Pääsykokeisiin valmistautuvat: miten sujuu?
Onko täällä paljonkin pääsykokeisiin valmistautuvia`? :) Mihin luette, miten on sujunut?
Itse valmistaudun psykologian valintakokeeseen, olen hakemassa ainoastaan Helsinkiin. Tasan kuukausi aikaa valintakokeeseen, jännittää hirveästi jo nyt, että miten seuraavat viikot tulevat sujumaan. Opiskeluväsymystä on selvästi havaittavissa, jotenkin pitäisi vielä kuukaudeksi saada kaiveltua itsestäni energiaa opiskella täysillä. Uskon pääseväni ainakin lähelle sisäänpääsyn rajaa, mutta saa nähdä...
Miten teillä? :)
Kommentit (5)
Helsingin oikeustieteelliseen pänttään. Ärsyttää kun keskittymiskyky on huonontunut ihan kamalasti ja ajatukset lähtevät jatkuvasti harhailemaan. Varsinkin tälläisen todella puuduttavan tekstin lukeminen on yhtä tuskaa. Sama asia pitää lukea monta kertaa ennenkuin asian ymmärtää aidosti. Vaikka luku-urakka onkin vasta alussa mieleeni on hiipinyt ajatus että ei tämä taida olla sittenkään mun juttu.
Osa jutuista on kyllä ihan mielenkiintoista luettavaa mutta tuo EU-oikeus tökkii ja urakalla vaikka niitä samoja asioita käytiin läpi jo lukiossa.
Valtiotieteelliseen, kirjasta luettuna nyt puolet. Osa-aikainen työ ja perhe hieman haittaa tahtia, suosittelen ehdottomasti hankkiutumaan yliopistoon ennen kumpaakaan. Mutta näillä mennään, viime keväänä varasijalle kahden kuukauden lukemisella, nyt aion kyllä päästä sisään.
Kauppatieteitä hain opiskelemaan, ihan viime tingassa kylläkin (jätin hakemuksen iltapäivällä viimeisenä hakupäivänä), joten vasta ekaa pääsykoekirjaa olen tänä viikonloppuna aloittanut. Hain vain yhteen paikkaan eikä ole maailmanloppu vaikken sisälle pääsisikään.
Haen lääkikseen suoraan lukiosta, valmistun nyt keväällä. Lukeminen ok vaiheessa, vähän kyllä ahdistaa. Koen osavaani vahvasti fykebi-alueen, mutta haluaisin päästä sisään nyt ensimmäisellä kerralla (epätodennäköistä, harmittavasti), ja yritän lukea vähän "hifistellen" - siis esimerkiksi bilsasta tarkat kemialliset reaktiot ja ehkä tosiaan vähän yli sen pääsykokeen kannalta.
Lisäksi haen toiseen luonnontieteellisen koulutukseen, lähinnä vain sen vuoksi, että "pyörät pyörisi". En siis vastaanota sieltä opiskelupaikkaa vaikka sisään pääsisinkin.
Onnea kaikille tulevissa pääsykokeissa!
Itse valmistaudun sosiaalitieteiden valintakokeeseen. Aika heikosti sujuu, kun tämänhetkiset opinnot vievät myös aikaa. Opiskelen siis tällä hetkellä ammattikorkeassa ja yritän nyt yliopistoon. Valintakoe on onneksi vasta toukokuun lopussa, joten onhan tässä vielä kuitenkin aikaa lukea.
Heikot sisäänpääsymahikset kyllä osaltaan syövät lukumotivaatiota, kun en voi päästä enää ensikertalaiskiintiössäkään sisään. Koitan silti pitää lipun korkealla ja lukea mahdollisimman ahkerasti aina kun on aikaa. :)