Mitä mieltä olet Eläinoikeuspuolueesta (EOP)?
Monet välittävät eläimistä, mutta äänestäisitkö Eläinoikeuspuoluetta? Omasta mielestäni mm. turkiseläinten ja tuotantoeläinten kiduttaminen on yhteiskuntamme suurimpia epäkohtia. Miten on hyväksyttävää aiheuttaa toiselle elävälle olennolle niin paljon kärsimystä? Se on kuin orjuutta, ja olihan orjuuskin ennen ihan tavallinen asia ihmisille. Tulevaisuudessa enää varmaan vaan kauhistellaan tämän ajan kauheuksia, toivon mukaan.
Ja pienpuolueista puheen ollen, eikö ole järjetöntä, että isoimmat puolueet saavat tukea vaalikampanjointiin valtiolta? Miksi ihmeessä verorahoja käytetään tiettyjen puolueiden tukemiseen, kun ne olisivat muutenkin suurimpia puolueita? Veronmaksajien rahoja käytetään siis siihen, että joudumme katselemaan mainoksia ympäriinsä...
Kommentit (25)
Kyllä äänestäisin eläinoikeuspuolueen jäsentä. Ei vaan ollut kotikunnassani sellaista ehdokasta. Olen jopa täyttänyt eläinoikeuspuolueen kannattajakortin, mutten saanut aikaiseksi postittaa sitä. Miksei siihen voi liittyä netissä, hankalaa puljata postin kanssa.
Puolueessa häiritsee ainoastaan se, ettei se ota kantaa muihin yhteiskunnallisiin asioihin. Kuntapolitiikassa kuitenkin joudutaan tekemään päätöksiä enimmäkseen muista asioista kuin eläinoikeusasioista. Eläinoikeusasiat ovat kuitenkin se, mikä minun äänestyskäyttäytymistäni eniten ohjaa, asia on minulle lähellä sydäntä.
Olisin voinut äänestää Helsingissä, mutta kukaan ehdokkaista ei kuitenkaan jotenkin tarpeeksi vakuuttava. Turussa varmasti olisin äänestänyt, enemmän valinnan varaa. Tervetullut puolue, kukaan muu ei aja politiikassa eläinten asiaa, vihreät ja vasemmisto ehkä periaatteessa vähän jotain kasvisruokapäivää (hyvä sekin), mutta isoa, rakenteellista ongelmaa eläinten hyväkaikäytöstä ei kyllä moni tunnusta/ välitä pätkääkään. 80 miljoonaa eläintä tapetaan joka vuosi ja ilmasto- ja terveysvaikutukset (sydän- ja verisuonitaudit, lisääntyneet suolistosyövät ym) on mittavat mutta ei näistä silti puhuta tarpeeksi. Maidon haitallisuuskin alkaa pikkuhiljaa selvitä suomalaisille mutta valtio senkun syytää rahaa näille.
Toki muitakin kuin tuotantoeläimiä pitää puolustaa, mutta ne ovat kaikkein surkeimmassa asemassa ja niitä on valtavasti. Turkistarhaus on aivan turhaa ja lemmikkien hankkimiseen pitäisi saada jonkinlainen lupasysteemi, ei isoja koiria keskustan yksiöihin pitkiksi päiviksi yksin.
Turha puolue. En koe mitään tarvetta äänestää puoluetta, joka käsittelee VAIN eläinten oikeuksia. Muillakin puolueilla on eläinten oikeudet mukana suunnitelmissaan. Silti on olemassa ensisijaisesti tärkeämpiä asioita, kuin turkisrarhauksen lopettaminen, jota kannatan.
Kun ihmisten oikeudet suomessa on kunnossa, voidaan keskittyä eläimiin. Ja niihin eläimiin voi itse asiassa keskittyä samaan aikaan, ei nämä ole toisiaan poissulkevia. Mutta puolue on turha, eikä se tule ikinä nousemaan mihinkään. Suosittelen etsimään puolueen, jossa on otettu eläimetkin huomioon ja liittymään siihen. Politiikkaa ei voi hoitaa noin yksipuolisesti, johan perussuomalaiset todisti tämän eduskunnassa. Pitää tehdä kompromisseja.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä äänestäisin eläinoikeuspuolueen jäsentä. Ei vaan ollut kotikunnassani sellaista ehdokasta. Olen jopa täyttänyt eläinoikeuspuolueen kannattajakortin, mutten saanut aikaiseksi postittaa sitä. Miksei siihen voi liittyä netissä, hankalaa puljata postin kanssa.
Puolueessa häiritsee ainoastaan se, ettei se ota kantaa muihin yhteiskunnallisiin asioihin. Kuntapolitiikassa kuitenkin joudutaan tekemään päätöksiä enimmäkseen muista asioista kuin eläinoikeusasioista. Eläinoikeusasiat ovat kuitenkin se, mikä minun äänestyskäyttäytymistäni eniten ohjaa, asia on minulle lähellä sydäntä.
Sääli kyllä, että EOP:ta pystyi äänestämään vaan parissa kaupungissa :/
Loistava idea!!! Äänestäisin!