Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko musta tullut vanha ja katkera vai onko NYKYAJAN NUORET melko epäasiallisia?

11.04.2017 |

Joo, kyllä mäkin viljelin toisinaan v*ttuja ja kukaan ei niiiiinnn ymmärtänyt mun ahdistusta, lojuin kauppakeskusten nurkissa ja pummin röökiä. Ehkä siis aika vaan kultaa muistot kun mun mielestä en ihan oikeasti silti ollut koskaan suoraan kenellekään aikuiselle epäkunnioittava tai jos olin ja sain nuhteet niin kyllä hävetti. Ja tästä mun nuoruudestani ei ole edes kauaa - olen nyt 26-vuotias.

Ehkä olen vain törmännyt harvinaisen typeriin tapauksiin. Vai mitä mieltä te olette nuorison kehityksestä sanotaan nyt vaikka 1980-2010-luvuilla?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne ole sen pahempia kuin ennenkään.. Aina näistä mystisistä nykynuorista on marmatettu samaan tapaan..

Vierailija
2/12 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä mieltä, että nuoret ovat nykyään kohteliaampia eivätkä häpeä vanhempiaan samalla tavalla kuin minun sukupolveni. N52

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän päinvastoin nykyajan nuoret ole pääasiassa varsin hyväkäytöksisiä. Erona menneisiin vuosikymmeniin on ehkä se että sotatraumat on laimentuneet sukupolvien myötä eivätkä ole enää saaneet lapsena niin paljon turpaan, uskaltavat sanoa mielipiteensä ja ovat avoimempia. Samalla myös hyväksyvät muita ihmisiä paremmin.

Vierailija
4/12 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta taas lukion ykkösellä oleva poika kavereineen on paljon fiksumpi kuin tuon ikäiset mun nuoruudessa.

Vierailija
5/12 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisen viikon aikana pappa kolhi kylkeäni täydellä ostoskärryllä ja keski-ikäinen naikkonen etuili hävyttömästi kassajonossa. Nuorisosta en tiedä mutta kyllä noista vanhemmista ihmisistä on tullut varsinaisen röyhkeitä.

N20

Vierailija
6/12 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tosiaan osaavat sanoa suoraan, yöelämässä olen aivan kauhuissani kun kymmenen vuotta nuoremmat jannut tulee kesken kaiken kun siinä jutustelee jonkun kanssa ehdottamaan että jos tuo johtaa seksiin niin oisko mahiksia päästä kolmanneksi? Leuka tippuu tältä mamalta.

Mun sukupolvelta kauhisteltiin että tv lapsenvahtina, näillä kai se tinder kasvattamassa seuraavasta sukupolvesta herrasmiehiä ja hienoja leidejä.

Vierailija
7/12 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa on fiksuja, mutta sitten ne, joita aikoinaan kutsuttiin huonokäytöksisiksi, ovatkin nykyään jo todella törkeitä. Röyhkeys on jotain käsittämätöntä pahimmillaan. Jos fiksuus katoaisi, olisi tilanne vallan kauhea. Ei ennen esim. noin potkittu vanhoja, jo maassa makaavia, miehiä. Ja nyt raivotaan väkivaltaa tehden ihan ilman syytä, kun joskus sentään oli tarkoitus kostaa jotain...

Poliisikuulusteluissakin vaan ivallisina kerrotaan nauraen, että mistä helvetistä mä tiedän että miksi, se vaan meni niin, ja joku provosoi, eikä mulla mitään syytä, se vaan ärsytti, kun sillä oli ne stanan keltaiset housut.

Ja nykyväkivaltaa ja huonoa käytöstä ohjaavat usein huumeet, ennen enemmänkin alkoholi, joten ei narkki ymmärrä mitä tekee, humalainen sentään voidaan saada kauniilla puheella tajuamaan jotain oleellistakin. Humalaisen päässä joku on ehkä tehnyt hänelle pahaa ja sen takia annetaan turpaan, mutta aineissa olevat lentää ja siinä saattaa joku eteen tullut mummokin päästä päiviltä.

Tämä vaan mun mielipide. N 55

Vierailija
8/12 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, ainakin täällä maalaispaikkakunnalla nuoret on etupäässä hyvinkäyttäytyviä. Meillä kolme omaa nuorta + yhden tyttöystävä, kaikki niin ihania ja fiksuja. Minä en ainakaan ollut  noin fiksu nuorena! Oma-aloitteisesti tänäänkin poika tuli mua pihalle vastaan kun tulin töistä ja kaupasta, kantoi kassit sisälle ja alkoi siskonsa kanssa niitä tyhjentämään. Tytär oli myös jo pessyt koneellisen pyykkiä ja toinen poika käyttäynyt koiran lenkillä ja vienyt samalla roskat, kun oli tullut roskis täyteen. En minä vaan älynnyt nuorena tuollaista, tein jos käskettiin ja vähän pitkin hampain. Meidän lapset tekee kaiken mitä käsketään ja vähän päälle vielä. Mitenkähän minä pärjään, kun muuttavat omilleen? Pojan tyttöystäväkin tekee meillä kotitöitä, aivan ihana tyttö hänkin!

Vierailija
9/12 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, joo ehkä sitä ei vaan täällä maalla tiedä mitään suuren maailman menosta, ei ole näkynyt narkkeja tms. Viikonloppuna kylä on hiljainen kuin huopatossutehdas, ei näy edes kännääviä nuoria, joita mun nuoruudessa notkui kylillä. Eihän nää edes juo, meillä vanhempi poika on eläissään juonut yhteensä ehkä 5 pulloa olutta ja jokusen lasin viiniä ja kaikki kotona. Nuorempi on absolutisti. Tyttö ei ole ajatellut kuulemma koko asiaa, mutta hän onkin vielä alaikäinen, viihtyy lähinnä heppatallilla.

En ole oikeasti kohdannut yhtään törkeästi käyttäytyvää nuorta täällä. Varmaan jossain isossa kaupungissa heitäkin on. Ja kyllä kuulemma koulussa on häiriöitä, mutta oli kyllä munkin aikana.

Vierailija
10/12 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nuoret ovat nykyään ihan törkeän hyväkäytöksisiä verrattuna 80-lukuun. Teitittelevätkin viisikymppisiä 😛

Vierailija
11/12 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha näköjään keskustella, kun vain yhdenlaiset mielipiteet kelpaa.

Vierailija
12/12 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole varmaan yhtään kaveria jotka polttais ja juominenkin on hyvin harvassa monella. EI notkuta ja lojuta ympäriinsä, kahvilla käydään ja pyöräilemässä tai pelataan lautapelejä. Nuoret jakaantuu niin kahtia ja ne ketkä on äänekkäitä tietysti näkyy enemmän ja susta vaan tuntuu sille että nuoret on jotenkin epäasiallisia. Yläasteiässä toki etsitään vielä itseään ja kaikki on silloin ihan puol m***kuja mut niistäkin ketä vihasin on kasvanut ihan fiksuja nuoria aikuisia kunhan pääsivät kasvukivuista yli.