Mikä on sairaanhoitajaa vastaava miesammatti?
Siis helposti omaksuttava mutta silti kansan seassa arvostusta saava. Eikä siis todellakaan mikään lihasmömdmgöhööhmh.
Kommentit (23)
palomies. Insinööri on kuitenkin yli-ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vain oikea insinööri. Ei mikään pahuksen legoinsinööri.
Vierailija kirjoitti:
Insinööri
Siinä mielessä huono vertaus, että insinööriksi opiskelevalla pitää olla edes vähän lahjakkuutta luonnontieteissä. Sairaanhoitajaksi opiskelevalta ei mielestäni mitään niin erityisiä lahjoja vaadita.
Vierailija kirjoitti:
Palomies on kuin lähihoitaja, insinööri on kuin sairaanhoitaja. Ainakin koulutustason mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Insinööri
Siinä mielessä huono vertaus, että insinööriksi opiskelevalla pitää olla edes vähän lahjakkuutta luonnontieteissä. Sairaanhoitajaksi opiskelevalta ei mielestäni mitään niin erityisiä lahjoja vaadita.
Järkyttävää aliarviointia, kun noin 5-13 % hakijoista pääsee vuosittain Uudellamaalla sisään koulutukseen. Työ vaatii aika paljon sellaista, mitä monilla ei ole. Mm. loistavaa paineensietokykyä, hyviä sosiaalisia taitoja, kykyä priorisoida, Ennen kaikkea hoitotieteen ja hoitotyön substanssiosaamisen hallintaa.
Olen naisinsinööri velikin on insinööri veljellä ja monella muulla inssullä on puolisona näitä hoitsuja.
Opiskeluajalla ja senkin jälkeen tapailimme pariskuntia silloin tällöin, mutta se kuihtui pian.
Nää hoitsut oli ihan kaameita tyhmiä mustasukkaisia blondeja.
Suomi on menossa konkkaan kun velkarahalla maksetaan hoitsujen palkankorotuksia, kiitos kokoomus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Insinööri
Olen itse teknisen alan nainen, ja minusta tämä on helppoa. Kaikki hoitainen ja ihmisten kestäminen paljon vaikeampaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen naisinsinööri velikin on insinööri veljellä ja monella muulla inssullä on puolisona näitä hoitsuja.
Opiskeluajalla ja senkin jälkeen tapailimme pariskuntia silloin tällöin, mutta se kuihtui pian.
Nää hoitsut oli ihan kaameita tyhmiä mustasukkaisia blondeja.
Suomi on menossa konkkaan kun velkarahalla maksetaan hoitsujen palkankorotuksia, kiitos kokoomus
On ne sunkin opintos hukkaan menneet kun kirjoitustaito on tuota tasoa.
Insinööri sanoisin minäkin. Kyse ei suoraan ole koulutuksesta vaan stereotyyppisti sellaisesta 'perus' ammatista joka on miehellä
insinööri (AMK)
Työn kautta tunnen monia amk-inssejä ja melkein kaikilla joku hoitoalan ihminen puolisona. :D
Palomies. Samantasoinen arvostus ja yhtä lyhyt koulutus. Vastaava suhde naisia & miehiä.
Lähihoitajat kouluttautuvat sairaanhoitajiksi. Vastaavaa reittiä ei juuri kukaan pääse insinööriksi, ei läpäise pääsykokeita. Insinöörien peruskoulutustaso on korkeampi kuin sairaanhoitajan. Jne. Ei voi verrata muuten kuin sukupuolijakauman kautta. Ei ammattina.
No sairaanhoitaja.