Mä en uskaltaisi päästää mun lasta erääseen suureen torilla tapahtuvaan tilaisuuteen. Mitä tehdä?
Ihan kauheeta joutua edes miettimään mitään tämmöistä, mutta mua ahdistaa noi rekka-asiat. En haluisi päästää mun 9-vuotiasta erääseen isoon tilaisuuteen, jossa paljon ihmisiä kokoontuu suurella torilla, suuressa kaupungissa.
Kommentit (10)
Entä jos sanot lapselle, että ei käy, koska riski joutua terroristin uhriksi on liian suuri. Kyllä lapsilta voi kieltää asioita, joita ei halua heidän tekevän ja kyllä syynkin voi sanoa.
Lapsellasi on paljon suurempi todennäköisyys kuolla matkalla torille tai torilta liikenneonnettomuudessta kuin torilla terrori-iskussa.
Vierailija kirjoitti:
No ette varmaan lennä myöskään ulkomaille lomalle?
No ei lennetäkään.
Ja siis kyllähän mä tiedän että riski että siellä mitään tapahtuisi on aivan olematon! Mutta todella kamalaa että ihan eka reaktio oli kun tuosta tulevasta tilaisuudesta kuulin, että ei tosiaankaan onnistu!
No älä päästä. En minäkään uskalla päästää 9 vuotiasta yksin keskustaan tai edes metroon ruuhka-ajan jälkeen. Itse asiassa koulumatkallakin on yksi tienylitys jonne en uskalla lastani päästää. Olen käskenyt kiertää toista kautta. Uskoakseni hän sen vielä tekee, mutta teininä tuskin välittää. Mennee siitä koska muutkin teinit ja aikuiset menevät.
Vierailija kirjoitti:
No älä päästä. En minäkään uskalla päästää 9 vuotiasta yksin keskustaan tai edes metroon ruuhka-ajan jälkeen. Itse asiassa koulumatkallakin on yksi tienylitys jonne en uskalla lastani päästää. Olen käskenyt kiertää toista kautta. Uskoakseni hän sen vielä tekee, mutta teininä tuskin välittää. Mennee siitä koska muutkin teinit ja aikuiset menevät.
En minäkään päästäisi noihin mainitsemiisi paikkoihin! Mutta tuo kyseinen tapahtuma olisi sellainen, että siellä on muutama aikuinen mukana, ja paljon lapsia, porukassa olisivat.
Keksi lapselle jotain vielä kiinnostavampaa tekemistä, niin se ei edes halua torille.
Mua ärsytti pienenä kun kiellettiin asioita "ilman syytä" ja kaikki kaverit pääsivät. Sitten jäätiin siskon kanssa kuin nallit kalliolle potemaan vitutusta. Meillä meni kaikkea hienoa sivu suun kun äiti kielsi välillä ihan kieltämisen ilosta, mutta ei tarjonnut mitään sen tilalle.
Meillä oli mahis päästä kaverin perheen kanssa elokuviin. Siinä oli ikäraja 15, mutta aikuisen seurassa sai mennä nuoremmatkin. (Sisko oli melkein 15 ja nä 13)No ei päästy kun oli se ikäraja. Vuokrattiin elokuva jonkin ajan päästä vidona ja katseltiin mutsin kanssa yhdessä sitä. Se ei tiennyt, että kyseessä on se sama leffa mitä ei päästy katsomaan kun se on niin pelottava tai jotain. Mutsi nauraa vedet silmissä lähes koko leffan ajan ja kehuu filmin maasta taivaisiin ja lopuksi vielä sanoo kuinka se olisi ollut varmasti kaksin vertoin hauskempi elokuvateatterissa. Kyllä oikeesti otti päähän.
Niin, että jos ei oikeasti ole jotain kunnon perusteltua syytä kieltää lapselta jotai, niin älä kiellä.
Pelko on luonnollista, mutta maailma ei ole muuttumassa sellaiseksi, että terroritekoja ei voisi tapahtua.
Et voi muuttaa autiomaahan erakoksi ja estää lapseltasi kontaktit muuhun maailmaan. Sinun pitää oppia elämään pelkosi kanssa.
On monia tapoja miten lapsesi voi kuolla teet sitten mitä tahansa. Turha surra etukäteen. Maailma on liian hieno paikka pelkkään pelkoon.
Aloittaja on kannustava esimerkki tuleville terroristeille. Hehän tavoittelevat kansanjoukkojen pelkoa.
No ette varmaan lennä myöskään ulkomaille lomalle?