Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kauhea suklaariippuvuus, mitä tilalle?

Vierailija
13.04.2017 |

Tiedostan itsekin etten voi jatkaa tällä linjalla, kun mätän vähintään ison levyn suklaata päivässä (+ siihen päälle voi mennä helposti kasa patukoita, suklaakeksejä..). Mikään muu makea eikä herkut tosiaan ole ongelma, ainoastaan suklaata menee. Muutoin syön ihan normaalia ruokaa ja suhteellisen terveellisesti, roskaruokaa vain harvoin. Joka ilta menen huonovointisena nukkumaan, kun on ollut pakko mättää sitä suklaata ihan vain siksi koska sitä on. Ahdistun kun narkki jos kaapissa ei oo odottamassa herkkuja, enkä oo vielä kertaakaan jättänyt lähtemättä kauppaan jos suklaata ei ole :D

Millä terveellisellä tuon suklaan voisi korvata?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieroitusoireet on vain kärsittävä.

Vierailija
2/21 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöly.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedelmillä? Ne on makeita mutta terveellisiä.

Vierailija
4/21 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no ei mulle mitään erityisiä fyysisiä oireita tule jos en syö, mutta ahdistun aivan hirveästi ajatuksesta olla ilman? Tupakankin lopetin aikoinaan kerrasta ilman mitään ongelmaa, mutta tämä ongelma on ihan ylitsepääsemätön! :|

ap

Vierailija
5/21 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin yritä petrata noiden hedelmien syömisen suhteen, niitä en oikeastaan syö ollenkaan! Etenkin kylmät pilkotut hedelmäpalaset vois olla ihan jees.. 

ap

Vierailija
6/21 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen saanut ton päivittäisen 200g levyn vaihdettua viikottaiseen tummasuklaalevyyn. Napsin siitä levystä pahimpaan himoon. Viikonloppuisin sitten ehkä suklaapatukka + karkkipussi tai keksejä.

Ja joo, ei se tumma suklaa yhtä hyvää ole kuin vaikka maraboun minttukrokantti, mutta menettelee. Ja kyllä välillä saatan syödä myös sen tumman suklaan päivässä jos oikein paha himo iskee. 😅

Vierailija
7/21 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin yritä petrata noiden hedelmien syömisen suhteen, niitä en oikeastaan syö ollenkaan! Etenkin kylmät pilkotut hedelmäpalaset vois olla ihan jees.. 

ap

Olin ennen pahassa karkkikoukussa ja söin melkein joka päivä jotain namia. Monena päivänä korvasin lämpimän ruoan ja terveelliset välipalat karkeilla. Sitten joskus päätin vähentää ja myöhemmin lopetin karkin syönnin lähes kokonaan. Korvasin ne hedelmillä ja normaalilla ruoalla. Nyt ostan pienen karkkipussin silloin tällöin kun mieli tekee. Tänä vuonna olen ostanut vain yhden karkkipussin. Syön herkkuja silloin tällöin, pääasiassa jäätelöä. En ole täysin ilman, koska luulen että ennen pitkää repsahtaisin kunnolla. Syön joka viikko vähän jäätelöä tms ja herkuttelu pysyy kurissa eikä oikeastaan edes tee mieli enempää. Jos herkkuja mässyttää joka päivä, niitä on myös pakko saada joka päivä. 

Vierailija
8/21 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et syö kunnon ruokaa tarpeeksi, sinulle tulee nälkä ja paikkaat energiavajettasi sokerilla. Kannattaa siis katsoa kriittisesti läpi koko ruokavaliosi.

Vierailija
9/21 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen saanut ton päivittäisen 200g levyn vaihdettua viikottaiseen tummasuklaalevyyn. Napsin siitä levystä pahimpaan himoon. Viikonloppuisin sitten ehkä suklaapatukka + karkkipussi tai keksejä.

Ja joo, ei se tumma suklaa yhtä hyvää ole kuin vaikka maraboun minttukrokantti, mutta menettelee. Ja kyllä välillä saatan syödä myös sen tumman suklaan päivässä jos oikein paha himo iskee. 😅

Tummasuklaa on kyllä ihan hyvää, se vois tepsiä, mulla kun menee siitä maha hirveän sekasin ja kipeeks jos uskaltautuu syömään kaiken kerralla! :D Kai siitä herkuttelusta välillä nauttiskin, jos pitäis vaikka sen yhden herkuttelupäivän. Nyt vetää levyä suoraan kun leipää eikä oikeestaan ehdi edes maistamaan mitään.. Otampa tuon tummansuklaan testiin ja hedelmät kaveriks :)

ap

Vierailija
10/21 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivatut taatelit, nekin pelkkää sokeria, mutta niistä voi sitten taas vieroittaa itsensä jollain vähemmän makealla ja siirtyä asteittain johonkin terveelliseempään herkkuun.

Vierailija
11/21 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa että sun suklaariippuvuus voi olla henkistä. Missä tilanteessa syöt suklaata? Minkä se korvaa elämässäsi?

Vierailija
12/21 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ehdotan, että vaihdat vahvempiin aineisiin. Jos nyt syöt jotain perussuklaata, niin vaihda tummaan. Voit aloittaa 70% suklaasta, jos et ole tottunut voimakkaaseen makuun. Siitä sitten hiljalleen siirryt vahvempiin, 85% -> 90% ja jos tuokaan ei vielä tepsi, niin 99% suklaa on sitten viimeinen etappi. Tuo 99% on todella jyrkkää kamaa, se ei melkeinpä edes sula suussa, vaan jää kitalakeen kiinni. Mutta yksi pala riittää, ihan pian ei tee toista mieli!

Vierailija
13/21 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun nimenomaan syön hyvin muutenkin, terveellistä ja ravitsevaa ruokaa enkä jätä aterioita välistä. Silti se suklaa on pakko saada, vaikkei tekis varsinaisesti mielikään. Mulla on ahdistushäiriö joka oireilee vähän kaikintavoin ja toi herkuttelupuoli on aika suuri osa sitä. Yritän tässä keksiä vähän terveellisemmän herkuttelumuodon, josta ahistua :D

ap

Vierailija
14/21 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaakao! Ite juon kaakaota oikeasta kaakaosta, siihen steviaa, etten liho ihan muodottomaksi.

Vierailija
15/21 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa että sun suklaariippuvuus voi olla henkistä. Missä tilanteessa syöt suklaata? Minkä se korvaa elämässäsi?

Siis henkistähän se enimmäkseen onkin. Oon syönyt suklaata ihan pienestä pitäen tosi paljon, ja isoja määriä. Vielä enemmän, kun tupakoinnin lopetin. Sillon tää syöminen nous ihan uuteen ulottuvuuteen. Mutta tosiaan oon kärsinyt ahdistushäiriöstä varmaan 15vuotta ja se oireilee milloin mitenkin, arjessa se näkyy just tuona pakkosyömisenä ja  ylihygieenisyytenä lähinnä.

ap

Vierailija
16/21 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedelmillä voi korvata namut.

Vierailija
17/21 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milkan schoko&keks 300 g. On yks mun lemppareista. Ennen sai vain laivoilta, mutta nykyisin on ainakin S-ryhmän kaupoissa. Vielä halpa kilohinta takaa tämän nautinnon. Kahvin kanssa maistuu.

Vierailija
18/21 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaanhimo saattaa kertoa magnesiumin puutteesta, ja siinä tapauksessa pähkinöiden ja siemenien syöminen voi auttaa. Myös magnesiumtabletteja voi kokeilla. Ja tuo vinkki tummempaan suklaaseen siirtymisestä on hyvä, sitä syödessä pienemmästäkin määrästä tulee sellainen olo että nyt olen saanut riittävästi suklaata.

Vierailija
19/21 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dopamiinit nuo aivojen ihanat välittäjäaineet.

Vierailija
20/21 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raakasuklaa, esim. patukkana, kaakaona, smoothieina jne. Voi makeuttaa hunajalla.