Työkaverin raivari
Meillä sattui päiväkodissa tällainen tapaus tällä viikolla: olin siivoamassa lasten kanssa huonetta, jossa oli leikitty. Lelut oli kerätty edessäni olevalle hyllylle. Työkaverini, joka on sellainen kuningatar-tyyppi, hallitsija ja kaiken aikaa äänessä oleva, muita huonosti kuunteleva touhottaja, hyökkäsi huoneeseen kuin pyörremyrsky ja alkoi nalkuttaa lapsille siitä, miten huonosti siivottu ja lelut väärässä paikassa. Minuun hän ei reagoinut millään tavalla, mutta hän suuttui ja veti raivon vallassa edessäni olevalta hyllyltä kaikki vastakerätyt lelut alas täydellä voimalla, moni niistä tavaroista putosi suoraan varpailleni. Hän näki, että minuun sattui. Lelut olivat painavia ja isovarpaani tuli kipeäksi.
Lapset joutuivat keräämään kaiken uudestaan. Minä poistuin paikalta. Olin tyrmistynyt ja laitoin varpaalleni kylmäkääreen. Työkaveri ei koskaan pyytänyt anteeksi eikä osoittanut olevansa raivaristaan mitenkään nolo tai pahoillaan.
Minusta tilanne oli lapsillekin epäreilu.
Jäin miettimään, miten ottaisin asian puheeksi hänen kanssaan, koska minusta se pitäisi käsitellä. Miten te toimisitte?
Kommentit (23)
No nyt on ammatinvalinta osunut nappiin, tai nuppiin.
Pääsin eroon tästä työkaverista ja kohta pääsevät lapsetkin. Mulla vaan kaikuu sen ihmisen ääni ja minäminäjutut korvissa vieläkin.
Tarkoitat varmaan haipro-ilmoitusta? Joo, ilman muuta pitää tehdä jotta tällainen toiminta tulee näkyväksi.