Työtön mies ei tee kotitöitä
Eli mies on ollut työtön puoli vuotta, ja nyt on yhtäkkiä lopettanut kotityöt. Ensimmäiset kuukaudet hän jaksoi vielä tiskata, imuroida, pestä pyykkiä jne.. Nyt ainoo homma mitä hän tekee on kaupassa käynti. Itse opiskelen täyspäiväisesti, ja teen 4 työvuoroa viikossa. Tänäänkin kun tulin kotiin, niin oli keittiössä jäätävä tiskivuori odottamassa, ja koko kämppä muutenkin ihan paskainen. Pöydän päällä on edellisenpäivän roskia ja tyhjät kauppakassit. Ei menis kuin korkeintaan minuutti ruokapöydän siistimiseen ja pyyhkimiseen! En odota, että kodin pitäisi olla täysin puhdas kun tuun kotiin, mutta kyllä jotain huomioimista toista kohtaan pitäisi osoittaa. Itse hoidan sitten vapaa-iltoina siivoamisen.
Oon sanonut miehelleni ystävällisesti, huomautellut ja nyt viime aikoina jopa nalkuttanut kun mikään ei mene perille. Muita kohtalontovereita?
Kommentit (28)
Ainakaan oma työttömäni ei kyllä juurikaan laiskottele, vaikkei erityisemmin kotitöitä teekään. Lukee, opiskelee, opettelee koodaamaan jnejne. Kehittää itseään. Pidän sitä paljon, paljon tärkeämpänä kuin roskien lajittelua ja pyykkihuoltoa.
Vierailija kirjoitti:
Ainakaan oma työttömäni ei kyllä juurikaan laiskottele, vaikkei erityisemmin kotitöitä teekään. Lukee, opiskelee, opettelee koodaamaan jnejne. Kehittää itseään. Pidän sitä paljon, paljon tärkeämpänä kuin roskien lajittelua ja pyykkihuoltoa.
Sisko!!!! Nyt hiljaa, saatana! Heti lukemaan Simone de Beauvoiria! Sitten sata kertaa toistat profeettamme Sari Näreen nimen ja anelet häneltä anteeksiantoa!
Vierailija kirjoitti:
Ei itsensä kehittäminen estä kotitöiden tekemistä. Tekee vaikka tunnin päivässä kotitöitä, niin jää 7 tuntia työnhakuun ja itsensä kehittämiseen. + tietysti sun työmatkoihin käyttämä aika vaikka pleikalla pelaamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Olen vissiin sitten natsi, mutta kyllä minä oletan että työtön tekee suurimman osan kotitöistä. Siis tilanteessa, jossa työtön on terve, eikä ole muita velvoitteita tai esim niitä lapsia kotona - siis oikeasti on vaan työtön. Kummasti tosiaan naisten oletetaan tekevän ne kotityöt (tai ainakin suurin osa), vaikka olisi pieniä lapsia kotihoidossa...
Toki jokaisen pitää huolehtia omista jäljistä, viedä omat astiat koneeseen ja pyykit koriin tms.
No näinpä. Siis kuinka paljon kotitöihin ylipäätään menee aikaa kahden aikuisen taloudessa, vaikka tekisikin kaiken yksin. Kaksi tuntia päivässä? Enemmän jos tekee ruuaksi jotain vaivalloista.
Mitä sitten? Jos nykyinen siisteystaso riittää miehelle, mutta ei sulle, se on sun ogelma. Miehen ongelma se ei ole.
Ei kotityöt kuulu miehelle.
Ne on naisten töitä ja naisten velvollisuus, ei mies niihin ryhdy eikä ne hänelle kuulukaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten? Jos nykyinen siisteystaso riittää miehelle, mutta ei sulle, se on sun ogelma. Miehen ongelma se ei ole.
Ja jos miehen tulot ei työttömyyden takia riitä kattamaan puolia menoista, mies voi ottaa vaikka pikavippejä, ei oo ap:n ongelma se.
Kotityöt kuuluvat naiselle. Niin yksinkertaista se on.