Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Matala leposyke.. syke ja kulutus kuntosalitreeneissäin alhaista?!

Vierailija
11.04.2017 |

Mun leposyke on normaalisti max.60. Usein luokkaa 50 jotain. Mittasinpa töissä kerran käveltyäni juuri ja istahdettuani alas.. niin jopa 48 lukeman verenpainemittarin mukaan.. Ja siis mittari ihan kunnollinen (terveydenhuoltoalalla työskentelen). Mulla on aina ollut aika matala leposyke ja varmaan laskenut vielä kuntoilun aloitettuani kunnolla n. 4 vuotta sitten säännöllisesti.. Käyn ryhmäliikunnoissa/salilla n. 4 krtaa viikossa.

Salilla syke nousee tyyliin hetkeksi 110-120 vaikka tyyliin mtä kyykkyjä tekis ja laskee suht nopeasti takaisin.. keskimäärin syke salilla varmaan on jotain 80. Ryhmäliikunnassakaan kulutus ei päätä huimaa vaikka selkeästi liikun enemmän kuin muut keskimäärin (teen helposti enemmän/korkeampia hyppyjä esim. jos voisi myös askeltaa).

Mietin vain kuluuko noissa treeneissä oikeasti niin vähän kaloreita matalan sykkeen vuoksi?? Osaako joku sanoa? En myöskään juurikaan hikoa. Syön riittävästi. Ikää 37. Pituus 175, paino 66

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö kukaan? Tai onko vastaavia omia kokemuksia matalasta sykkeestä ja kulutuksesta?

Vierailija
2/10 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matala syke on vaan hyvä asia. Kyllä varmasti saat halutessasi treeneistä tarpeeksi raskaita. Jos ryhmäliikunta ei ole tarpeeksi raskasta, niin lähde juoksulenkille, hiihtolenkille, pyörälenkille tai uimaan. Voit halutessasi mennä niin nopeasti kuin haluat, eikä mitään rajoitetta pitäisi tulla vastaan paitsi oma kunto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myös  alhainen syke. Liikunnassakin nousee harvoin yli 100. Kunto on hyvä, mutta kulutuksesta en osaa kyllä sanoa.

Leposyke minulla joskus vain 50, yleensä noin 55. Yöllä syke voi olla 40.

Vierailija
4/10 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, siis tiedän kyllä, että matala syke on periaatteessa vain hyvä asia, mutta onkohan sillä merkitystä energiankulutukseen myös levossa esim.? Luulisi, että nopeampi syke myös tosissaan kuluttaa enemmän kun sydän pumppaa nopeammin verta kropan ponnistellessa. Itsellä tuntuu vaan sille, että kun kuuntelee, niin muut salillakävijät ja jumppaajat kuluttavat enemmän (sykemittareiden mukaan).

ap

Vierailija
5/10 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Treeniteho ei ole tarpeeksi kova, jos et saa sykettäsi nousemaan. Matala syke mahdollistaa suuremmat sykevälit. Leposyke itselläni 44-46, mutta hyvin syke nousee sinne 180-190 kun tekee tarpeeksi suurella teholla. On sitten kyse toistomääristö, nopeudesta tai lisäkuormasta.

Vierailija
6/10 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun syke hetkellisesti nousee.. Jollakin suht kovatehosella aerobisella tunnilla saan sen kyllä ylös sinne mun maksimiin, mutta se on mulla n. 170. Salilla voisi treeniteho toki olla kovempikin.. mutta tarkoitan nyt sitä tässä, että ihmettelen kulutusta. Kuluttaako tunnin salitreeni esim. vain 150 kcal? Ja normaalisti myös nuo aerobiset ryhmäliikuntatunnit pukin ja hypin enempi kuin muut ja silti sykkeeni ei juuri maksimissa käy.

ap

Vierailija
7/10 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, mutta mitä väliä? Sinulla on hyvä kunto ja olet hoikka. Miksi stressaat jostain laskennallisesta kulutuksesta?

Vierailija
8/10 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En stressaa, mutta haluaisin tietää enemmän.. Että meneekö se noin kun miettinyt olen.

ap

Vierailija
9/10 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy juoksulenkillä, varmasti saat sykkeet nousemaan ja kaloreita kulumaan, jos se on päämääräsi. Ryhmäliikuntatunneilla on kuitenkin usein paljon palauttavia osioita, joissa syke pääsee välillä tippumaan ja näin ollen kokonaisrasitus ei ole yhtä kova, kuin jos käyt esim. tunnin juoksulenkillä, jossa taukoja ei ole.

Vierailija
10/10 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tota, että syke ei noussut eikä hionnut millään, mutta silloin oli kilpirauhanen vajaalla ja raudanpuutetta eikä silloin myöskään ollut tehoja, toisin kuin sinulla.