäyntiä voisi porrastaa 7 päivään viikossa.
Koulut ympäri vuorokauden nonstop - systeemillä auki. Vuorotyöläiselle helpotus kun voisi synkronoida työt ja koululaisen opinnot.
Entä jos et saakaan itse valita milloin ne sun työt on ja milloin lapset koulussa? Milloin perheellä on sitten yhteistä aikaa, jos kaikkien vapaat osuvatkin eri päiville?
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla ei ole varaa mennä elokuviin tai ulos syömään.
ap
Maksullista ei kaikki olekaan. Meillä on tänään mm. Pelailtiin paljon lautapelejä ja syöty hyvin (ainekset ostettu eilen). Ja kuunneltu radiota.
Muuten, et ole ap.
Taitaa kaikki kauppojen aukioloa suosivat näin juhlapyhinä olla itse vapaalla tuon neljä päivää. Mutta kaupoissa olevien on oltava töissä. Jos se lähiprisma kerran on muutenkin auki 24h tai ainakin klo 23 asti, niin eiköhän tuolla ehdi käymään ihan arkenakin. Huomenna olisi kaikille auki muutoinkin.
Vierailija kirjoitti:
Muistatteko kun kehityksen jarrut pelottelivat ennen tätä uudistusta, että taivas putoaa niskaan ym :D toivottavasti uuvatit elävät kuten opettavat ja pysyvät kiltisti pihapuolella, sillä välin kun me muut shoppailemme :)
Tämä! Sinkkumieskin yritti näille tolloille selittää maailman lainalaisuuksia, mutta eihän se mee niiden jakeluun..
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Taitaa kaikki kauppojen aukioloa suosivat näin juhlapyhinä olla itse vapaalla tuon neljä päivää. Mutta kaupoissa olevien on oltava töissä. Jos se lähiprisma kerran on muutenkin auki 24h tai ainakin klo 23 asti, niin eiköhän tuolla ehdi käymään ihan arkenakin. Huomenna olisi kaikille auki muutoinkin.
Opiskelijat voi tahkota nyt rahnaa!
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opiskelijat voi tahkota nyt rahnaa!
Sinkkumies
Ker-ran-kin olen Sinkkumiehen kanssa samaa mieltä. Näihin pyhäpäivän vuoroihin ei taatusti tarvitse pakottaa ketään, kun tulee muikeat lisät. Olisipa meikäläisenkin työssä tuollainen mahdollista...
Juu pahaa tekee ku porukka käy kepun kaupassa
Ja aika on pois perheeltä. Ei ne kaikki ole perheettömille opiskelijoita.
Just näin tällä viikolla entisen Prisman myyjän kaupassa ostoksilla. Hän kertoi olleensa vuoden muualla töissä. On mukavaa, kun ei ole iltoja ja viikonloppuja töissä.
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa tiedän montakin vuorotyöläistä, jotka arvostavat kauppojen aukiolojen vapautumista. Ei tarvitse enää kiirusjalkaa juosta kauppaan ennen sen sulkeutumista vain sen takia, että seuraavana aamuna ei pyhän takia kauppaan pääse, vaikka olisi aikaa. Vuorotyöläiselle pyhät ovat ajallisesti merkityksettömiä. Pyhyys näkyy vain palkkakuitissa, vuorotyöläiselle pääsiäiset ja joulut ovat arkipäiviä muiden joukossa.
Vierailija kirjoitti:
Eilen ymmärsin, tänään en. Kansan pitäisi äänestää jaloillaan. Esim. Saksassa pärjätään hyvin (on Euroopan suurin maa), vaikka kaupat on pyhinä kiinni.
Mitä höpiset? Kansahan äänestää jaloillaan.
Todella hyvä, että kaupat ovat nykyään "aina auki", ja ihanaa ettei itse tarvitse ostaa suuria määriä ruokaa. Perustarvikkeet löytyvät aina kotoa (monipuolisesti kasviksia ja hedelmiä, kuivatarvikkeet, mausteet ym.) ja tarvitsee vain ostaa pääruokatarvike(et), kuten esim. kala, liha tai kana. Hyvä etukäteissuunnittelu kannattaa ja nopeasti oppii, miten vähällä saa aikaan terveellistä ruokaa, ja hyvin pärjää vaikka jääkaappi ei ole tupattu täyteen. Ihan kauhistuttaa, jos pitäisi rynniä kauppaan ruuhka-aikana, ja ostaa kärrykaupalla ruokaa.
Itse asiassa tiedän montakin vuorotyöläistä, jotka arvostavat kauppojen aukiolojen vapautumista. Ei tarvitse enää kiirusjalkaa juosta kauppaan ennen sen sulkeutumista vain sen takia, että seuraavana aamuna ei pyhän takia kauppaan pääse, vaikka olisi aikaa. Vuorotyöläiselle pyhät ovat ajallisesti merkityksettömiä. Pyhyys näkyy vain palkkakuitissa, vuorotyöläiselle pääsiäiset ja joulut ovat arkipäiviä muiden joukossa.[/quote]
Ei todellakaan ole vuorotyöläiselle juhlapyhät arkipäiviä muiden joukossa. Pakko niitäkin on esim. sairaaloissa tehdä, koska ihmisiä ei voi jättää kuolemaan, mutta hyvin harva tekee juhlapyhinä mielellään töitä. Esimerkiksi jouluaatto on päivä, johon ei vapaaehtoisia ainakaan minun työpaikallani löydy ainuttakaan, mutta jokainen joutuu joka kolmas vuosi uhrautumaan. Sekä joulun että pääsiäisen aikaan on useamman viikon lomakieltokin, joten Thaimaan matkat ym. voi unohtaa.
Löytyyköhän jokaiseen kauppaankaan niitä vapaaehtoisia? Epäilen.
Minä ainakin käyn kaupassa vain keskiviikoisin klo 13.45-14.15, mielestäni kaupat voisivat olla kaikkina muina aikoina kiinni, koska ei kelläkään voi olla muulloin kauppaan asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Työllistävä vaikutus sillä on.
Jos on, miksi niin moni kaupan työntekijä tekee osa-aikaisena hommia vasten tahtoaan?
Tällä on hintoja nostava ja pieniä kauppoja lakkauttaa vaikutus.
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa tiedän montakin vuorotyöläistä, jotka arvostavat kauppojen aukiolojen vapautumista. Ei tarvitse enää kiirusjalkaa juosta kauppaan ennen sen sulkeutumista vain sen takia, että seuraavana aamuna ei pyhän takia kauppaan pääse, vaikka olisi aikaa. Vuorotyöläiselle pyhät ovat ajallisesti merkityksettömiä. Pyhyys näkyy vain palkkakuitissa, vuorotyöläiselle pääsiäiset ja joulut ovat arkipäiviä muiden joukossa.
Ei todellakaan ole vuorotyöläiselle juhlapyhät arkipäiviä muiden joukossa. Pakko niitäkin on esim. sairaaloissa tehdä, koska ihmisiä ei voi jättää kuolemaan, mutta hyvin harva tekee juhlapyhinä mielellään töitä. Esimerkiksi jouluaatto on päivä, johon ei vapaaehtoisia ainakaan minun työpaikallani löydy ainuttakaan, mutta jokainen joutuu joka kolmas vuosi uhrautumaan. Sekä joulun että pääsiäisen aikaan on useamman viikon lomakieltokin, joten Thaimaan matkat ym. voi unohtaa.
Löytyyköhän jokaiseen kauppaankaan niitä vapaaehtoisia? Epäilen.
On se kaupassakäymisen kannalta.
"Jumalan viha ilmestyy taivaasta ja kohdistuu kaikkeen jumalattomuuteen ja vääryyteen" Room 1:18
Se on tämä "world ruler" aka Satan, joka ihmisiä viettelee jumalattomuuteen lukemattomin eri keinoin.
Luoja meitä syntisiä armahtakoon! Jeesuksessa Kristuksessa on pelastus.
Hyvää ja armorikasta pääsiäistä kaikille.
Vierailija kirjoitti:
"Jumalan viha ilmestyy taivaasta ja kohdistuu kaikkeen jumalattomuuteen ja vääryyteen" Room 1:18
Se on tämä "world ruler" aka Satan, joka ihmisiä viettelee jumalattomuuteen lukemattomin eri keinoin.
Luoja meitä syntisiä armahtakoon! Jeesuksessa Kristuksessa on pelastus.
Hyvää ja armorikasta pääsiäistä kaikille.
No otetaanpa iisisti. Kyllä tässä oli kyse ihan Prismasta eikä Beelsebubista.
Turha itkeä jos Jumala aiheuttaa teidän vuoksi vedenpaisumuksen.
Siinähän itkette kun Herran valittu kansa pääsee veneisiin ja te ette.