En osaa olla aikuinen. Terv 19v miehenalku
Niin, miten sitä ollaan aikuisia? Tuntuu, että olen jotenkin omaa ikäluokkaani jäljessä, tai sitten vain kaikilla tuntuu samalta. Emmä tiedä.. Onkohan tää joku vaihe vaan tässä iässä vai mitä hä tä?
Hankalaa.
Kommentit (25)
Olenko vielä teini mielestäsi?!
ap
Kypsy rauhassa ja älä hötkyile. Jos asut vielä vanhempiesi luona, niin huolehdi siitä, että saat siellä ollessa opittua tarvittavat taidot aikuisuuteen. Et ole menetetty tapaus, vaan normaali teinipoika, jolla ei tarvitsekaan olla kaikki aikuisuuden eväät valmiina vielä muutamaan vuoteen.
Tottakai tänne kirjoittelee lauma tyyppejä, jotka ovat muuttaneet kotoa pois yläasteikäisenä, tehneet lapsia 16 vuotiaana ja pärjäävät nyt olevinaan todella hyvin, mutta se on heidän ongelmansa ja he porskuttavat niillä eväillä mitä heillä on.
Sinäkö täällä riehut? Yhtäkkiä alkoi helvetinmoinen härdelli ja modille hsistattelu ja samalla tämä nousi. Huokaus. Aika surullista että av-palsta joutuu sinut aikuiseksi kasvattamaan tuossa iässä.
Musta tuntuu ihan samalta! Ja olen sentään 36-vuotias, työssäkäyvä perheenäiti :D Mutta aina on semmonen olo että mä vaan feikkaan tätä aikuisuutta ja oikeesti oon ihan pihalla.
Ei sellaista tule koskaan, olet se sama poika läpi elämäsi.
M44
Vierailija kirjoitti:
Sinäkö täällä riehut? Yhtäkkiä alkoi helvetinmoinen härdelli ja modille hsistattelu ja samalla tämä nousi. Huokaus. Aika surullista että av-palsta joutuu sinut aikuiseksi kasvattamaan tuossa iässä.
Mikäs kansalaispoliisi se sinä olet? Millä perusteella se olin minä? Taidat elää jossain omassa haavemaailmassa vai kuinka? Herää tähän todellisuuteen ja lopeta tuommoisten deluusioitten turha kehittely pääsi sisällä.
Ap
RAkas, ei sun tarvi vielä ollakaan aikuinen. Olet nuori miehen alku, jenkeissä menet vielä teinistä. ei mitään paineita. nuoruus opetellaan itsenäisyyttä ja jäsentämään identiteettiä ,siinä on ihan tarpeeksi , muista ystävät ja nauti elämästä, aseta tavoitteita ja pyri unelmia kohti.
Halaukset, olet ihana nuori mies!
Juu, kertokaa joku mullekin miten sitä aikuista leikitään.
Muista käyttää kondomia ja älä sotke raha-asioita, esim. ota pikalainaa. Ja siivoa välillä. Näillä melko lailla pärjää ja kypsyys tulee ehkä joskus.
Ap, rehellisesti. Oletko spämmännyt viime kuukaudet tänne persupropagandaa?
En tiedä mutta kun kuuntelee vaikka töissäkin kun 30v työkaverini juttelee, niin tuntuu etten ikinä osaisi puhua noin sivistyneesti ja viisaan kuuloisesti, sillain aikuismaisesti jne. Jos tiedätte mitä tarkoitan.. :F
Ääh en tiiä.. Jotenkin vaan semmonen tyhmä fiilis..
Ap
19 = nineteen , -teen = teini
Ap, olet teini. Mut se on ihan ok.
No, 19- vuotias on vielä alkutaipaleella.
Siinä iässä jotkut on jo olleet omillaan aikansa ja jotkut vasta lopettelee lukiota.
Ei tarvitse olla aikuinen. Kyllä sinä vielä kerkeät.
Itse oli tuon ikäisenä vielä ihan pentu. Ehkä 23- vuotiaana aloin vähän aikuistua.
Edelleen tunnen itseni pentumaiseksi monissa asioissa ja toisissa hyvinkin aikuinen. Ehkä se on myös se oma näkökanta.
Lapsenomaisuudesta kannattaa pitää kiinni, vaikka aikuistuukin. Vastuista on myös hyvä opetella pitämään kiinni tai kantamaan ne, ja jos ei pysty, niin on vastuullista pyytää apua.
Ai niin, täytin juuri 50 ja muistan hyvin itseni 19-vuotiaana. Lapsellinen olin. Saa olla.
Edelleen on samoja lapsellisuuksia, ja toki niitä aikuismaisuuksiakin minuun jo tullut.
Nauti ap nuoruudesta. Voit tehdä asioita, aikuisten asioitakin ja silti saat olla mielessäsi lapsellinen. Ei liika vakavuus ja aikuismaisuus ole kivaa, saa sielläkin leikkiä vaikka hoitaisi hommansa hyvin. Kai sit pärjää, jos osaa nähdä myös lapsen silmin maailmaa.
Ollaanpas sitä ymmärtäväisiä. Multa on vaadittu aikuismaista käytöstä jo siitä lähtien kun täytin 16. Vuosi siitä ja muutin omilleni. Kai naissukupuolelle on vain sitten eri standardit, kun me muka kehitytään aikaisemmin (no ehkä fyysisesti, mutta mielestäni emme henkisesti). Ero on vain siinä, että naisilta odotetaan aikaisempaa vastuunottamista ja kasvua.
Mun mielestä aikuisia ollaan kuitenkin viimeistään siinä 20-23 kieppeillä ja jos silloinkin käyttäytyy vielä kuin kakara, niin jotain on pahasti vialla.
Kalenterin mukaan ikää on melkein 40, mutta henkisesti olen suunnilleen 17-vuotiaan tasolla. Joten älä murehdi, ole vain oma itsesi.
Harva teini ylipäätään on vielä "aikuinen". Ei mitään kiirettä poika!