Meidän 3-vuotias nukkuu vielä päiväunensa parvekkeella vaunuissa ev.
Kommentit (7)
Myös meidän puistossa ulkoileva tyttö nukkuu vielä rattaissa päiväunet ulkona. Sellaisissa siis, joissa saa selkänojan kokonaan alas ja jalkatuen ylös, uniasennon siis. Tyttö on vähän vajaa neljävuotias (syntynyt äidin mukaan kesällä) ja pyytää itse, että " pääseekö nukkuun vaunuun" !
Meidän 3-vuotias on aika pieni, varmaan jotain 95cm pitkä. Vaunut on ihan tavalliset (itse asiassa siellä on kahdet vaunut, kun pikkuveli 7kk:kin nukkuu siellä).
Ei tule itse pois vaunuista, ei ole koskaan tullut, ja meidän parvekkeella on lasit ja tosi korkea reuna muutenkin, että ei kyllä millään ilveellä pääsisi putoamaan. Lisäksi parveke on suoraan olkkarin ikkunan takana, että näen kyllä tosi nopeasti kun siellä heräillään. Kopassa poika ei nuku, ja nyt talvisaikaan hänellä on ollut vaunuissa -12 pakkasastetta kestävä makuupussi. Siellä on vetänyt hyvät unet.
Niin ja poika siis itse haluaa nukkua vaunuissa. Ja nukkuukin tosi hyvin, 2-3h on tavallinen päikkäriaika. ON ollut ihanaa, että alusta asti vauva ja isoveli ovat nukkuneet yhtä aikaa pitkät päikkärit parvekkeella.
Ei tuo mikään ihme ole.
Minä olen kuulemma vedellyt vielä 4-vuotiaanakin parvekkeella päikkäreitä. Äiti ja isä olivat tehneet mulle sinne " sängyn" .
Ja Tanskassa on ihan normaalia, että yli 2-vuotiaat ovat vielä vaunuissa (siis ihan " kopassa" ). Vaunut ovat siellä paljon isompia kooltaa kuin täällä Suomessa. Siksi mahtuuvat nukkumaan vielä isoinakin muksut niissä.