Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kolme viikkoa jo epämääräisessä flunssassa. En jaksa!! Muita?

Vierailija
11.04.2017 |

Jouduin tänään lähtemään kesken päivän kotiin, kun tuli taas niin kipeä olo. Olen siis sinnitellyt nyt kolme viikkoa flunssan kourissa, enkä jaksa enää. Kuumetta ei ole ollut lainkaan, mutta joka aamu on kurkku kipeänä ja veto ihan täysin poissa. En pysty harrastamaan liikuntaa, en yksinkertaisesti jaksa. Nukun paljon ja silti vain väsyttää ihan järjettömästi.

Kurkkukipu häviää päivän mittaan ja palaa taas seuraavana aamuna. Nenä on tukossa. Mitään tulehdukseen viittaavia oireita (korvakipu, kovempi kurkkukipu, kuume, poskiontelot, jne) ei ole.

Onko tämä normaalia vai pitäisikö käydä jo lääkärissä? Mitä siellä voidan edes tutkia, kun oireina on vaan hirvittävä väsymys, nuha ja aamuinen kurkkukipu sekä yleinen "särkyinen" olo?
Olen ollut pois töistä vain tämän yhden päivän tämän flunssan takia, mutta nyt on mitta täynnä. Haluan elämäni jo takaisin!

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama minulla paitsi että kakkosviikko menossa. Lähdin myös äsken töistä kesken päivän kotiin, pian työterveyteen. Kurkku kipeä joka aamu, pää täynnä räkää jonka vuoksi päätä särkee, korvat kutisee ja loksuu, ääni mennyt ja rättiväsynyt olo vaikka menin yhdeksältä illalla nukkumaan. Äsken mittasin lämmön, 34.5 😨

Vierailija
2/9 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allergiaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan samaa, että aamuisin kurkkukipeä ja väsyttää koko ajan. Nenäkin tukkoinen ja saa niistää usein.

Luulen sen johtuvan katupölystä ja kaikenlaisista itiöistä mitä tuolla ulkona nyt on. Onneksi nyt sataa lunta.

Vierailija
4/9 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo itsetehtyä inkivääriteetä. Lyhentää ihan tutkitustikin flunssan kestoa huomattavasti.

Vierailija
5/9 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap otti aamulla Kestineä ja silti oireet jatkuvat. Epäilin itsekin jo tuota allergiaa, mutta eipä lääke auttanut. 😞

Vituttaa suoraan sanottuna. Olen normaalisti paljon liikkuva ja hyvin aktiivinen ihminen. Nyt olen sohvan pohjalla röhnöttävä kasa väsymystä jo kolmatta viikkoa.

Vierailija
6/9 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä! Paitsi olen vähän eri vaiheessa. Olin ensin kaksi viikkoa flunssaoireinen. Sitten viikon tauko. Nyt jatkuu ja ollut toista viikkoa. En jaksa enää!!! Kuumetta ei ole ollut.

Vierailija
7/9 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitithan sen Kestinen nappailun jo hyvissä ajoin? Nehän ei auta heti sillä istuimella täysin. Pitää aloittaa viikko-pari etukäteen.

Vierailija
8/9 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastauksena tuohon että mitä lääkärissä voidaan tutkia, niin esim. veriarvot (puna- ja valkosolut jne), imusolmukkeet, nielu...

Vierailija
9/9 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastauksena tuohon että mitä lääkärissä voidaan tutkia, niin esim. veriarvot (puna- ja valkosolut jne), imusolmukkeet, nielu...

Kannattaako siis mennä käymään? Tunnen itseni ihan luulosairaaksi, kun mitään selkeitä oireita ei ole. Normaalisti jos olen kipeänä käynyt, on ollut joku juttu, esim. poskiontelot, kurkku tai vastaava. Nyt ei ole mitään selkeää vaivaa.