Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä näyttäisit ulkomaalaiselle Suomessa?

Vierailija
11.04.2017 |

Meille on tulossa vieras pariksi viikoksi ja pitäisi keksiä mitä nähtävyyksiä, asioita tai paikkoja voisimme näyttää. Ympäri Suomea voisi tehdä pikku reissuja. Kyseessä on vanhempi henkilö joten ehkä ei ihan patikoimaan lähdetä mutta ideat olisivat tervetulleita!

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu niin siitä mistä vieras on ja millaisista asioista on kiinnostunut. Keski-Eurooppalaisille meidän vaatimaton hsitoria ei ehkä ole kovin iso juttu, mutta luonto voisi olla ihan jees. Helsinki nyt kumminkin on itsestään selvä esittelypaikka.

Vierailija
2/12 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingistä joku pikkuristeily esim. Porvooseen on kiva. 

Fiskarsiin päivän retki, ehkä samalla voisi mennä myös  Hankoon - tai sitten Tammisaari/Hankopäivä erikseen. 

Turku on kesällä kaunis ja historia tulipaloineen kiinnostava. 

Jos ei jaksa kovin pitkää matkaa kävellä, Repoveden kansallispuistossa on myös ns. Kultareitti, joka tehdään kivalla pikkulaivalla/veneellä. 

Hämeenlinna on kaunis kaupunki. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän missä päin Suomea olette ja mihin asti voitte lähteä.

Jos pelkästään Etelässä niin Helsingissä tietysti noita perusnähtävyyksiä ja ne kauppatorin risteilyt on ihan jees vaikka saaristoilaispöydän kanssa.

Langinkoski on ihan hieno ja miksei Fiskarskin.

Jos taas menette kauemmaksi niin kyllä silloin luontokohteet on pakko käydä katsomassa.

Tuskinpa vierasta juuri mitkää Turun linnat kiinnostaa. Olavinlinna ja Kerimäen kirkko ovatkin sitten vähän eri luokkaa.

Vierailija
4/12 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän brasilialainen vieraamme piti parhaana kokemuksena 3 päivää mökillä keskellä ei mitään. Tosiasiassa naapurustossa on useampikin mökki, mutta kun niitä ei nähnyt niin niitä ei ollut. Hiljaisuus, luonto, puhdas järvi ja mökissä kaikki mukavuudet - se oli ulkomaalaisesta lumoavaa. Toinen mieleenjäänyt asia oli vierailu paikallisessa koulussa eli tilat, piha-alue jne. olivat eksoottisia, koska ne olivat erilaisia kuin kotimaassa. Seurasaari Helsingissä viehätti enemmän kuin paikallinen ulkomuseo.

Vierailija
5/12 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse asunut lähes 10 vuotta ulkomailla ja aika paljon on tullut jutusteltua ihmisten kanssa mistä he ovat tykänneet Suomessa käydessään.

Ihan oikeasti Helsinki on tylsä. Se ei tarjoa oikeastaan mitään turisteille. Mutta kaikki muistavat Turun ja sitä ympäröivän seudun ja kuinka kaunista ja erikoista siellä on. Käsityöläismuseo (vai mikä se on suomenkielellä) jokiranta, Ruissalo ja Naantali. Purjehtimista tai pyöräilyä saaristomaisemissa on kehuttu myös. Samoin turkulaisia ravintoloita. Mökkivierailuja on kehuttu kovasti myös. Viimeksi puhuin tyypin kanssa joka oli ollut Ivalossa ja hänen mieleen jäi päällimmäisenä hauskana moottorikelkalla ajelu. Hän oli käynyt myös Helsingissä eikä tykännyt. Tylsempää kuin Ivalo :D Hän asuu itse miljoonakaupungissa

Suomen ulkopuolella ihmiset tykkäävät kävellä ja pyöräillä ja katsella ympärilleen, käydä hyvin syömässä. Tajuan nyt paljon paremmin itsekin kun olen asunut Suomen ulkopuolella niin kauan että moni meidän suomalaisten mielestä cool ei ole sitä ulkomaalaisille.

Vierailija
6/12 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovea.

Vierailija
7/12 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse asunut lähes 10 vuotta ulkomailla ja aika paljon on tullut jutusteltua ihmisten kanssa mistä he ovat tykänneet Suomessa käydessään.

Ihan oikeasti Helsinki on tylsä. Se ei tarjoa oikeastaan mitään turisteille. Mutta kaikki muistavat Turun ja sitä ympäröivän seudun ja kuinka kaunista ja erikoista siellä on. Käsityöläismuseo (vai mikä se on suomenkielellä) jokiranta, Ruissalo ja Naantali. Purjehtimista tai pyöräilyä saaristomaisemissa on kehuttu myös. Samoin turkulaisia ravintoloita. Mökkivierailuja on kehuttu kovasti myös. Viimeksi puhuin tyypin kanssa joka oli ollut Ivalossa ja hänen mieleen jäi päällimmäisenä hauskana moottorikelkalla ajelu. Hän oli käynyt myös Helsingissä eikä tykännyt. Tylsempää kuin Ivalo :D Hän asuu itse miljoonakaupungissa

Suomen ulkopuolella ihmiset tykkäävät kävellä ja pyöräillä ja katsella ympärilleen, käydä hyvin syömässä. Tajuan nyt paljon paremmin itsekin kun olen asunut Suomen ulkopuolella niin kauan että moni meidän suomalaisten mielestä cool ei ole sitä ulkomaalaisille.

Niin meillä jenkkivieraat taas jokainen valitti Turkua tylsäksi ja Helsinkiä ja Tamperetta paljon mukavammaksi. Sama oli saariston suhteen. Kauniiksi todettiin Ahvenanmaakin mutta ei se Vermont ole.

Vierailija
8/12 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskinpa vierasta juuri mitkää Turun linnat kiinnostaa. Olavinlinna ja Kerimäen kirkko ovatkin sitten vähän eri luokkaa.

Anteeksi mutten nyt ihan tajua. Miten Olavinlinna on eri luokkaa kuin Turun?

Vierailija
9/12 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen mökkiä riittävän kaukana suurista taajamista. Muualta tuleville hiljaisuus, kun kaupungin taustamelu puuttuu, on mahtava ja uusi elämys.

Vierailija
10/12 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovea.

No sullahan ei taida paljon vieraita käydä sitten :D Kiitos vastauksista, olen saanut pari ideaa. Ainakin vähän landemmalla käydään rantasaunassa ja syömässä suomalaista kotiruokaa, yhdessä museossa vieraillaan ja vielä voisi miettiä löytyisikö jotain. Onhan Suomessa kuitenkin paljon hienoja juttuja, ensimmäisenä kaunis luonto ja sauna :)

Vierailija
11/12 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisen vetovoiman lain ja objektiivisuuden sekä niiden negatiiviset vaikutteet näyttäisin. Täytyy olla melko sokea jotta ei näkisi.

Vierailija
12/12 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopiolaiset! Kuopion tori ja kauppahalli ovat kivoja, mitä muuta siellä voisi nähdä tai kokea? :)

ap