Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

** ELOKUISET viikolla 28 ja 29**

07.07.2008 |

Viime viikon turinat: http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&_forum_WAR_perhe…

Viime vuonna tähän aikaa oli jo aika kookas olo.. Ja muutama eka elokuinen jo syntynyt. Aika on mennyt hurjaa vauhtia. Hassulta tuntuu kohta jo juhlia 1 vuotiaita.

Nani, oletko testannut?? Täällä alkaa uteliaisuus vallata mieltä..

Laitoin muuten kahden viikon pinon, kun kesä taitaa olla muutenkin hiljaisempaa kirjoittelun suhteen. Lämpenisi ilmat edes, että tuntuisi kesältä. Sentään vettä ei ole satanut niin rankasti kuin viikko sitten. Jotain positiivista.

Västis

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
13.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko viikonloppuna en oo tänne päässyt,joku vika sivuissa.ja nyt tämä teksti näkyy mulla megasuurena, ja @mona@lla taas pienenä.jahka tämä nyt paremmalta tuossa näyttää kun saan tekstin valmiiksi.

nukkuuko täällä joku elokuinen jo vaan yhdet päikyt?

meillä ei.mutta esikoinen jollain konstilla siirtyi niihin 1v2kk iässä.en vaan muista miten.kai sitä jotenkin vaan itse venytin...

meillä tarvitaan ehdottomasti kahdet unet.jonkin sortin protestia on kyllä ilmassa ja nukahtaminen ei käy ihan niks naks,vaan raivon kanssa,mutta ihan tattista väsynyttä kauraa on aina 3t valvomisen jälkeen.ja nukkuu 1-1,5tuntia aamupäivällä ja iltapäivällä.

välillä on ihme vinkupäiviä.tänään taas sellainen että tuntuu että kaikki on hällä päin mäntyä.oikein tiuskaisin päivällä että kilju siinä sitten,minä syön ainakin rauhassa ja käyn ihan ite vessassa.ja voi sitä huutoa.ei oo edelleenkään mikään maailman helpoin tapaus,eli ei viihdy itsekseen,tai ihmettele mitään pitkiä aikoja itsekseen.joka paikkaan tunkee ja menee,kaikki laatikot avaa,ja kaikki tyhjentää.

sen puolen ihan ok kun esikoinen on kyllä niin samasta puusta ollut veistetty kun olla ja voi.meillä ovat olleet aivan samanluontoiset kokoajan.

esikoisella 5v on 12v serkkupoika kylässä yötä ja on ollut niin onnensa kukkuloilla kun vaan olla ja voi.ja on meillä ihan kaikilla ollut mukavaa.mä nyt automaattisesti olen tuon pikkumiehen viihdyttäjänä.mies on saanut olla poikien kanssa puuhissa mm.mingolfaamassa ja kalastamassa...

huomenn menen lasten kanssa vanhempieni mökille päiväksi.ja esikoinen jää sinne yhdeksi yöksi ainakin.hän nyt varmaan luuhastaisi vaikka viikon siellä,mutta mulla tuppaa olemaan tylsää jo ilman häntä =) parin viikon päästä pääsee sitten uudelleen yökylään.

mä oon ostanu alesta isot kassit lasten vaatteita syksyksi =) en siis rievun riepua itelleni.ohhoh.oon kyllä niin shoppailija että sitä mä voisin tehdä joka päivä =).onneks tulee toi raha vastaan ettei tuota ihanaa voi tehdä enää tämän kitkuttelun alkaessa pikkuhiljaa. (tuli meinaan lomarahat töistä,enkä muistanut moista,joten ensi kuussa vasta alkaa tuo "köyhyys" )

mites te muut teette lasten kanssa syksyn tullen,te jotka ootte kotona? kerhoja,muskareita?

meillä 5v on kaks kertaa viikossa seurakunnan kerhossa.ja sitten hänellä on harrastus kaksi kertaa viikossa.

mietin vain menisinkö pikkuisen miehen kanssa joku aamu jonnekin muskariin ettei vaan kotona kökkis,taas kun alkaa pimeys ja ankeus parin kk päästä.

en vaan tiedä saaako muskaripaikkaa helpolla,kun varmaan oli jo nekin ennen kesää haussa.

jep...ensi viikolla jatketaan!

neitiniiskunen ja pojat 10,5kk ja 5,5v

Vierailija
2/28 |
13.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mennään noin kerran -pari kaksilla päiväunille, muuten pärjää yksillä. Vähän aina tilanteesta riippuu, miten päikkärit menevät.

Esikoinen menee syksyllä kaupungin aamupäiväkerhoon kolme kertaa viikossa ja kerran viikossa muskariin illalla. Muskaripaikkoja löytyy kyllä usein syksylläkin ja meidän muskari aloittaa uuden käytännön. Eli keväällä ei saa ollenkaan paikkoja, koska niitä peruuntuu syksyllä aina ihan liikaa. Joten syksyllä sitten varataan muskaripaikka. itsekin mietin, että oisko tuolle vauvalle joku muskari aamulle samaan aikaan, kun esikko on kerhossa. Meillä vaan talvella ei taida moinen onnistua, kun kulkeminen on sitten hankalampaa, että ehdin hakea myös esikoisen ajoissa kerhostaan.

Tänään täällä meillä on ollut kiva ilma. Pyykitkin ovat saaneet rauhassa kuivua pihalla. Tartteis vaan jonkun tänne sisälle siivoamaan. Jotenkin lomafiilis olisi päällä myös kotitöistä, vaikka niitä riittää aina.. Ja ei yhtään nappais.

Joko kehuin, että meidän poika osaa käyttää jo lusikkaa oikein.. Esikoinenkin oppi samoihin aikoihin, mutta nyt ehdin kyllä hämmästyä.

nyt tuli apuri..

västis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/28 |
14.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille ihanista onnitteluista....

Mutta niin siinä vaan kävi, että ei sitä pikkunelkkua meille nyt ainakaan tule... ;( Tänään aamulla tehdyn testin viiva on vielä paaaaljon haaleempi ku viime viikolla tehty...testi on vielä sama herkkää laatua...Aika korkeelta sitä taas tipahti vaikka en niin kovasti sitä uskaltanutkaan uskoa, mutta yllättävän koville ottaa siltikin...

Joten niin vain se oli että se tais olla ihan oikeesti km ja vielä se siellä kummitteli...ois varmaan tarttenu käydä lekurissa mutta eipä sille enää mitään mahda, nyt ainaki kaikki alkaa pikku hiljaa normaalisoitumaan siitä jos testissä ei enää juuri mitään näy....

En nyt oikein jaksa miettiä muuta, sori...Tässä me nyt sitte "lomaillaan" jotenki niin hiljaista varmaan täältä päästä tulee olemaan muutenki...

Iloisempaa kesää teille! Ja voikaahan hyvin!

nani

Vierailija
4/28 |
14.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka yrittää olla toivomatta, niin minä ainakin niin nopeasti olen noissa aiemmissa raskauksissa alkanut elää siten, että vauva meille tulee, että ymmärrän kyllä tilanteesi. Varmasti tippuu korkealta ja kovaa, kun käykin noin. ;( Kestää varmaan aikansa surra. Voimia ja lohtuhali!

Västis

Vierailija
5/28 |
14.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei voi mitään.toisella kertaa sitten niitä plussia.

mulla on kaveriperheissä paljon vauvakuumeisia, tosin kaikilla on jo lapsia.

yhdet tekee jo viidettä vuotta pikkukakkosta ja ei vaan tärppää,ovat nyt hoidoissa ja toivotaan että tärppää.

toiset ovat yrittäneet kolmatta "jo" 8kk eikä tärppää,nämä ekat lapset kun ovat saaneet alkunsa aivan heti.

odottavan aika on toooodellla pitkä!

plussatuulia kaikille niitä toivoville!!!

mä olin lasten kanssa tänään mökillä,siellä oli mukavaa ja esikoinen sinne jäi yökylään.

mutta miten mua alkoikin kyrsiä kaikki kun tulin kotiin.väsyttää ihan sikana ja mies tympii äärettömästi koko olemuksellaan. hiivatti. ei oo mitään tehny väärin tms mut nyt mä toivon että se lähtis menee jonnekin pois mun jaloista =) (olenko mä ilkeä)

en voi sille mitään että itse olen ainakin sitä tyyppiä etten kestä toista saman katon alla kauaa nyhväämässä. vaan meille sopii paremmin tuo mennään-tullaan elämä.

eipä muuta.

virkeämpää iltaa toivova neitiniiskunen

Vierailija
6/28 |
14.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen taas vähän sitä nelosta kuumeillut. Mies ei niinkään.. Olisihan se vaan söpöä kun olisi tälle pienimmäisellekin kaveri. Saisi vielä kerra olla raskaana ja hoitaa ihan pientä vaavaa..

Meidän pienen miehen kanssa on nyt sitten alettu toden teolla harjoitella sitä syömistä. Hänelle kun edelleenkin maistuisi vain tissi!! Meillä nykyisin siis mies syöttää pikkumiehen aina kun vain on ruoka-aikaan kotona. Muutaman kerran olen heidät jättänykin useammaksi tunniksi keskenänsä ja niin vain on ruoka maistunut. Eikä ole tissiä itkenyt ennen kuin äiti on taas näkyvissä..!!!

Temppuilee kone että nämä sivut..

Vierailija
7/28 |
14.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tää teksti näkyy kamalan pienenä ja mun konekin jotenkin jumittaa kokoajan..

Meillä nukutaan edelleen kahdet päiväunet jotka todella tuntuu tarvitsevan. Muutoin meno on jo ihan hurjaa.. kipittää vaan isompien perässä kamalaa vauhtia. Viime viikolla kiipesi jo tikapuita pitkin mökin parvelle.. onneksi ei ihan ylös asti ehtinyt ennen kuin ehdin napata pienen apinan kiinni..!!

Minä aion olla kotona ihan sinne asti kunnes tämä nuorimmainen täyttää sen kolme. Tai no hoitoalalla kun olen ja töihin jo kovasti on kyselty niin olen luvannut joitakin keikkoja viikonloppuisin tehdä. Elokuulle olisi jo pari viikonloppua sovittuna. Ihan mukavaa vaihtelua, kivaa lisätienistiä ja saa mieskin välillä olla keskenään lasten kanssa.

Niin siitä kotona olosta: Meillä esikoinen menee nyt eskariin ja keskimmäisellä jatkuu seurakunnankerho kaksi kertaa viikossa kolme tuntia kerralla. Tämän nuorimman kanssa sitten kerran viikossa perhekerhoon. Muskareita tai muita en oikeastaan ole edes miettinyt. Täytyykin katella kuinka niitä meillä päin olisi ja pääsisikö viellä mukaan.

Jotain piti vielä kirjoitella, mutta yhtään en nyt muista että mitä..

Joten koetanpa saada tämä lähetettyä ilman että katoaisi taas taivaan tuuliin..

pönttö-örvelö

Vierailija
8/28 |
15.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minuun ja lapsiin. Viime yö oli levoton ja nyt tuli sylikissa tuosta pikkumiehestä.

Mies tänään rähjäsi ihan turhaan esikoiselle. Esikoinenkin tosin oli koetteleva. Kun tilanne rauhoittui, esikoinen ihmetteli, että miksi isi oli vihainen. Siihen ei ollut oikein muuta selitystä kuin se, että isi on lomalla, eikä ole tottunut tähän menoon.. TIlanne laukesi meillä siihen, että itse huusin pää punaisena miehelle, että nyt ulos täältä. Sitten sain rauhoitettua esikoisen ja miehen tosiaan ulos kauppaan, jonne oli menossa..Nyt on rauhallista, kun olemmat lapset ovat tyytyväisiä, ainakin pienen hetken.

Pitäis heittää vanha VHS-laite pois. Esikoisella vaan on jotain videoita,joita joskus katsoo. Nimittäin äsken huomasin, että vauva oli käsi vhs:n luukusta sisällä ja jotain tavoitteli. Onneksi tajusin, että on tunkennut sinne jotain (siskon sukka roikkui eilen luukusta), joten varovasti kaivoin sieltä sitten oman puhelimeni.. En taida enää jättää puhelintani vauvan korkeudelle..

Nyt on mentävä.

Västis

Vierailija
9/28 |
15.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis meillä taas koko aamu kiukuteltu...esikoinnen...kuopus ja äiti siinä mukana. Molemmat lapset ollu vähän nuhassa ja yöt tosi levottomia, joten kaikki olllaan tietty väsyneitä, mutta äidillä kyllä palaa hihat turhan helposti. Esikoinen kitissyt taas jokaista asiaa ja tuo kuopus osaa myös jo tuon kiukuttelu itkun varsin hyvin ja saa sillä kaiken huomion itselleen. Myös eroahdistusta tuntuu välillä olevan ilmassa, kun ei sais äiti edes vessaan poistua...mutta kun periaatteessa haluaisin käydä rauhassa edes siellä. Käytännön toteutus on kyl vaikeeta...Mutta tällaista kai se on kaikilla joilla vaan lapsia on... ainakaan meidän lapset ei oo koko ajan mitään enkeleitä, vaan heissä asuu myös se pikkupiru (älkää kukaan loukkaantuko), joka saa koko huushollin huutamaan...

Ruokarintamalla meillä on tullu vähän laajennusta eli kesäkurpitsa näyttäisi pojulle sopivan. Päikkäreitä nukutaan edelleen kahdet, tosin toiset niistä vain aamupäivän pienet tirsat eli noin 30-45 minsaa ja toisen pidemmät kestää sen 1,5 tuntia. Yöunet pituudeltaan noin 9-10 tuntia.

Nyt kuuluu taas yskintää tuolta makkarista, pitää mennä...

t. huhtikuunvauva

Vierailija
10/28 |
15.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nanille ensin alkuun suuren suuri osan otto!!!!

Olen todella pahoillani puolestasi!!!

Toivottavasti pian tärppää!

Saana kiukkuaa........... PLAAH!

Käytin jo aamulla lääkärissä, kun ajattelin, että korvatulehdus on uusinut, mutta ihan terveet ne oli!

Lääkäri otti kyllä hyvin tosissaan ja soittaa huomenna meille, että kuinka menee ja tutkitaanko lisää?!

Mietin nyt päivemällä, että josko olis se kolmas hammas tulossa, kun ruoka ei maistu ja kakka on löysää?!

Samat oireet oli kahdesta ekasta hampaasta, mutta kun ei millään pysty muistaan kuukauden taakse, että missä vaiheessa hampaiden puhkeamista oireet tuli?!

Saana on ruvennu käveleen kun pitää kädestä kiinni! Nauraa kovasti koko ajan ja esikko taputtaa! Josko se siitä lähtee?

Meidän pihaan tupsahti neljä kissan pentua! Ajateltiin pari pitää jos saadaan kiinni!

Tänään sitten etsittiin niiden pesää ja kuultiinkin tien toiselta puolelta mouruntaa. Ajatelttin, että siellähän niiden pesä on; viljasiilossa! No mies sitten etsimään ja yksi musta pentu löytyi viljasiilon sisältä. Siis oikein sieltä itse siilosta. Jumissahan se siellä oli ja tikapuiden avulla se sitten pelastettiin sieltä. Karkuun se ehti juosta joten pesän etsiminen jatkuu...

Nyt koitan saada Saana johonkin unille, kun nukahti lääkäri reissulla autoon puoleksi tunniksi niin menee nyt vasta kunnon unille.

Meillä nukutaan yhdet kunnon päiväunet ja ehkä torkut autossa tms.

Nyt kutsu käy!!

T:Mona ja Saana 11,5kk

Vierailija
11/28 |
15.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään ajattekin että tuun hulluks ton kitinän kanssa.siis tämä pienempi kitisee. sitten multa menee hermo,ja lopulta esikoinen käyttää tilanteen hyväkseen jne..sitä rataa.meillä on pikkumiehellä ollut kitinää jo muutamia viikkoja.ihan hitonmoisia kitinäpäiviä.ei siinä sitten auta kun vaan kitistä. en jaksa kokoaikaa viihdyttää tai olla ihmettelemässä mikä kitisyttää,kun tuntuu että kaikkeni kuitenkin koitan tehdä.sitten vaan kitistään.

tuntuu että illalla viimitteeksi alkaa tuo hyvä vaihe kun ois nukkumisaika. nauraa ja menee ja leikkii ihan iteksensä,ja muuhun kellonlyömään ei tuota tee.

ulkona ollaan kaiket päivät jos vaan suinkin voi.siellä kuluu aika paremmin eikä kitisytä.

mä olin kanssa vko sitten varma että on ed,korvatudehdus mutta eipä sitten ollukaan.

meillä ei pikkumiestä voi kävelyttää.menee stepaten eteenpäin =) eikä siitä siis tulee yhtään mitään.ei oo taaperoillakaan ottanut kun pari askelta joskus harvoin.kovin on tässä suhteessa veljeään jäljessä.esikoinen kun meni taaperoilla vinhaa vauhtia jo 8kk iässä =)

ihanaa kohta lähden henkireikään jumpalle =) voi olla että oma kiukkuni johtuu senkin puutteesta,kun kesällä tulee käytyä vähemmän.plaah.

neitiniiskunen

Vierailija
12/28 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä flunssan takia. Nyt sitten mies (joka ainoastaan on terve) on muuttoapuna kavereille.

Meidän pikkumies otti eilen ekat askeleensa. Olin tosi hämmästynyt! Nytkö jo pieni mies aikoo opetella kävelemään. Nyt poika muutenkin esittelee mielellään taitojaan, miten osaa seisaaltaan mennä alas, ilman pyllähdystä jne.

Muillakin näköjään kitistään. Toivottavasti kaikilla helpottaisi taas.

Kuinka moni muuten aikoo jatkaa toisella palstalla kirjoittelua? Minä varmaan ainakin.

Västis

Vierailija
13/28 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikaa on kirjoitteluun kun tässä vaan kotiympyröissä suurimmaksi osaksi pyöritään koko kesä.

minä jatkan ainakin satavarmasti tuolla taaperopuolellakin,vaikka sitten yksikseni =)minusta on kyllä niin mukava vaihdella täällä kuulumisia!!!ja ollaan tässä tutuiksikin tultu vuoden varrella.

västiksen perheelle flunssaan pikaparanemista.aika hassu kesä kun mun mielestä taudit ei oo yhtään rauhottunut kesäaikaan.yleensä kun on varsin tauditonta touko-syyskuun,nyt jokapuolella pärskytellään.

olin esikoisen kanssa aamulla kaksin parturissa,ja olikin mukavaa olla aivan kahdestaa =)

esikoinen kysyi "miksi te äiti ootte isin kanssa joskus kahdestaan" (ovat n.kerran kk koko viikonlopun yökylässä mummulassa). vastasin että isin kanssa on mukavaa kahdestaan,ja voidaan tehdä aikuisten asioita yhdessä. ja sanoin myös että ollaan me isin kanssa ihan siivottukin yhdessä =) (mikä pitää paikkansa).

eskoinen: "onko tuo sitten sitä rakastamista"?

sanoin että on se sitäkin kun tykkää olla toisten kanssa,ja joskus ihan rauhassa.

esikoinen: no joo, sitten se käy että ootte yhdessä

=)

ja siihen vielä todettiin että kaikki me rakastetaan toisiamme ja kaikki tässä perheessä on yhtä tärkeitä =)

viikonloppuja kaikille!

neitiniiskunen ja pojat 10,5kk ja 5,5v

kohta meneekin muutamille 1v puhki =) mites vietätte synttäreitä?

ainiin.ja siitä hoitoon menosta,miten on sujunut tarhalaisilla tarhassa olo? ja äideillä töihin paluu? edelleen kysyn..

Vierailija
14/28 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ei oo totta Västis; meilläkin Saana otti eilen ensi askeleet ilman tukea!!!

MAHTAVAA!!!

On itsekin ihan innoissaan nauraa vaan kun kävelee!

Tosi kivaa!

Esikko ihmetteli, että kuinka vielä kannan Saanaa autolle, kun lähdettiin kauppaan vaikka se osaa jo kävellä! Ei oikein ymmärrä ettei heti opi NIIN hyvin kävelemään, että ihan autolle itsekseen menis :)!

Pikaista paranemista Västiksen porukalle flunssan kanssa!

Jatkan ehdottomasti taapero puolella! Pelkona vaan se, että kuinka paljon ehdin kun syyskuussa töihin palaan, mutta sen näkee sitten!

Nyt tuli ylimääräisiä käsiä hivenen liikaa....

Piti vaan tulla kertoon kävelyn aloituksesta!

Nyt lähdemme taas kissan pentu jahtiin. Josko kaksi saisimme itselle napattua?!

T:Mona ja Saana

Vierailija
15/28 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tosiaan otettiin ekat askeleet, mutta ei suinkaan ole lähdetty kävelemään niin kuin Monan Saana. Menee näköjää varovaisesti kuten siskonsakin. Tänään on ollut muutenkin kitisevämpi päivä.. Ja ulkona kaatui mopon kanssa temutessa siten, että tuli haava sormeen. Sitä sitten pesin ja desinfioin ja laitoin pojalle elämänsä ekan laastarin sormeen. Sitä sitten ihmetteli pitkin päivää ja lopulta sai jotenkin imeskeltyä senkin pois..

Alkaa pikkuhiljaa tämä sairastaminen käydä rasittavaksi. Onneksi esikoinen meni isin kanssa pihalle sateesta huolimatta. Tekevät vesikouruista ränniä, jotta näkee miten vesi pyörittää propeleja.. Pikkuveli ei pääse tänään enää hiekkalaatikolle tuon sormen haavan takia, joten pitää kai jossain sateen rakosessa käydä vähän rattaita työntelemässä.. Hiukka tylsät vaihtoehdot tällä hetkellä tuon kuopuksen ulkoilujen suhteen.

Joko joku elokuinen puhuu? Meillä välillä kuulu ätä, mutta taitaa olla vahinko. Tötötötö-selitystä tulee joskus naama vakavana, kun haluaa jonkun tavaran, eikä sitä heti saa. Nana-tavut olivat jossain vaiheessa sitä, mitä huudettiin turhautuneena.. Hassu pieni mies.

Nyt kai on aloitettava sopan valmistus.

Västis

Vierailija
16/28 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on nyt viikon ajan vasta seisty muutaman sekunnin jaksoja ilman tukeaa.

eikä ota kun pari askelta taaperoiden kanssa hyvin harvoin.

on kehityksessä aika tasan 1-1,5kk joka asiassa esikoista jäljessä mitä olen vauvakirjaan kirjoittanut.

vilkuttanut on 10kk iästä =)

meillä on pari kk hoettu ammamm-mammam (kun on menossa nukkumaan ja haluaa maitoa)

atta, mämmäm -tavuja yleisesti

pyörittää päätään kun kielletään =)

neitiniiskunen

Vierailija
17/28 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuo alun kävely innostus on hiukka laantunu.

Johtuen luultavasti parista aika vauhdikkaasta muksahduksesta?!

Ei siis oo sattunu, mutta pelästyttäny kyllä. Kävelee vieläkin monta kertaa päivässä, mutta pääasiassa kyllä konttaa ja seisoskelee. Kun kävelee ja seisookin niin taputtaa koko ajan käsiä yhteen, me tietysti taputettu niin luulee ilmeisesti, että sillon kuuluu taputtaa ;)! Se vaan häiristee tasapainoa aika rajusti! No kyllähän tuo vielä ehtii!

Saana on kiukunnut nyt viikon....:(!

Huutaa pitkiäkin aikoja ja on vain hetkittäin hyvän tuulinen. Yhden yönkin hyppyytti vähän väliä, mutta mitään kipuun viittaavaa en kuitenkaan löydä?!

Hampaitakaan ei ainakaan tunnu. Kakan löysyyskin on edelleen kuvioissa!

Rupeaa pikku hiljaa mietittymään oikein tosissaan, mikä toisella on?!

Voisiko kävelyn oppiminen/harjoittelu ns. ottaa noin lujille?

Tänäänkin esim heräsi klo7.40 oli noin 45 min hyvän tuulinen jonka jälkeen HUUSI vartin kunnes sai puuron (en heti tyrkytä, kun ei yleensä syö heti herättyään). Sitten oli taas puolisen tuntia ok jonka jälkeen alkoi HUUTO. Annoin maitoa ja nukahti syliin klo 9.30 ja NUKKUU VIELÄKIN!!!!!!!

En oikeesti tajua mitä tää on!!

Onko kävelystä yms vaan NIIN väsyny, että kiukkuaa siksi???

Mitään uutta ruokaa tms ei ole tullut kuvioihin, joten sellasesta ei pitäs olla kyse?!

Vinkkejä kiitos??!!!

Nyt tarvii lähteä hakeen mattoja rannasta kotiin kuivumaan!

T:Mona ja kiukkuinen Saana

Vierailija
18/28 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan esikoisesta, että kävely kyllä rasitti paljon. Ja jalkoja varsinkin. Silloin taisin ottaa jo tavaksi ennen nukahtamista aina joskus hieroa pohkeita.

Meidänkin poika tänään taputti innoissaan, kun seisoi ja se tosiaan ei tee tasapainolle hyvää. On vaikeaa pysyä pystyssä ja samalla innokkaasti taputtaa.

Huomenna tulee äitini, miehensä ja heidän uusi kissanpoikasensa meille. Itse ole tosi paljon kissoille allerginen, joten vähän jännään sitä. Ja lapset eivät ole tottuneet eläimiin. Flunssasta ei olla kunnolla toivuttu, joten toivon, että tästä rotukissasta kukaan ei saa oireita. itse en voi edes pikkulapsivaiheessa käyttää allergialääkkeitä, tähän mennessä kaikki, mitä olen kokeillut saavat minut niin väsyneeksi, ettei meinaa 12 tuntiakaan unta riittää.. Ja tässä vaiheessa sellainen nukkuminen ei edes ole mahdollista.

Nyt pitää vähän siistiä paikkoja. Yritän edes silloin saada kaaosta kuriin, kun meille tullaan kylään pitkästä aikaa. (äitini asuu siis ulkomailla ja on viimeeksi käynyt meillä jouluna..)

Västis ja kaaos

Vierailija
19/28 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuosta vinkumisesta ja tyytymättömyydestä...

meillä on ainakin ihan tajutonta vinkukitinää pitkin päivää.

tämä meidän heppu nyt on aina ollut todella vaativainen,mutta tuntuu taas että tämä päivä oli ennätys tuossa vikumisessa. hemmetti.

mä sanoin kyllä miehelle etten jaksa enää välittää.

ei täällä huushollissa kukaan jaksa pellenä olla 12t vrk,ja kun perustarpeet tyydytetään, mennään ulos- sisälle- syödään-nukutaan- ulos-kauppaan-syödään- jne...kokoajan jotain.kyllä ei ole hulluus aina kaukana tässä perheessä.

me ollaan kyllä naurettu asialle.meillä ei kyllä kumpikaan lapsi ole ollut mikään "normaali" vauva.mutta tämä tuntuu vetävän pohjat vaativuudellaan.esikoisella jotenkin huomasin helpottavan jo näillä main.pööh..

onneksi yöt on todella rauhallisia ja mullakin 7t yöunet ja sääntö eikä poikkeus...

halaus kaikile vinkutkitinöiden äideille! kyllä me jotain ihme robottiäitejä ollaan.

ehkä se joskus JOSKUS lakkaa...vaikka sitten kun oppii puhumaan ja kertoo mikää kismittää...

Vierailija
20/28 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun rako löytyy kirjoitteluun niin mikäs siinä.

tosiaan vuosi sitten alettiin jo poksahdella ja vauvoja tulla maailmaan.äkkiä se aika kuluu =) mikä minusta on kyllä hyvä asia,että tämä ensimmäinen vuosi menee nopeaan,mutta sitten se aika saisi jo hidastua.

etenkin esikoisen kohdalla huomaan viimeisen vuodeen olleen huimaa kasvun kautt,ei nyt ehkä niin fyysisesti välttämättä mutta noin muuten hän on kehittynyt ja tullut paljon vanhemman oloiseksi.eikä tuo vauvan tulo maailmaan ole yksin syynä,juuri puhuttiin aiheesta ystävän kanssa kenellä tuo 5v tyttö on ainokainen,ja hän oli samaa mieltä kanssani.

kun katsoo pojan 4v kuvia,on hän ihan erilainen nyt 5v,niiks!

niin nani,huhuu =) ,täälläkin mielenkiinnolla odotellaan?

eipä uutta auringon alla =) saisi se kesä tosiaan tulla,on nimittäin nuo "sata" hametta tuolla vaatekaapissa odottamassa kesää ja lämmintä =) olen varsinainen hame ihminen kesällä!

ja niillä kenellä on pikkuiset jo päiväkodissa tai perhepäivähoidossa olisi kiva kuulla kuulumisia,miten on lähtenyt käyntiin? onko ollut kamalan hankalaa ja itkujen taistoa?

neitiniiskunen