Mistä voisi johtua alkuraskauden päänsärky?
Verenpaine ei oe korkea, taisi olla päin vastoin aika matala, kuten mulla aina. Kurjaa, kun päätä särkee, niin pahoinvointi tulee vielä herkemmin kuin muuten.
Kommentit (4)
Ja samaten niska- ja hartiasäryt lisääntyvät helposti raskausaikana, alussakin. Minäkin kärsin lähes päivittäisestä päänsärystä n. viikolle 15 ja senkin jälkeen satunnaisesti. Loppua kohti särkyä ei enää ollut. Panadolia helpotti vähän, mutta ei mielestäni tarpeeksi.
Neuvolasta sain niska-hartia-jumppaohjeet, joista sain ehkä vähän lievitystä. Mitään varsinaista selitystä kivulle ei löytynyt, joten se johtui todennäköisesti hormoneista.
Itse söin melko surutta panadolia, yleensä kaksi tablettia kerrallaan, eikä lapselle ollut mitään haittaa siitä. Voimia, kyllä se pikkuhiljaa helpottaa ja vähenee, uskoisin.
Terkka kertoi sen johtuvan estrogeenista, jota kohtu tuottaa monituhatkertaisen määrän kuin ihmisen elimistössä tavallisesti on. Minulla kyllä helpotti kun popsin pari panadolia ja lääkäri sanoi että ihan turvallista on.
Ja huomaan, että juon varmaan liian vähän, koska kaikki syöminen ja juominen tökkii, joten otanpa tuohon kannun vettä jota lipittelen. Ja tosiaan, en hoksannutkaan, mulla on myös hartiat ja niska kipeänä. Outoa, ei vatsakaan ole edes kasvanut, joten luulisi että ryhti ei ole vielä muuttunut. Onneksi meillä näkyy olevan juuri panadolia kaapissa... ei kun syömään niitä sitten.
Juotko tarpeeksi? Nestehukka voi aiheutta päänsärkyä varsinki raskaana.