Miksi olet estänyt jonkun Facebookissa?
Itse huomasin, että yksi opiskelukaverini, jota pyysin kaverikseni, ei ole hyväksynyt minua, vaan on estänyt minut. Olisipa kiva tietää miksi, kun luulin meidän olevan ihan hyviä kavereita. Meillä ei ollut koskaan mitään riitaa, vaan kävimme yhdessä syömässä ja juhlimassa. En sure asiaa, vaan ihmettelen. Minä en siis näe hänen profiiliaan ollenkaan, mutta kun kirjaudun ulos Facebookista niin löydän hänen profiilinsa. Mitä syitä teillä on ollut estää ihmisiä näkemästä teitä?
Kommentit (41)
Miehen eksän ja aikuiset lapset. Niille ei kuulu mun elämä ja tekemiset ollenkaan.
Estin entisen exäni, koska tiesin sen että en häntä tule saamaan. Yhteiset kaverit muistuttivat hänestä ja tarjosivat jopa kaveriksi. Monien vuosien työstämisen jälkeen tulin siihen johtopäätökseen, haluan aloittaa uuden elämän, enkä kaivella vanhoja. Helpotti omaa pahaa oloa. Tosin silti mietin häntä joka päivä, olihan hän minun elämäni rakkaus.
Muutama mies yrittää pokailla minua. Yritän estämisellä viestittää näille yrittelijöille. Ei kiinnosta. En halua seuraasi. Minua ei voisi vähempää kiinnostaa. Tai suorastaan inhoan heitä. Yök yök.. toivottavasti painuisivat sinne missä ei mitään kasva. .
- Jokaikinen uuno joka on muistanut minua kuvalla alapäästään on estoilla. Koska HYI.
-Yksi eksä, joka uhkasi tappaa.
-Entinen koulukiusaaja, joka jatkoi samaa rataa vielä 10v jälkeen.
Entiset koulukiusaajat. Muutama yritti ottaa sitä kautta yhteyttä. Juu EI kiitos!
Muutama ex
Ja jokunen "ystävä" menneisyydestä.
Exäni. Lähetteli tosi tylyjä yksityisviestejä, stalkkasi keiden kanssa liikun ja ketkä tykkäävät kuvistani ja jutuistani. Näistä sitten muodosti käsityksiään.
Kun sitten aloin seurustella jonkun muun kanssa, niin loukkaavia viestejä ja muuta törkyilyä riitti. Ei sellaista jaksa.
Eräs tyttö on estänyt minut, olimme joskus työkavereita. Tulimme hyvin toimeen, mutta hän päätyi yhteen erään miehen kanssa, jonka kanssa myös minulla oli nuorempana (ennen hänen ja tämän miehen suhdetta) juttua. Molemmat ovat estäneet minut. Eihän siinä mitään, vähän vaan huvittaa, että jos törmättäisiin livenä niin juoksisivatko silloinkin karkuun :D
Minä en jaksanut lukea niitä jaarituksia ja sitä, että hänen kanssaan joutui aina sanaharkkaan ja jankuttamiseen. Olimme aikoinaan tuttavia ihan live-elämässä ja silloinkin tuttavuus hiipui samasta syystä. Nyt kun menin vasta vähän aikaa sitten Facebookiin, hyväksyin hänet ensin kaveriksi, kun en oikein tuntenut käytäntöjä ja kas kummaa, hänen kanssaan jouduin ekaan kärhämään muutaman viikon päästä. Poistin hänet kokonaan kavereistani.
No jos ei tykkää sun some-käyttäytymisestä vaikka siis muuten olette kavereita? mulla yksi sellainen kaveri, luonnossa tosi mukava, mutta somessa päivityksiä & kuvia suoltaa 24/7. ei vaan jaksa.
Vierailija kirjoitti:
No jos ei tykkää sun some-käyttäytymisestä vaikka siis muuten olette kavereita? mulla yksi sellainen kaveri, luonnossa tosi mukava, mutta somessa päivityksiä & kuvia suoltaa 24/7. ei vaan jaksa.
Ei olla oltu somekavereina ollenkaan, koska hän ei hyväksynyt kaveripyyntöäni. Näistä selityksistä mitä edellä tuli en saanut samaistumiskokemusta, koska olin tämän minut estäneen ihmisen kanssa hyvissä väleissä opiskeluaikana, tai ainakin itse luulin niin. Ehkä hän ei pitänytkään minun seurastani niin kuin minä hänen seurastaan.
ap
Minä olen estänyt kaikki, minä päätän kenet kutsun, en halua keneltään muulta viestejä...vähän sama kuin en halua että minulle jotkut tuntemattomat soittelee....jos en tunnista numeroa en vastaa...saavat jutella vastaajan kanssa ja palaan asiaan vain jos on tarpeen. Johtuu osin ammatistani...mutta tekisin samoin vaikka olisin kaupan kasalla töissä
Yhden ystäväni joka puhuu koiristaan kuin lapsistaan: Tänään mussu ajatteli: onpa herkullinen luu, lurpsis! Ja söi kaiken reippaasti! Ja Tassu vastasi: minäkin haluan, minulle kans!! No tokihan mammalta riitti molemmille:)
K-U-V-O-T-T-A-V-A-A!
Yksi harrastuskavereiden kautta saamani miespuolinen fb-kaveri esti minut kun poistin hänen ylistyskommenttejaan jostain profiilikuvastani ja vastasin hänen ihastuneeseen yksityisviestiinsä, etten ole kiinnostunut mistään romantiikasta hänen kanssaan.
Joku muukin mies jonka olen peräti tavannut ja joka oli kavereissani taisi minut estää... olimme eri mieltä jostain asiasta, ei siinä riidelty tai mitään.
Itse estin hyvän kaverini ystävän joka pyysi minua fb-kaverikseen ja hyväksyin pyynnön, mutta ahdistuin kun hyvin pian hän alkoi kommentoida ja peukuttaa jokaikistä asiaa minkä sanoin facebookissa. Koko oma seinäni oli täynnä hänen peukkujaan, hymiöitään ja kommenttejaan ja minulle tuli pakokauhu.
Joku aikoinaan samassa lukiossa ollut nainen lähetti minulle aina uuden kaveripyynnön kun hylkäsin entisen. Emme tunteneet toisiamme kuin hyvänpäiväntuttuina, en halunnut häntä faceeni, koska ei ymmärtänyt etten halua niin estin.
Käyttäjä4030 kirjoitti:
Ei tästä vastauksesta nyt ole sinulle apua, mutta vastaan silti.
- Olen estänyt yhden eksäni kaikkine sukulaisineen, koska en jaksanut sitä vuosienkin jälkeen jatkunutta pommittamista haukkumisyksäreillä. Näihin ei siis auttanut vastaamattomuus tai mikään, vaan viestejä vain tuli ja tuli ja ne olivat kilometrin pituisia.
- Muutama miespuolinen kaverin kaveri on joskus innostunut pommittamaan yksärillä yksipuolista kiinnostustaan. Kun olen torjunut nämä (kohteliaasti!), on alkanut jankutus ja nimittely, joista ei ole tullut loppua millään. Yhteensä näitä tapauksia on nyt ollut neljä ja kaikki olen joutunut estämään ihan siksi, etteivät osaa lopettaa haukkumista.
- Jokunen täysin tuntematon mies on keksinyt lähettää haukkumista ja raiskaustoivotuksia, kun olemme olleet jossakin ryhmäkeskustelussa eri mieltä aiheesta. Nämä laitan estolistalle heti tavatessa, eipä tarvitse sitten ryhmässäkään enää toisen kommentteja lukea.
- Minut on estetty. :) Kaksi entistä kaveria, joiden kanssa laitoin välit poikki, estivät minut Facebookissa sen jälkeen kun olin itse poistanut heidät kaverilistaltani. En oikein hahmota logiikkaa tässä, aika varmasti minusta ei heille mitään harmia tule olemaan kerran itse halusin lopettaa ystävyyden? Mutta noh, eipä asia elämääni mitenkään liikuta.
Sori mutta vaikutat aika draamakuningattarelta.
Ja ehkä nuo entiset ystävät estivät sinut ihan syystä? Ja jos kerran tiedät että estetty on, niin ilmeisesti olet jotenkin yrittänyt jälkikäteen heitä stalkata?
Itsellä ei mitään hajuakaan onko joku minut estänyt mutta tuskin on.
Itse olen estänyt yhden miehen joka pommitti viesteillä.
Estän profiileja joilla on feikkinimi, feikkitiedot tai rasistisia päivityksiä/kommentteja.
Vierailija kirjoitti:
Tuossahan luulisi riittävän, että ei seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä4030 kirjoitti:
- Olen estänyt yhden eksäni kaikkine sukulaisineen, koska en jaksanut sitä vuosienkin jälkeen jatkunutta pommittamista haukkumisyksäreillä. Näihin ei siis auttanut vastaamattomuus tai mikään, vaan viestejä vain tuli ja tuli ja ne olivat kilometrin pituisia.
- Muutama miespuolinen kaverin kaveri on joskus innostunut pommittamaan yksärillä yksipuolista kiinnostustaan. Kun olen torjunut nämä (kohteliaasti!), on alkanut jankutus ja nimittely, joista ei ole tullut loppua millään. Yhteensä näitä tapauksia on nyt ollut neljä ja kaikki olen joutunut estämään ihan siksi, etteivät osaa lopettaa haukkumista.
- Jokunen täysin tuntematon mies on keksinyt lähettää haukkumista ja raiskaustoivotuksia, kun olemme olleet jossakin ryhmäkeskustelussa eri mieltä aiheesta. Nämä laitan estolistalle heti tavatessa, eipä tarvitse sitten ryhmässäkään enää toisen kommentteja lukea.
- Minut on estetty. :) Kaksi entistä kaveria, joiden kanssa laitoin välit poikki, estivät minut Facebookissa sen jälkeen kun olin itse poistanut heidät kaverilistaltani. En oikein hahmota logiikkaa tässä, aika varmasti minusta ei heille mitään harmia tule olemaan kerran itse halusin lopettaa ystävyyden? Mutta noh, eipä asia elämääni mitenkään liikuta.
Ja ehkä nuo entiset ystävät estivät sinut ihan syystä? Ja jos kerran tiedät että estetty on, niin ilmeisesti olet jotenkin yrittänyt jälkikäteen heitä stalkata?
No ei :D
Asia selvisi sillä lailla, että yhteisten tuttujen seinällä keskustellessa ketjusta puuttui kommentteja ja viitattiin näihin kavereihin joskus nimilläkin, enkä siis nähnyt heidän kirjoituksiaan. Enpä muuten varmaan olisikaan tietoinen. Ihan takuulla saavat minun puolestani rauhassa Facebookissa olla, kiinnostus on reippaasti pakkasella.
Miten olen sinun mielestäsi drama queen, kerran en edes vastaa noihin haukkumisviesteihin mitään?
Oon estäny exäni - syy on se, että kyllästyin siihen että hän aina uudelleen (n. 3 vuoden ajanjakso) poisti mun face-kavereistaan, sitten pyysi taas uudestaan kaveriksi, sitten poisti, pyysi, poisti....you get it.... kyllästyin hommaan ja blokkasin tyypin.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä4030 kirjoitti:
Meinasin myös laittaa, että estoja suuntaan ja toiseen, tulee mieleen että 100 pskakärpästä ei voi olla väärässä...