Kuinka lopetan tilini Danske-pankissa?
On säästötili ja käytötili. Miten teen tilin lopetuksen ja voinko tehdä sen netissä?
En ole löytänyt netissä ohjetta.
Oletetaan että vaan tyhjään tilin nollille niin loppuuko se siihen vai tuleeko paperilaskuja perästä, 6,4 e/kk?
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Danske tarjoaa hyvät edut meille korkeakoulutetuille ja hyvätuloisille.
Mitä ne edut ovat?
Esimerkiksi platinum-palvelupaketti vastavalmistuneille akavan jäsenliittojen jäsenelle veloituksetta 5 vuodeksi eteenpäin (norm. 8-18e/kk) ja asuntolaina ilman toimitus- tai järjestelypalkkioita.
No huh. Kyllä meiltä perittiin ihan normaalit palkkiot, vaikka ollaan korkeakoulutettuja (FM ja dippainssi) ja palkatkin ihan OK. Ois vissiin pitänyt huudella siellä lainaneuvotteluissa, että hei, me ollaan korkeakoulutettuja!! Ihan oikeesti, en edes tiennyt, että asiakkaita voidaan kohdella noin eriarvoisesti, eikö toi täytä jo syrjinnän merkit?! No, sitä suurempi syy vaihtaa pankkia. Ollaan täysin tympiintyneitä Danskeen muutenkin.
Ei ne mitään saunakaveritarjouksia ole, vaan ihan nettisivuilta löytyy, myös em. liitot tuota mainostavat. Toki ymmärrän jos olet niitä, jotka suuttuu jokaisesta pankin kysymästä kysymyksestä, silloin ei varmaan huvita virkailijaa kysyä mitään ylimääräistä esim liittoon kuulumisesta. Saattaisi saada vauhkon av-läskin kimppuunsa. Järki käteen ja hoida etusi kuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ne edut ovat?
Esimerkiksi platinum-palvelupaketti vastavalmistuneille akavan jäsenliittojen jäsenelle veloituksetta 5 vuodeksi eteenpäin (norm. 8-18e/kk) ja asuntolaina ilman toimitus- tai järjestelypalkkioita.
No huh. Kyllä meiltä perittiin ihan normaalit palkkiot, vaikka ollaan korkeakoulutettuja (FM ja dippainssi) ja palkatkin ihan OK. Ois vissiin pitänyt huudella siellä lainaneuvotteluissa, että hei, me ollaan korkeakoulutettuja!! Ihan oikeesti, en edes tiennyt, että asiakkaita voidaan kohdella noin eriarvoisesti, eikö toi täytä jo syrjinnän merkit?! No, sitä suurempi syy vaihtaa pankkia. Ollaan täysin tympiintyneitä Danskeen muutenkin.
Eiköhän tuo koske automaattisesti vaan niitä jotka on ottaneet sen dansken myöntämän opiskelijakortti/pankkikortin. Itse en ottanut kun oli dansken pankkikortti jo ennestään. Eipä ole platinapaketteja tarjoiltu valmistumisen jälkeen, tosin en ole lainaakaan hakenut.
Vierailija kirjoitti:
Laitoin otsikkosi googleen ja eka linkki oli:
Voit lopettaa tarpeettomaksi jääneen tilisi verkkopankissa. Valitse verkkopankissa Tilit - Tapahtumat - Tiedot -välilehti. Välilehdeltä löydät Lopeta tili -painikkeen.
Samoin. Helppoa oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ne edut ovat?
Eiköhän tuo koske automaattisesti vaan niitä jotka on ottaneet sen dansken myöntämän opiskelijakortti/pankkikortin. Itse en ottanut kun oli dansken pankkikortti jo ennestään. Eipä ole platinapaketteja tarjoiltu valmistumisen jälkeen, tosin en ole lainaakaan hakenut.
Kyllä se pitäis saada kun menet vaan kysymään. Ei tarvi olla lainaa plattaria varten.
Vierailija kirjoitti:
Itsekin lopetin vuosi sitten dansken käytön. Alkoi ahdistaa ne tilinhoitomaksut joista vuodessa kertyi muistaakseni reilut 70 euroa.
Tuntui ristiriitaiselta että joutuisin maksamaan siitä hyvästä että lainaan heille rahojani talletusten muodossa.
Minä lopetin samasta syystä Dansken tilin. Liki 80 euron vuosimaksu oli mulle liikaa. Siirryin kokonaan S-pankin asiakkaaksi. Sinne sain myös helposti alaikäiselle lapselleni pankkikortin, kun Danskessa se ei onnistunut parin tunnin jonotuksen jälkeenkään. Olisi kuulemma pitänyt aika varata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohhoh.... Minulla on ollut tilejä Nordeassa, Osuuspankissa ja Danskebankissa. Olen lopettanut kaikki muut ja keskittänyt Danskebankiin, koska sieltä saan ajantasaisimman ja joustavimman palvelun ja kohtuuhintaiset tilit. Meidän koko perhe on siirtynyt Danskeen!
Ymmärrän toki sellaisia asiakkaita jotka haluavat asioida pankissa henkilökohtaisesti, mutta itse en ole tarvinnut vuosien aikana kuin kerran ajanvarauksella olevan ajan ja sekin oli tyttärelle pankkikorttia haettaessa. Nettipankki toimii todella sujuvasti jos on jotakin kysyttävää virkailijalta.
Jos asioit esim. kuolinpesän puolesta niin joudut asioimaan tiskillä. On monia muitakin tapauksia joissa ei pelkkä nettiasiointi riitä.
No toki jos kerran kymmenessä vuodessa pitää käydä paikan päällä niin eihän se nyt kenellekään ole mahdotonta. Nyt puhutaankin normaalista arjen rahan käytöstä ja hoidosta. Ei muutkaan pankit ole auki 24/7
Mut vertaa vaikkapa S-pankin ja dansken konttoreiden asioiden helppoutta.... Niin ohan siinä "pieni" ero asioinnissa :)
Sulje kortti ja tili, siirrä rahat säästötiliin niin päässet helpommalla, kiitos.
kyllä on kurjin pankki missä oon asioinut , yritin nostaa tilini tyhjäksi klo 11.00 Lahden konttorissa
vastaus oli etten voi nostaa sieltä yhtään käteistä vaan tahtovat saada tilisiirtolapun jonka avulla
rahani siirretään toisen pankin tililke , käteistä en siis saanut , summa oli vaivainen 300 € .
Ei ole verkkotunnuksia koskaan ollutkaan, vaan vanha tilin josta haluavat ottaa nyt maksua vaikkei tilillä ole tapahtumia ollut vuosikymmeneen. Eli miten saan tilin lopetettua. Olen vanha ja sairas.
danskepaskaa kirjoitti:
Laitat viestiä verkkopankin kautta että haluat lopettaa tilisi. Ei siihen mitään konttorissa käyntejä tarvita. Itsekin lopetin juuri dansken tilini. On varmaan huonoin pankki tällä hetkellä duunariväelle meinaan...
Eipä sitä duunareiden omaa pankkia eli Suomen Työväen Säästöpankkia (STS) ole ollut enää olemassa vuoden 1992 jälkeen, jolloin se yhdistettiin Kansallis-Osake-Pankkiin.
On muuten melkoinen operaatio lopettaa pankkitili, jos ei ole pankkitunnuksia.
Tänä keväänä lopetin tilini. Vaati soiton asiakaspalveluun. Mutta saattaa riippua tilistä. Yritin ensin ihan netissä lopettaa (löytyy sieltä sellainen toiminto verkkopankissa), mutta ilmoitti, että tilin lopettamiseksi otettava yhteys asiakaspalveluun. Minulla oli ihan tavallinen käyttötili.
ihmeellinen google.
hakusana: danske bank tilin lopetus
ensimmäinen linkki tarjoaa vastauksen:
Miten suljen tilin?
Tilin sulkeminen onnistuu useimmiten verkkopankissa: Valitse tili > Tilin tiedot ja asetukset.
Mikäli tilisi sulkeminen ei onnistu verkkopankin kautta, voit soittaa asiakaspalveluumme numeroon xx
Mä olen lopettanut jo ajat sitten tilin Danskessa ja edelleen tulee saldotiedotteita sähköpostitse sieltä. Eli tili on ilmeisesti vain "muka" lopetettu.
Vierailija kirjoitti:
Kävelet konttoriin ja sanot lopettavasi tilin. Kai ne voi laskuttaa tilin miinuksellekin.
Ai mihin konttoriin? 😊
Ainakin minulla onnistui säästötilin lopetus ihan nettipankin kautta. Eli tilin asetuksissa jossain oli lopeta tili kohta, tjsp.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävelet konttoriin ja sanot lopettavasi tilin. Kai ne voi laskuttaa tilin miinuksellekin.
Ai mihin konttoriin? 😊
Kaipa joka pankilla on ainakin pääkonttori jossa tärkeät johtajat voi vetää palaveripullaa sinun kuukausimaksuillasi :D