Tosi kiva, pankit menny kiinni klo 13, avainlukulista loppu ja kaikissa automaateissa lukee suljettu
Ei hajuakaan tilin saldosta. Miten voi olla tällainen tilanne että joka paikka on kiinni ja tunnusluvutkin loppu
Kommentit (65)
Onko tämä OP-tunnuslistatrollaaja joku uusi AV-hullu? Ainakin viides aloitus tänään tästä aiheesta.
Ja kannattaa vaihtaa pankkia, niin ei tarvita tuollaisia listoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viikko sitten lähetetty uusi lista eikä vieläkään tullut. Olen sitten koko pääsiäisen ilman rahaa. Onko tosiaan kaikki pankkiautomaatit suljettu?
Miksi ne olisi suljettu? Asutko jossain peräkylällä missä on yksi automaatti kiinni?
Sinkkumies
En ole ap, mutta ainakin Turun keskustan kaikki automaatit ovat jostain syystä kiinni. Lähimmät toimivat automaatit ovat Naantalissa.
Ja kyllä edelleen on käteisen tarvetta, esim. lasten mukana pitää lähettää muutama euro kouluun, tai osallistua parilla eurolla työkaverin lahjakeräykseen.
Mistäköhän kaupasta saa muka sellaisen kuitin mistä näkee tilin saldon? Paskanmarjat!
Etsi toimiva automaatti, ota yhteyttä pankin puhelinasiakaspalveluun (luulisin, että on vielä auki), nosta rahaa kaupan kassalta, maksa ostokset kortilla (jos maksu menee läpi, tilillä tarpeeksi katetta). Onhan näitä vaihtoehtoja.
Vierailija kirjoitti:
Onko vielä ihmisiä, joilla ei ole kännykässä pankkisovellusta? :O
En myöskään ymmärrä että on olemassa aikuisia, joilla ei ole mitään hajua siitä, onko käyttötilillä rahaa vai ei..
Minulla on peruskännykkä enkä kaipaa mitään älyvempaimia, joilla tavallisen puhelun soittaminen on hankalaa. Ei siis ole pankkisovellusta kännyssä, eikä tule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pankkien sulkeutumisesta klo 13 on tiedotettu. Ei tullut yllätyksenä.
Vuosikymmeniä menneet kiinni klo 13 helatorstaina ja uuden vuoden aattona. Siis vuosiKYMMENIÄ. Pakko olla provo.
P.s. Mobilipankissa ei tunnarit lopu...
Ps. miten tämä päivä liittyy millään tavalla helatorstaihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko vielä ihmisiä, joilla ei ole kännykässä pankkisovellusta? :O
En myöskään ymmärrä että on olemassa aikuisia, joilla ei ole mitään hajua siitä, onko käyttötilillä rahaa vai ei..Minulla on peruskännykkä enkä kaipaa mitään älyvempaimia, joilla tavallisen puhelun soittaminen on hankalaa. Ei siis ole pankkisovellusta kännyssä, eikä tule.
No sitten voit ravata automaatilla. Elämä on täynnä valintoja. Ei kenenkään pakko ole tuollaista ladata, mutta helpottaa kummasti elämää. Katsos tekniikka kehittyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viikko sitten lähetetty uusi lista eikä vieläkään tullut. Olen sitten koko pääsiäisen ilman rahaa. Onko tosiaan kaikki pankkiautomaatit suljettu?
Miksi ne olisi suljettu? Asutko jossain peräkylällä missä on yksi automaatti kiinni?
Sinkkumies
En ole ap, mutta ainakin Turun keskustan kaikki automaatit ovat jostain syystä kiinni. Lähimmät toimivat automaatit ovat Naantalissa.
Ja kyllä edelleen on käteisen tarvetta, esim. lasten mukana pitää lähettää muutama euro kouluun, tai osallistua parilla eurolla työkaverin lahjakeräykseen.
Käteistä saa nykyään lähes jokaisen paikan kassalta. Saldotiedot ovat ainoat mitkä jäävät nyt pimentoon, jos ei ole tunnuslukuja jäljellä ja automaatit kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuosikymmeniä menneet kiinni klo 13 helatorstaina ja uuden vuoden aattona. Siis vuosiKYMMENIÄ. Pakko olla provo.
P.s. Mobilipankissa ei tunnarit lopu...Tänään ei ole helatorstai, tänään ei ole mikään pyhäpäivä.
Tänään on helatorstai ja pankit ovat sulkeneet ovensa kello 13. Olen ollut vuosikymmeniä töissä vakuutusyhtiössä ja myös ne sulkivat ovensa helatorstaina ja uudenvuoden aattona klo 13. Oli mukavaa katsella, kuinka ihmiset lukivat toimiston ovesta lappua aukioloajoista ja poikkeamista ja kiskoivat samalla kahvasta. Ei mennyt jakeluun, ettei ovi todellakaan enää ollut auki.
Miks hitossa pankit on noin aikasin menneet kiinni?! Onhan kaupatkin nykään 24/7 auki, miksei pankit vois olla vaikka 18 asti auki?
Vierailija kirjoitti:
Listan loppumisesta ilmoitetaan hyvissä ajoin.
Kai se nyt näkee ihan omin silmin?
Vierailija kirjoitti:
Miks hitossa pankit on noin aikasin menneet kiinni?! Onhan kaupatkin nykään 24/7 auki, miksei pankit vois olla vaikka 18 asti auki?
Veikkaan, että kiirastorstaina ei ole ihan mahdottomasti asiakkaita iltapäivästä.
Ja muutenkin asiakkaita käy pankissa erittäin vähän. Itse en ole pankissa käynyt kertaakaan viimeisen neljän vuoden aikana.
Ainakin Nordean verkkopankissa tilin saldon voi tarkistaa käyttämättä tunnuslukuja. Onnistuu siis ihan perinteisessä verkkopankissa pöytäkoneella, ilman mitään älyvehkeitä. Tämän edellytyksenä on, että asettaa itselleen salasanan tällaista käyttöä varten. Tunnusluvut eivät Nordean tapauksessa ole koskaan loppuneet kesken, ja kohtapuoliin vaihdan tunnuslukulaitteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuosikymmeniä menneet kiinni klo 13 helatorstaina ja uuden vuoden aattona. Siis vuosiKYMMENIÄ. Pakko olla provo.P.s. Mobilipankissa ei tunnarit lopu...
Tänään ei ole helatorstai, tänään ei ole mikään pyhäpäivä.
Tänään on helatorstai ja pankit ovat sulkeneet ovensa kello 13. Olen ollut vuosikymmeniä töissä vakuutusyhtiössä ja myös ne sulkivat ovensa helatorstaina ja uudenvuoden aattona klo 13. Oli mukavaa katsella, kuinka ihmiset lukivat toimiston ovesta lappua aukioloajoista ja poikkeamista ja kiskoivat samalla kahvasta. Ei mennyt jakeluun, ettei ovi todellakaan enää ollut auki.
Suksi nyt jonnekin. Tänään on kiirastorstai, mutta silloinkin pankit menevät klo 13 kiinni.
https://www.suomenpankki.fi/fi/raha-ja-maksaminen/pankkivapaapaivat/
https://fi.wikipedia.org/wiki/Helatorstai
Ei nyt ole näin vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuosikymmeniä menneet kiinni klo 13 helatorstaina ja uuden vuoden aattona. Siis vuosiKYMMENIÄ. Pakko olla provo.P.s. Mobilipankissa ei tunnarit lopu...
Meilläpäin tänään on vasta kiirastorstai, mutta ehkä te olette todellisia edelläkävijöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään on KIIRASTORSTAI!!!! Mutta joo, kyllä kiirastorstaisinkin on mennyt pankit aina aikaisemmin kiinni, ei mikään uusi juttu.
Minä sain Nordealta onneksi tunnuslukulaitteen, niin ei tarvitse enää leikkiä paperisten tunnusten kanssa. Älypuhelinta en omista. Automaateista en osaa sanoa missä toimii ja missä ei, kun minun ei tarvitse nyt pyhinä mihinkään liikkua ja muutenkin maksan lähes aina kortilla. Tilini saldon pidän ajantasalla muistissani, eikä koskaan tule tilannetta etten tietäisi paljon tililläni on rahaa.
(Helatorstai on vuotuinen kristillinen juhla, jota vietetään 40. päivänä pääsiäisestä Kristuksen ylösnousemuksen muistoksi.
Koska pääsiäinen on vuosittain eri päivämäärällä, myös helatorstain ajankohta vaihtelee vuosittain.
Vuonna 2017 helatorstai asettuu kalenterissa päivämäärälle 25.5.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Listan loppumisesta ilmoitetaan hyvissä ajoin.
Siis kuka ilmoittaa? Minulle pankki on aina lähettänyt omatoimisesti uuden listan ennen edellisen loppumista, hyvissä ajoin kyllä.
Minulla tulee verkkopankkiin kirjautuessa ilmoitus, kun avainlukulista alkaa olla lopuillaan. En muista tarkasti montako lukua on jäljellä siinä vaiheessa kun ilmoitus tulee.
Uusi lista lähetetään minullekin automaattisesti.
Vierailija kirjoitti:
Ei hajuakaan tilin saldosta. Miten voi olla tällainen tilanne että joka paikka on kiinni ja tunnusluvutkin loppu
Ennakointi, anyone? Tsekkaa sanan merkitys sanakirjasta, lienee sulle uusi tuttavuus.