Mikä on lempiruokasi nakkikioskilla? Mitä niissä edes myydään?
Lihapiirakkaa, makkaraperunoita? Makkaraperunoissa eri variaatioita, voi valita myös lihapullilla tai kananugeteilla.
Jotain salaattiakin jossain myydään, ja toki porilaisia (en ole maistanut, ei kuulosta herkulliselta).
Kommentit (23)
Narkkarilta ostetaan lihapiirakka, jonka välissä on kaikki täytteet sekä nakkeja ja paistettu muna.
Hampurilaisten taso vaihtelee paljon. Osalla narkkareista on todella herkullisia, melkein tulee kyyneleet silmiin kun syö. Sitten osassa myydään todella järkyttäviä hampurilaisia, joiden syöminen tuntuu terveydelle haitalliselta eikä makukaan palvele suuta.
Hörähdin edellisen kommentin narkkarille. :D
Snägältä ostan yleensä aurajuustohampparin tupla aurajuustolla, ilman ananasta ja naudanlihapihvillä sekä makkaralla, harvoin syön hampurilaista mutta silloin kun syön haluan oikean burgerin enkä mitään liukuhihna hesemättöä.
Yleensä lihapiirakka kahdella nakilla, ketsupilla, kurkkusalaatilla sekä sipulilla.
Joskus Kouvolasta - ohikulkumatkalla tuli poikettua - sai eräältä grillilta Tornionmäkeläisen - lihis paikallisella katajasavumakkaralla, mutta ko makkaran valmistus loppui ja loppui se(kin) harrastus siinä kaupungissa...
Itseäni inhottaa aina ne "talon erikoiset", joissa on sekaisin kaikki eri perunavaihtoehdot ja kaikki lihat. Sitten on vielä tuupattu kylkeen kaikki ananasrenkaasta kananmunaan ja jalapenoihin. Myös hampurilaisista löytyy vastaavia hirviöitä, joiden korkeus lähentelee puolta metriä ja välissä on kaikki mahdollinen.
Tuntuvat ihan kioskin pitäjien keskinäisiltä vitseiltä. Kai noita joskus joku "äijä" ostaa todistellakseen miehisyyttään.
Porilainen on ehdottomasti lemppari.
Nakkarilta ostetaan hotdog kahdella nakilla ja ranskalaisilla ja se on tietenkin MSG.
Mä ostan juustoporilaisen, ollut aina mun suosikki. Kaikilla mausteilla.
Paikallisen grillinpitäjän krapulantappomätön.
Jättilihapiirakka jonka välissä on 2 paistettua munaa, 200g sinistä lenkkiä,2x 100g pihviä, balkanmakkaraa, ananasta, homejuustoa, juustoraastetta, majoneesia, kurkkusalaattia, ketchuppia. Kyljessä isot ranskalaiset (n.500g)
Kyllä, syön koko annoksen kerralla yksin vaikka olen pienikokoinen nainen :D
Lähigrillillä oli sellainen hamppari kuin Henry 47. Pitkä sämpylä kahdella pihvillä ja paistetulla paprikalla. Siihen ketsaa, sipulaa ja valkosipulikastiketta niin ai jai!
Kuka muistaa renut, siis Oulussa. Myytiin aikoinaan asuntovaunusta.
Vierailija kirjoitti:
Paikallisen grillinpitäjän krapulantappomätön.
Jättilihapiirakka jonka välissä on 2 paistettua munaa, 200g sinistä lenkkiä,2x 100g pihviä, balkanmakkaraa, ananasta, homejuustoa, juustoraastetta, majoneesia, kurkkusalaattia, ketchuppia. Kyljessä isot ranskalaiset (n.500g)
Kyllä, syön koko annoksen kerralla yksin vaikka olen pienikokoinen nainen :D
Herra siunaa ja varjele :D
On varmaan mielenkiintoisen hajuinen kakka seuraavana aamuna.
Mä otan silloin hyvin harvoin kun snägärillä käyn peurus makkaraperunat kaikilla mausteilla :D
Pitäs käydä usemminkin mutta kun niissä käy vaan kännissä ja silloin muistaa vaan mäkkärin :D
Lihis grillimakkaralla ja kaikilla mausteilla.
Pekoni ristet kaikilla mausteilla. Saatavilla Tampereella viikonloppuöisin siirrettävästä kioskista, joka yleensä majailee Hämeenkadun ja Kuninkaankadun risteyksessä. Ei maksa paljon, maukas ja täyttävä.
Makkaraperunat tai muna-ananashampurilainen, kiitos! Ja kaikilla mausteilla. Juomaksi puolen litran maito (juodaan suoraan tölkistä)
Isot ranskalaiset aurajuustolla, kurkkusalaatilla, ketsupilla ja valkosipulikastikkeella. Tai vaihtoehtoisesti juustoburger, joskin niiden laatu vaihtelee eri paikoissa niin paljon että en uskalla "vierailta" kojuilta ottaa :D
En ole vuosiin käynyt, enkä edes muistanut snagareiden olemassa oloa.. vasta kun oli lapsella kisat Korsossa tuli nostalginen fiilis. Niitä on vielä! Silloin en syönyt mitään, ehkä seuraavalla kerralla.
Lapsena söin tuplaporilaisen tai lihiksen parilla nakilla.
Lihiksessä olin tarkka. Piti olla ohraa täytteessä, ei riisiä.
Fetaranskalaiset :)