Rintojen pienennysleikkaus
Kellään kokemuksia pienennysleikkauksesta julkisella puolella?
Olen 21v, 167cm ja 65kg. Olen aina kärsinyt järkyttävän suurista rinnoista ja nyt alkaa riittämään. Kipuilua on, urheileminen on välillä todella hankalaa ja vaatteiden ja liivien löytäminen yhtä helvettiä. Kun täytin 15, niin sen jälkeen en ole kertaakaan käyttänyt julkisesti toppia tai bikineitä rintojen takia. Nyt olis kiva viimeinkin liikkua ulkona ilman inhottavia tuijotuksia.
Kertokaa kaikki kokemuksenne plussat ja miinukset. Mitä kannattaa ottaa huomioon?
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Olen hoikka, mutta urheilullinen ruumiinrakenteeltani. Rintojen koko on suunnilleen 90E tai sitten F.
Et ole urheilullinen tai hoikka tuolla ympärysmitalla!
Laihduta.
T: 70 j
Mitä hittoa nyt taas :(
Otin juuri mitat:
Rintojen alta ympärysmitta 74cm.
Rintojen päältä (rintaliivit yllä) ympärysmitta: 96cm.
Paino noin 65kg
Pituus 167cm
Vyötärön ympärysmitta: 70cm
Ap
Lisäisin vielä, että olen aina harrastanut paljon urheilua, mutta ylä-asteikäisenä menetin kiinnostukseni ja lihosin. Nyt olen taas vuosia harrastanut kaikenlaista: lenkkeilen, käyn kuntosalilla, pelaan tennistä ja sulkapalloa? Olen aina ollut ihan hoikka ja urheilullinen. Lääkäri/kirurgikin kommentoi minun rintojani poikkeuksellisen suureksi ja kuvaili minua siroksi.
Rintani alkoivat kasvaa kun olin kolmannella luokalla ja sit ne vaan jatkoi kasvamistaan. Loppua ei näkynyt. Yhtenä kesänä noin 13-14- vuotiaana oli tullut pari kuppikokoa lisää. Ihmiset syyttelivät mua toppaamisesta ja siitä, että tunkisin rintoihini sukkia. 15- vuotiaana yli 30- vuotiaat miehet ovat tarttuneet rintoihini kiinni kysymättä lupaa ja rintoja on tuijoteltu ja kommentoitu jo vuosia.... Nämä ovat aivan jäätävän isot. Enkä toivoisi tällaista kenellekkään..
AP
Vierailija kirjoitti:
Otin juuri mitat:
Rintojen päältä (rintaliivit yllä) ympärysmitta: 96cm.Paino noin 65kg
Pituus 167cm
Vyötärön ympärysmitta: 70cmAp
Eli oikea rintaliivikoko noilla mitoilla voisi olla 70-75 F tai G, ei todellakaan mikään 90DD-E. Tuo nyt ei kyllä minun mielestäni ole mikään niin valtava rintaliivikoko, johon kaikki vastaantulijat kiinnittävät rintoihisi huomiota, pngelma on ehkä enemmänkin psykologinen ja se, että laihdutuksen jälkeen rinnat roikkuvat. Kunnollisilla liiveillä voisit kohentaa tilannettasi todella paljon juuri nyt, vaikka leikkaukseen joskus myöhemmin pääsisitkin.
Vierailija kirjoitti:
Otin juuri mitat:
Pituus 167cm
Eli rintaliivien koko olisi 75E.
Ja jo on roikkuvat rinnat, ehdottomasti hyvä peruste leikata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen hoikka, mutta urheilullinen ruumiinrakenteeltani. Rintojen koko on suunnilleen 90E tai sitten F.
90 cm rinnanalusmittana kertoo siitä, että läskiä löytyy. Laihduta ja pienennytä vasta sitten. Itselläni koko on 75G eivätkä rintani ole minusta liian isot eivätkä edes roiku, vaikka olen yli 40. Hommaa aluksi kunnolliset ja istuvat liivit!
Painoin 3-4 vuotta sitten pahimmillaan yli 85kg. Silloin rinnat oli hieman isommat mitä tällä hetkellä, mutta muutos rinnoissa on silti hyvin pientä. Olen tiputtanut hieman yli 20kg, eivätkä rinnat ole juuri pienentyneet... Tiputanko toiset 20kg alipainoisen puolelle? Josko ne sit pienenis ja kohoaisi normimittoihin...?
En usko, että ne siitä pienee enää mihinkään... Yritän vielä 8-10kg pudottaa ennen leikkausta, mutta lääkärikin sanoi, että eivät ne siitä tule oikein muuttumaan. Löysää nahkaa saattaa tulla lisää ja roikkuminen pahenee, joka vaikeuttaisi sitten tulevaa leikkausta.Liivitkin ovat yksi vaihtoehto, mutta maksavat ihan pirusti ja ahdistaa, kun kokoja niin vaikea löytää. Elämä helpottuisi huimasti, kun pääsee eroon tästä epäinhimillisestä taakasta...
Ap
Joo, sori luin aloituksesi vähän huolimattomasti. Epäilen kuitenkin, että käytät väärän kokoisia liivejä, sillä 90 cm ympärysmitta kertomillasi mitoilla tuntuu aivan liian suurelta. Jos hankkisit sopivat ja istuvat liivit, niin uskoisin jo sen parantavan elämänlaatuasi. Rintaliivien ympärysmitan pitää istua napakasti ja kuppikokokin on sinulla luultavasti aivan liian pieni, joten ensin rohkeasti etsimään sopivat liivit.
Ei se mitään... Tiedän, että se kuulostaa suurelta, mutta usko pois, että 90cm on todellinen ympärysmitta. Olen kokeillut pienemmällä ympärysmitalla (75-85), eivätkä rinnat peity kunnolla, vaan pursuilevat ulos liiveistä. Kuppikokonikin saattaa kyllä olla oikeasti suurempi, mutta vaikeaa löytää oikeaa kokoa. Olen opiskelija ja tällä hetkellä nollatuntisopparilla töissä, niin mistä ihmeestä revin 50-100€ pelkkiin liiveihin? :/
Ja vaikka löytäisinkin hyvät liivit, niin pukeutuminen olisi siltikin hankalaa, takit menevät juuri ja juuri kiinni ja moni asia on hankalaa ja ahdistavaa. Olen vaatekokoa XS-S/36-38 riippuen vaatteesta, kuvitelkaa tuon kokoinen nainen liki metrin rintojen ympärysmitalla...
AP
Oletko ottanut napakan mitan rintojen alapuolelta? Jos ympärysmitta on rintojen alta 90 cm ja päältä alle 100 cm, niin kuppikokosi pitäisi olla AA. Katso vaikka tästä linkistä, miten mitat otetaan: http://www.lindex.com/Archive/Flash/braguide_fi/v1/sizes.html#
Käytät myös aivan liian pieniä vaatteita, ja sinun kannattaisi katsoa ennemminkin vaatteen istuvuutta kuin kokomerkintää. Itselläni on rinnanympärys noin 100 cm eikä tämä kyllä ole mikään mahdottoman iso koko ja päälle mahtuu useimmiten S-M-koko tai koko 38.
Mittani ovat tuolla ylempää.
Jos laitan M-koon paidan päälle, niin se istuu rinnoista ihan hyvin(riippuen paidasta), mutta sitten muualta se on liian löysä ja isoa kokoa. Sama esim. takeissa. Otan yleensä M- kokoa, koska takki ei mene muuten rintojen kohdalta kiinni ( tässäkin koossa menee juuri ja juuri kiinni).
Yleensä käytän silti kokoa S tai 36 ja ne sopii yleensä täydellisesti. Rinnat peitän vaan sit jollain huivilla tai pikkutakilla..Ihan sama onko mulla poolopaita koossa S tai L, niin ne tissit tulee silti ihan jäätävän isoina. Voin laittaa teille kuvan, jos ette usko.
Ap
Käy varaamassa fysioterapiaa aika. Kipuilu voi johtua huonosta ryhdistä. Oikeat ohjeet liikkumiseen on ehdottoman tärkeät. Ja ostathan oikeasti tulevat rintaliivit ei mitään hm.n tissipusseja.
Tee lapset ennen kun leikkaat. Jo pelkkä raskaus vaikuttaa rintoihin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
90 cm rinnanalusmittana kertoo siitä, että läskiä löytyy. Laihduta ja pienennytä vasta sitten. Itselläni koko on 75G eivätkä rintani ole minusta liian isot eivätkä edes roiku, vaikka olen yli 40. Hommaa aluksi kunnolliset ja istuvat liivit!
Painoin 3-4 vuotta sitten pahimmillaan yli 85kg. Silloin rinnat oli hieman isommat mitä tällä hetkellä, mutta muutos rinnoissa on silti hyvin pientä. Olen tiputtanut hieman yli 20kg, eivätkä rinnat ole juuri pienentyneet... Tiputanko toiset 20kg alipainoisen puolelle? Josko ne sit pienenis ja kohoaisi normimittoihin...?
En usko, että ne siitä pienee enää mihinkään... Yritän vielä 8-10kg pudottaa ennen leikkausta, mutta lääkärikin sanoi, että eivät ne siitä tule oikein muuttumaan. Löysää nahkaa saattaa tulla lisää ja roikkuminen pahenee, joka vaikeuttaisi sitten tulevaa leikkausta.Liivitkin ovat yksi vaihtoehto, mutta maksavat ihan pirusti ja ahdistaa, kun kokoja niin vaikea löytää. Elämä helpottuisi huimasti, kun pääsee eroon tästä epäinhimillisestä taakasta...
Ap
Joo, sori luin aloituksesi vähän huolimattomasti. Epäilen kuitenkin, että käytät väärän kokoisia liivejä, sillä 90 cm ympärysmitta kertomillasi mitoilla tuntuu aivan liian suurelta. Jos hankkisit sopivat ja istuvat liivit, niin uskoisin jo sen parantavan elämänlaatuasi. Rintaliivien ympärysmitan pitää istua napakasti ja kuppikokokin on sinulla luultavasti aivan liian pieni, joten ensin rohkeasti etsimään sopivat liivit.
Ei se mitään... Tiedän, että se kuulostaa suurelta, mutta usko pois, että 90cm on todellinen ympärysmitta. Olen kokeillut pienemmällä ympärysmitalla (75-85), eivätkä rinnat peity kunnolla, vaan pursuilevat ulos liiveistä. Kuppikokonikin saattaa kyllä olla oikeasti suurempi, mutta vaikeaa löytää oikeaa kokoa. Olen opiskelija ja tällä hetkellä nollatuntisopparilla töissä, niin mistä ihmeestä revin 50-100€ pelkkiin liiveihin? :/
Ja vaikka löytäisinkin hyvät liivit, niin pukeutuminen olisi siltikin hankalaa, takit menevät juuri ja juuri kiinni ja moni asia on hankalaa ja ahdistavaa. Olen vaatekokoa XS-S/36-38 riippuen vaatteesta, kuvitelkaa tuon kokoinen nainen liki metrin rintojen ympärysmitalla...
AP
Oletko ottanut napakan mitan rintojen alapuolelta? Jos ympärysmitta on rintojen alta 90 cm ja päältä alle 100 cm, niin kuppikokosi pitäisi olla AA. Katso vaikka tästä linkistä, miten mitat otetaan: http://www.lindex.com/Archive/Flash/braguide_fi/v1/sizes.html#
Käytät myös aivan liian pieniä vaatteita, ja sinun kannattaisi katsoa ennemminkin vaatteen istuvuutta kuin kokomerkintää. Itselläni on rinnanympärys noin 100 cm eikä tämä kyllä ole mikään mahdottoman iso koko ja päälle mahtuu useimmiten S-M-koko tai koko 38.
Mittani ovat tuolla ylempää.
Jos laitan M-koon paidan päälle, niin se istuu rinnoista ihan hyvin(riippuen paidasta), mutta sitten muualta se on liian löysä ja isoa kokoa. Sama esim. takeissa. Otan yleensä M- kokoa, koska takki ei mene muuten rintojen kohdalta kiinni ( tässäkin koossa menee juuri ja juuri kiinni).
Yleensä käytän silti kokoa S tai 36 ja ne sopii yleensä täydellisesti. Rinnat peitän vaan sit jollain huivilla tai pikkutakilla..Ihan sama onko mulla poolopaita koossa S tai L, niin ne tissit tulee silti ihan jäätävän isoina. Voin laittaa teille kuvan, jos ette usko.
Ap
Jep, haluamme kuvan!
Laitoin itseni tänään leikkausjonoon... Kirurgikin sanoi, että ei ei yleensä ohjaa nuoria leikkaukseen, mutta nämä ovat sen verran isot ja roikkuvat, että hän suosittelee sitä. Roikkumista on ollut jo vuosia ennen laihduttamista.
Nyt alan epäillä koko juttua... Hyväksyisinkö itseni vaan sellaisena kun olen, enkä välitä muiden tuijotteluista? Ei mulla huonoa ryhtiä ole, mutta pirun kipeetä tekee silti esim. istuminen tai se urheilu. Alkaa ottaa niskaan ja selkään... Olis kiva löytää bikinit ( ja vaatteita ylipäätään) ja käydä rannalla. Valtava painolasti ja henkinen taakka putoaisi silti harteilta, jos menisin siihen leikkaukseen.
Miten niitä kuvia saa tänne lisättyä?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otin juuri mitat:
Pituus 167cm
Eli oikea rintaliivikoko noilla mitoilla voisi olla 70-75 F tai G, ei todellakaan mikään 90DD-E. Tuo nyt ei kyllä minun mielestäni ole mikään niin valtava rintaliivikoko, johon kaikki vastaantulijat kiinnittävät rintoihisi huomiota, pngelma on ehkä enemmänkin psykologinen ja se, että laihdutuksen jälkeen rinnat roikkuvat. Kunnollisilla liiveillä voisit kohentaa tilannettasi todella paljon juuri nyt, vaikka leikkaukseen joskus myöhemmin pääsisitkin.
Mitä sä nyt valitat? Justhan ap sano että se on tavannu kirurgin ja on leikkausjonossa. Eiköhän se kirurgi tunne kriteerit, joilla sinne leikkaukseen pääsee.
Ihme jankutusta ku toinen yrittää kysyä kokemuksia leikkauksessa käyneiltä.
Tsemppiä ap! Mä oon kans aika kirurgille parin viikon päästä.
Miksi jankaatte? Huomaa taas joidenkin kohdalla tätä kiusaamis-mentaliteettia. Käydään päälle, intetään ja haukutaan toinen lyttyyn.