Kaveri oli käymässä lapsensa anssa. Lapsi satutti kätensä esillä olleeseen veitseen. Lapsen äiti sätti minua
Tuntui vähän pahalta, kun minusta vanhemman täytyy itse katsoa jälkikasvunsa perään. Minun luonani ei ole lapsiturvallista eikä varmaan tule koskaan olemaankaan. Miksi syyttää muita, kun ei se lapsi minun vastuullani ole?
Kommentit (6)
Tuskin se veitsi oli kuitenkaan keskellä olkkarin pöytää joten äidin oma vika jos ei vahdi muksua eikä opeta ettei veitsiin kosketa...ei kotona eikä kylässä.
Unohda!
Äidin vika.
Jos sinulla ei ole lapsia tai lemmikkejä, miksi ihmeessä vaivautuisit siirtämään kaikki vaaralliset esineet talteen? Kuten joku jo sanoi, tuskin tahallasi jätit veitsen keskellä olkkarin pöytää ihan vain kiusataksesi. Olisi äiti katsonut lapsensa perään. Kyllä minulle oltiin jo ihan parin vuoden ikäisenä opetettu, ettei toisten tavaroihin saa koskea ilman lupaa.
Unohda moitteet, et tehnyt mitään väärää.
Toki sinun koti ja sinun sääntösi. Itselläni on äärimmäisen epälapsekas koti. Silloin kun kaveri muksunsa kanssa tulee käymään, niin siirrän tavaroita pois lapsen ulottuvilta ja pidän esimerkiksi ne veitset piilossa. Johtuen ihan siitä, että en halua kenenkään satuttavan itseään ollessaan luonani vieraana. On myös miellyttävämpää keskustella ystävän kanssa, kun ei tarvitse kummankaan olla sydän syrjällään uteliaan muksun takia.
Ehkä ystäväsikin oletti, että sinua sen verran kiinnostaa keskustella hänen kanssaan, eikä hänen tarvitsisi vahtia muksuaan haukkana, jolloin siitä keskustelusta ei tule yhtään mitään. Itse olet kuitenkin suostunut vieraat kotiisi ottamaan. Olisitte voineet tavata vaikka ystäväsi luona tai jossain ulkona.
Pelästyneenä sitä voi tulla sanoneeksi jotain äkkiväärää.
Ei ollut sinun vikasi.Mitäs ei katsonut Pirkko-Petterinsä perään