Miksi kämmenselkiin ja käsivarsiin on tullut viikossa miljoona pientä punaista pistettä?
Olen käyttänyt kutinaan hydrokortisonivoidetta mutta vaiva senkun pahenee. Iho näyttää myös nyppyläiseltä kuin pakastebroilerilla. Pitääkö mennä lääkäriin vaiko apteekkiin kysymään jotain muuta pisteiden ja kutinan hoitamiseen? En ole matkustellut lutikkahotelleissa enkä shoppaillut kirppareillakaan eli pisteiden ja nyppylöiden synty on minulle täysi mysteeri.
Kommentit (11)
Jos olisikin ollu alunperin vain kuiva iho ja kortisoni kuivattanut entisestään?
Apteekissa kävisin näyttämässä, osaavat sielä suositella ihotyypille parhaan rasvan.
Jos jatkat kortisonin laittoa niin sekoita siihen (tuoksutonta) perusvoidetta, ettei iho kuivu, ja pidä myös taukoja kortisonissa niin, että rasvaat pelkällä perusvoiteella.
Meillä sama! Ilmaantui viime viikolla. Mietin, voiko olla jonkun flunssapöpön aiheuttamaa, jos usealla samaan aikaan..?
Onko siellä suunnalla aurinko paistanut viime aikoina ja kätesi saaneet paljon aurinkoa ulkona? Oireet kuulostaa täysin samalta kuin minulla etelän loman alussa, aurinkoihottuma.
Aurinkoihottumaan kannattaa alkaa syömään beetakaroteenitabletteja ennen aurinkoista kautta
Lintukirput ainakin meillä syynä. Kissat tuo niitä turkissaan sisälle. Auttaa kun vaihtaa lakanat eikä päästä kissoja sänkyyn.
Jos olisi myös päänahassa ja korvientakana sekä nenänvarressa ja kulmissa,siis silmäkulmissa,voisi olla seborrea (taliköhnä)
Käy ihmeessä lääkärissä. Minä menisin, vaikken ihan joka vaivasta sinne menekään. Ettet nyt hoitaisi väärillä tuotteilla ja poissuljettaisiin vakavammat syyt.
Laskitko?