Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokoomus saa vaalivoiton koko maassa. Miksi?

Vierailija
09.04.2017 |

Olisi kiinnostavaa kuulla, miksi tässä maassa äänestetään niin paljon kokoomusta, vaikka he ajavat kansalaisistamme hyvin pienen promillen asiaa, markkinaideologiaa ja uusliberalismia. Kerro ihmeessä, mikä kokoomuksessa viehättää juuri sinua. Mittatilauspuvut? Charmi?

Kommentit (93)

Vierailija
21/93 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stubb sai kenkää. Hänen linjansa ei ole Kokoomuksen yleislinja. Kokoomus on maltillisten konservatiivien puolue.

Vierailija
22/93 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras viestintäosaaminen ja -verkostot, ylivoimaisesti. Ei siihen enempää tarvita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/93 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä äänestän kokoomusta, koska uskon aikuisten ihmisten kykenevän ottamaan vastuuta omasta elämästään ilman jatkuvaa hyysäämistä ja holhoamista ja mahdollisuuksien, ei lopoutuleman, tasa-arvoon.

Vierailija
24/93 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokoomus on ainoa puolue, joka oikeasti välittää tämän maan asioista. Siksi äänestin ja äänestän kokoomusta. Niin kuin moni muukin.

Miten kokoomus on osoittanut välittävänsä nuorten mielenterveysongelmista tai päihdeongelmista? Miten kokoomus on osoittanut välittävänsä siitä, että pienipalkkainen täyttä työviikkoa tekevä ei pysty kattamaan terveys-, ruoka-, hygienia- ja asumiskulujaan palkallaan? Miten kokoomus on osoittanut välittävänsä siitä, että pienyrittäminen ei kannata ja ettei yrittäjällä ole sosiaaliturvaa?

Pitämällä huolen että sitä on saatavilla niin julkiselta kuin yksityiseltä puolelta että myös korostavat lähipiirin vastuuta. Tuovat esiin sekä verorahoitteista avustamista silloin kun asiat huonosti että yksitysihenkilöiden ja perheiden omaakin vastuuta silloin kun asiat ovat hyvin tai melko hyvin. 

Vierailija
25/93 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti. Ainoa puolue, jolla on kestävä talouspolitiikka, heikko-osaisimpien yhteisvastuullinen tukeminen ja omasta itsestä ja lähimmistä vastaaminen oikealla tasolla. 

Vierailija
26/93 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomus on AINA HUIJANNUT KANSALAISIA JA HUIJAA AINA,,,,KAIKKEA PASKAA PUHUU JA IHMISET USKOVAT,,,KYLLÄ ON KUOLLUT PUOLUE NYT JA AINA... S E  O N  T O T U U S   N Y T  J A  T U L E V A I S U U D E S S A,,,,,,,KUOLUT JA KUOPATTU......

Vierailija
27/93 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duunari äänestää kokoomusta ja rintaa röyhistäen kokee olevansa eliittiä :D

Vierailija
28/93 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomus maksaa parhaiten äänten laskijoille. Mikään muu ei selitä sekoomuksen ylisuurta kannatusta. 

Vierailija
29/93 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kenen idea oli kaivaa ylös aloitus vuodelta 2017?

Vierailija
30/93 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petttymysten kautta aina kohti uusia pettymyksiä.

Vierailija
31/93 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika käsittämätön tulos ja osoittaa sen, etteivät tyhmimmät kansalaiset ymmärrä olla huolissaan edes EU:n elvytyspaketista.

Vierailija
32/93 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on oikeassa siinä, että Kokoomus ajaa pienen kansanosan asiaa. Suurinosa kansastahan (>50 %) haluaa elättää itsensä tuilla eikä halua osallistua puhtaasti nettomaksajana tämän "onnelan" rakentamiseen.

Onko oikeasti ihan liikaa vaadittu, että kouluttaudutte, menette töihin ja maksatte omat kulunne itse ilman tukia. Sairaat ymmärrän mutta elämäntapatyöttömiä en.

Vierailija
33/93 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntavaalitutkimuksessa kokoomus oli suosituin. Ei voi päätellä mitään vielä eduskuntavaaleista. Kuntavaaleissa ei ole ollut tähän mennessä edes mitään kampanjoja tähän mennessä. Sinänsä on ihan normaalia aina, että hallituspuolueiden suosio alenee. Ihan hallituksesta riippumatta. Voi olla EU:n elpymispaketti on laskenut myös hallituspuolueiden kannatusta, koska normaalit ihmiset ei ole edes perehtyneitä asiaan, eivätkä ymmärrä välttämättä ihan täysin mistä siinä on kyse.

Vierailija
34/93 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhille ei enää kyykky riitä, haluavat ryömimään mutaan ja sontaan. No, sitä saa mitä tilaa. Kohta ei ole sosiaaliturvaa (eläkkeet, lapsilisät mukaan lukien), ei terveydenhuoltoa, ei työpaikkoja, ei koulutusta, ei rahaa kellään paitsi Nallella, Orpolla ja muilla kavereilla. Kyllä nauraa hekottavat tavallisen kansan tyhmyydelle.

Vierailija
35/93 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja on oikeassa siinä, että Kokoomus ajaa pienen kansanosan asiaa. Suurinosa kansastahan (>50 %) haluaa elättää itsensä tuilla eikä halua osallistua puhtaasti nettomaksajana tämän "onnelan" rakentamiseen.

Onko oikeasti ihan liikaa vaadittu, että kouluttaudutte, menette töihin ja maksatte omat kulunne itse ilman tukia. Sairaat ymmärrän mutta elämäntapatyöttömiä en.

"Menette töihin"?

Itse olen akateeminen ja paljon työkokemusta. Olen hakenut yli 100 työpaikkaa ja päässyt muutamaan haastatteluun, mutt en ole vielä työllistynyt.

Vierailija
36/93 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suusi on täynnä sontaa. Suurin osa suomalaisista haluaa tehdä töitä asiallisella palkalla, työajoilla ja hyvässä työilmapiirissä. Sellaista ei ole ja kokkareiden jälkeen tuho on vielä karmaisevampaa. Kokkareiden unelma on, että jokainen, myös sinä, työskentelee 100 tuntisia työviikkoja parilla hassulla eurolla. Upeeta!

Vierailija
37/93 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heti kun irtisanominen tehdään Suomessa yhtä vaikeaksi kuin Saksassa (yt-menettelyn suhteen), niin voin ruveta allekirjoittamaan tuon näkemyksesi edes osittain.

Vierailija
38/93 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Menette töihin"?

Itse olen akateeminen ja paljon työkokemusta. Olen hakenut yli 100 työpaikkaa ja päässyt muutamaan haastatteluun, mutt en ole vielä työllistynyt.

Sama ongelma. Olen väärästä yliopistosta, väärän ikäinen, väärä sukupuoli, väärät sukulaiset ja tuttavat. Edes siivoamaan en pääse.

Tää "mene töihin" on täyttä höpöä millä ei ole perusteita. Noh, alkakaahan sitten palkata! Mikä estää?? Tekosyyt ei käy, nyt sitten jokainen yritys työllistää kaikki työttömät. Hop hop!

Vierailija
39/93 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äänestin tällä kertaa kokoomusta toisin sanoen lähinnä sen takia, että haluan sen pysyvän Helsingissä suurimpana puolueena. Kokoomus ja persut ovat ainoita puolueita, jotka eivät mene kaikessa pyöräily ja autoilun rajoittaminen kärkiteemoinaan. Muuten olisin äänestänyt persuja, mutta nyt tuntui, että ääni on tärkeämpi antaaa kokoomukselle.

Lisäksi vihreiden ja demarien mamupolitiikka on aivan ehdoton nounounounou.

Kokoomus on ollut Helsingin suurin ryhmä kai aina ja silti kaikki Vihreiden hömpötykset ovat menneet valtuustossa läpi viimeiset 10 vuotta. Kannattaisiko se ääni sittenkin antaa Persuille?

Vierailija
40/93 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä äänestän kokoomusta, koska uskon aikuisten ihmisten kykenevän ottamaan vastuuta omasta elämästään ilman jatkuvaa hyysäämistä ja holhoamista ja mahdollisuuksien, ei lopoutuleman, tasa-arvoon.

Onnea ottaa vastuuta itsestäsi kun vuokrat on 4000€/kk ja yö sairaalassa 1500€ kuten amerikassa. Toivottavasti saat ottaa vielä oikein runsaasti vastuuta elämästäsi.

Sinähän et käytä julkisia sairaalapalveluita, maksat täydet hinnat lääkkeistä, olet käynyt yksityiswt koulut ja maksanut ne omasta pussista, lapsesta asti? Et ole saamut lapsilisiä etkä aio nostaa eläkettä. Et myöskään ole koskaan ottanut vastaan sairausajan palkkaa tai mitään perhelisiä tai vapaita. Olet tullut ihan itse toimeen, vauvasta asti. Joopa joo.