Miksi meikkaamista paheksutaan?
En tarkoita että kaikki paheksuisivat, mutta olen kuullut paljon kritisointia siitä.
En väitä etteikö olisi ihmisiä, jotka tekisi asioita pelkästään syvällisistä syistä eivätkä välittäisi ollenkaan ulkonäöstään. Mutta aika moni meistä välittää ja se minua suuresti ihmetyttääkin, että vaatetuksestaan kiinnostunut ihminen moittii sitä, että joku meikkaa. Miksi? Millä tavalla kauniisiin vaatteisiin pukeutuminen on vähemmän pinnallista kuin meikkaaminen?
Johtuuko tämä siitä, että henkilö itse ei tule sen kummoisemman näköiseksi meikillä ja näin ollen ärsyyntyy siitä, kun jotkut voivat nostaa ulkoista vetovoimaansa meikin avulla?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
En mä kritisoi meikkausta, mutta arvostan suuresti luonnollisuutta! Ja syy tähän on oikeastaan se, että periaatteessa kuka tahansa voi näyttää upealta meikin kanssa. Meikkaamattomana puolestaan harva näyttää oikeasti kauniilta. Kuitenkin luonnollisuus on arvostettavaa.
Ps. Itse kyllä meikkaan, koska näytän petolinnun perseeltä ilman meikkiä.
Eli jos ei olla luonnostaan jotain niin parempi vaan hyväksyä se kuin yrittää pyrkiä muuttamaan asiaa? Jos ei osaa vaikka piirtää luonnostaan, niin parempi jättää opettelematta. Sehän on epäluonnollista ja näin ollen vähemmän arvostettavaa.
Mua huvittaa nykypäivänä jostain luonnollisuudesta jankuttaminen.
Jos me oltais luonnollisia me asuttais jossain kallionkolossa, peseydyttäis lammessa ilman saippuaa, tapettais oma ateriamme tai kerättäis ne sapuskat itse metsästä.
Ihminen on vieraantunut luonnosta jo aikapäiviä sitten. Mä toivoisin että tuota sanaa ei käytettäisi enää, se on naiivia ja kuvottavaa, kun miettii miten paljon ihminen on nähnyt vaivaa luonnollisuudesta pois pyrkimiseen ja jotkut sankarit kehtaavat vielä väittää ihailevansa luonnollisuutta. Ja v*tut mä sanon! Muuttakaa metsään asumaan omavaraisiksi, jos olette niin luonnollisuuden puolestapuhujia. Tekopyhät imbesillit.
Noh. Itse en ole ikinä livenä törmännyt ihmisiin, jotka kommentoivat ääneen meikkattuja ihmisiä negatiivisesti. Itse taas mietin, miten ihmiset jaksaa nähdä aikaa ja vaivaa ulkonäön laittoon. Toki varmaan se on oppimis kysymys, mutta itselläni ei ole osaamista tai jaksamista opetella. Turhautuisin 10x laiton aikana ja heittäsin " hanskat tiskiin", kin meikit leviäisi miten sattuu naamalla kun unohdan niiden olemassa olon.
Toki myönnän välillä ihmettelevän miksi ihmiset meikkaa esim hikisissä tai likaisissa paikoissa, vai laittavatko he sellasta meikkiä mikä ei leviä kasvoille vai pesevätkö kenties pois suihkussa?
Kaikesta huolimatta välillä täytyy jopa ihastella toisten meikkaus ( tai maskeeraus) taitoja. Kun olen katsonut videoita miten se tapahtuu, välillä tuntuu ku se olis jotain taidetta. Haluttaisi itsekkin joskus opetella mutta se meikkaaminen ym maksaa kuulemma paljon, enkä tunne itteäni omaksi kun menen ulos, enkä halua katseita kun luullaan jo ilman meikkiä - 10 vuotiaaksi niin miten sitte meikit päällä?
Minua kummastuttaa se, jos on pakko meikata aina. Sillon tulee mieleen onko ihmisellä huono itsetunto tms. jos ei voi koskaan näyttäytyä ilman esim. lenkillä, lähikaupassa... ja sitten se sukupuolikysymys, miksi vaikkapa juhlissa oletetaan että naiset on laitettuina, mutta miehet saa mennä suoraan suihkusta eikä kukaan ihmettele.
Vierailija kirjoitti:
Minua kummastuttaa se, jos on pakko meikata aina. Sillon tulee mieleen onko ihmisellä huono itsetunto tms. jos ei voi koskaan näyttäytyä ilman esim. lenkillä, lähikaupassa... ja sitten se sukupuolikysymys, miksi vaikkapa juhlissa oletetaan että naiset on laitettuina, mutta miehet saa mennä suoraan suihkusta eikä kukaan ihmettele.
Jep, miehille silkkiliiviä ja rusettia kaulaan!
Nostetaan