Uskallatteko ottaa pankin tunnuslukusovelluksen kännykkäänne?
Minä en, kun kännykän tietoturvasta tuntuu löytyvän koko ajan jotain aukkoja.
(Minulla on tietokoneen mukana tullut mc afee -turvaohjelma kyllä kännykässä nyt, mutta niitä sai vain muutaman siinä mukana ja seuraavaan kännykkään ei enää riitä. Tarttis ostaa sitten erikseen. Ja oli muuten se ohjelma todella vaikea asentaa. Kysyi kamalan paljon mitä kummallisempia kysymyksiä. Lopulta Gigantin neuvontapisteessä autettiin ja selläkin meni todella kauan siltä digineuvojalta.
Ei tosiaan mitään mahdollisutta osata itse asentaa tietoturvaohjelmaa.)
Mutta siis se kysymykseni: lataatteko kännykkään sen avainlukukortin, vai otatteko erillislaitteen.
Kommentit (8)
Ollut käytössä jo pitkään puhelimessa...
Nordea....
Ihan samalla tavalla läppäri,pöytäkone,tabletti.. voidaa "kaapata"
Kuin puhelin.
Tuota oon miettinyt itsekin. Mulla on Nordean sovellus. Periaatteessa joku vakoiluohjelma vois urkkia naputtelun, joka toistuu aina samana. Kortissahan numerot vaihtuu.
Hankala on, monta kertaa maksaminen ensin onnistuu, mutta vahvistaminen ei. Vaihdan siihen pikkulaitteeseen.
Poikani kadotti puhelimen; mikä sotku!
Paremmassa turvassa se tieto on siellä sun kännykässä kuin lompakossa tai pöytälaatikossa. Eli päästäkseen sun kännykän tietoihin, pitäisi jonkun hakkerin päästä asentamaan vakoiluohjelma sun puhelimeen. Ja jos ei puhuta tiedustelupalveluista, niin käytännössä tämä vaatii kuitenkin fyysisen pääsyn sun puhelimelle eli jonkun pitäisi saada sun puhelin auki, ladata sinne ohjelma ja antaa sille lupa seurata puhelimen tapahtumia. Helpompi on varastaa lompakko.
On asennettu ja käytössä. Tosin tiedostan, että hakkerit ja varkaat ovat yleensä yrityksiä fiksumpia. Aika näyttää...
En aio ottaa, jotenkin ei tunnu luotettavalta. Lähettökööt sen lukulaitteen, sopii mulle. Kunhan ei tarvitse olla riippuvainen puhelimesta, joka voi hävitä tai jäädä jonnekin tai varastaa. Miltäs sitten pääset käsiksi tiliisi ennen kuin asia on selvitetty? Eivät osanneet tuohon vastata edes Nordeassa, jossa minulle sovellusta tyrkytettiin.
Ei koska kännykän akkuun lähetetään virus ja se kuumenee ja lopulta räjähtäää!
Luotan androidiini, en pelkää.